Gå til innhold

Kronglete setning egnet til misforståelse ;-)

Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

I dagens utgave av min lokale avis leser jeg følgende:

Da 31-åringen traff mannen som hadde hatt et seksuelt forhold til hans mangeårige samboer i gågata under en bytur, smalt det.

Her er det "gefundenes fressen" for språkelskere :) .

Selve historien bak denne hendelsen, er selvfølgelig ikke morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde de hatt et seksuelt forhold i gågata? :klø:

Jeg skjønner hva som har skjedd, men setningen var vel litt knotete, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulippa

Hehe. Det florerer av sånne.

Men du, det skal vel strengt tatt ikke være komma i den siste setningen der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Lokalaviser er ofte særdeles god underholdning. Jeg kommer ikke over siste utgave av Leirsund-nytt som hadde en sak fra det forrige natteravnmøtet. Der kunne journalisten forklare at ...på møtet var det 24 medlemmer, hvorav 8 ikke var tilstede. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg siterte setningen akkurat som den står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Nå skjønte jeg hva du mente, min siste setning. Det kommaet skal nok vekk. Jeg har sikkert tenkt: Selve historien (som ligger) bak ...

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg siterte setningen akkurat som den står.

Jeg tror det var myntet på din siste setning: Selve historien bak denne hendelsen, er selvfølgelig ikke morsom. :)

Jeg liker imidlertid det kommaet. Det har kanskje mye med hvordan man bruker språket selv, og hvor det vil falle naturlig å ta en liten pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg er lokalavisentusiast, men har også moro av språkføringen til tider. Det går nok i forteste laget for mange lokalaivsjournalister.

Til din setning: Har mannen hatt samboer i gågata i mange år, mon tro? I så fall er han vel uteligger, og det avstedkommer følgende tanke hos meg: kan man si at alle uteliggere på en måte er samboere eller har et gedigent bofellesskap? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er lokalavisentusiast, men har også moro av språkføringen til tider. Det går nok i forteste laget for mange lokalaivsjournalister.

Til din setning: Har mannen hatt samboer i gågata i mange år, mon tro? I så fall er han vel uteligger, og det avstedkommer følgende tanke hos meg: kan man si at alle uteliggere på en måte er samboere eller har et gedigent bofellesskap? :klø:

Den var ikke dum, du :ler: . "Mangeårig" er et ullent begrep. I dette tilfellet er de involverte mennene ca. 30 år. Samboeren var sikkert en gammel dame :fnise: .

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...