Gå til innhold

Mekling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei igjen,

Hmmm... voldsomt til støtte for et drastisk tiltak her synes jeg.

Men går det rettens vei, så er det en tap-tap situasjon for alle.

Merkelig hvor fort en kan stemples som udugelig som fra? At han ikke har full kontroll i en periode etter bruddet er forkastelig ikke sant?, men at mor var langt nede i samme periode er fullt forståelig?

Dette er en sak som jeg tror kan gå seg til etterhvert.

Tragisk.

Forståeleg å ha det tungt etter eit brudd, men det er ikkje noko unnskyldming for ikkje å følge opp ungane. Mor greier jo tydelegvis det, så då bør far greie det og. Ingen her har stempla han som udugeleg, men ein god far følgjer opp ungane sine sjølv om han ikkje har det så lett sjølv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forståeleg å ha det tungt etter eit brudd, men det er ikkje noko unnskyldming for ikkje å følge opp ungane. Mor greier jo tydelegvis det, så då bør far greie det og. Ingen her har stempla han som udugeleg, men ein god far følgjer opp ungane sine sjølv om han ikkje har det så lett sjølv.

Joa, en god far følger opp barna sine uansett, men mist nå ikke all empati her da?

Hvis du aldri har følt at prestasjonene dine i hjemmet er svekket eller fokuset har sviktet på detaljer(les: full orden på klær/avtaler) i vanskelige perioder så er du umenneskelig.

Alle blir påvirket av en slik situasjon uavhengig om de har barn eller ei, men klart man skal ta vare på barna sine. Jeg går ut ifra at i de fleste slike situasjoner så har både mor og far synspunkter på hvordan den andre har "tatt vare på barna i denne perioden" og da er det viktig å holde fokuset på de alvorlige omsorgssvikt situasjonene.

Ikke om far har somlet bort ett eller 2 par regntøy feks?

(ikke ment som kritikk av TS, da jeg er klar over at hun har pekt på mange flere episoder også)

Jeg mener at 50/50 er avhengig av god kommunikasjon, men ved et brudd er det mange såre følelser og urettferdighet ute å går, så man bør kunne legge inn litt tid for bearbeidelse og justeringer på veien før man eventuelt påberoper seg retten til å være den som "vet og ser barnas beste både nå og i fremtiden".

Mann

Skrevet

Alle kan slite med organisering osv i vanskelege perioder, var vel meir heile bilete TS gav av mannen som gav meg inntrykk av at han ikkje var nokon særleg "fantastisk far". Men noko må ein jo greie å hugse på. Sende med ungane regntøy når det regner kan vel ikkje vere så vanskeleg? Er jo veldig viktig for ungane at hverdagen er prega av rutiner og forutsigbarheit. Det høyres det ikkje ut som om dei får hos far.

Skrevet

Det er jeg enig i. Helheten høres ikke så bra ut.

Men å glemme regntøy klarte man jo faktisk å gjøre når en var to også, tro det eller ei. Ikke undervurder partenes evne til å blåse opp enkeltepisoder som om det er de verste "omsorgs-svik" situasjoner som noen gang har oppstått.

Å glemme regntøy fortjener ikke en tankerekke ala dårlig far = ikke barnas beste = mindre samvær

Mann

Skrevet

Det er eg enig i. Men når fyren seier han vil ha ungane ein natt til for å betale mindre bidrag, syns eg det seier litt om typen...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Enig at man er ikke en dårlig far pga man glemmer regnklær et par ganger. Men at man rotet det bort 3 ganger og det er jeg som må erstatte det lager frustasjon. Somsagt er det bagateller som blir et problem og som til syvendes sist går ut over ungene. Jeg mener også om man skal ha 50/50 så krever det ekstra innsats for å samarbeide. Det er mye som skal organiseres og samarbeides om, selv om man må ikke snakke sammen hele tiden. Uansett så mener jeg at man må vise interesse for sine barn uten om samværstiden også. Selv om man ikke har ungene mer en halvparten av tiden så er man faktisk en mor eller far til disse ungene uten om det. Det er også som oftes mor som har gått på helsestasjon til legen, foreldresamtaler, ordnet pass til ungene etc etc og jeg skjønner det tar litt tid for omstille seg og skal ta ansvar for dette selv. Det har nå snart gått 1 år og ting sklir ut og han viser ingen interesse for å innhente informasjon om ungene uten om å finne på ting sammen med det. Jeg er også veldig glad for at han ønsker gjøre det sammen med ungene og ser ikke problemet om å være sammen med de en ettermiddag eller to den uka han ikke har de. Jeg nekter han ingenting og om det er noe han vil ta med ungene på sier jeg alltid ja selv om det ikke alltid passer like godt. Vil at ungene skal få være sammen med hans foreldre og tilstellinger som de har og legger bort mine egne behov da. Han ser på meg som et bitch så lenge det ikke går etter hans premisser og jeg føler jeg gir og gir og får ingenting tilbake. Jeg får heller ikke vite hva som er det beste for våre unger før de er store nok til å fortelle det selv og jeg skulle virkelig likt å vite hva som virkelig var deres beste. Må nok leve med mye dårlig samvittighet resten av livet pga den situasjonen vi har valgt å sette ungene i.

Skrevet

Det er eg enig i. Men når fyren seier han vil ha ungane ein natt til for å betale mindre bidrag, syns eg det seier litt om typen...

Joda, så sant ikke virkeligheten er at han ikke får en natt mer fordi mor vil ha mer bidrag?

Alt kan vendes på.

Men jeg er enig, helheten er ikke bra.

Som jeg også har forsøkt å forklare så lar jeg meg rive litt med:-)

Uansett er situasjonen opprivende og jeg ønsker alle lykke til. Mor, far og barn:-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er som gjør at jeg også reagere og synst det er kjempe trist at det er pga bidrage han gjør dette. Han sa til meg at jeg måtte jo skjønne at han ville det pga han hadde fått regning på 21.000 fra nav. For min del er det normalt at en skal dele på stor eutgifter som går på ungene. Nå er vi plutselig ikke et par og han ser på meg som en ond person og ser kun sitt eget beste :(

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Joda, så sant ikke virkeligheten er at han ikke får en natt mer fordi mor vil ha mer bidrag?

Alt kan vendes på.

Men jeg er enig, helheten er ikke bra.

Som jeg også har forsøkt å forklare så lar jeg meg rive litt med:-)

Uansett er situasjonen opprivende og jeg ønsker alle lykke til. Mor, far og barn:-)

Lett å bli revet med når det gjelder slike saker ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi skrev jo privatavtale pga han skule få mer bidrag som var på 4000 kr per mnd for 3 barn og han holdt ikke den avtalen og har fått krav om over 6500 for de 3. Han er nok frustrert og angrer på at han ikke holdt seg til avtalen. Jeg får også kun minstebidraget og er fornøyd med det jeg får, men blir en prinsipp sak at han ikke skal få lov å styre på akkurat som han vil pga han skal betale minst mulig.

Skrevet

Lett å bli revet med når det gjelder slike saker ;)

Og jeg beklager hvis jeg virker veldig brysk.

Ikke rettet mot deg TS, men noen eksempler har jeg jo brukt fra din situasjon.

Kjenner meg som sagt igjen, og vet som sagt ikke nok om deg, din eks eller din situasjon.

Dårlig amvittighet følger dessverre nesten uansett med.

Alle blir jo tapere uansett...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Og jeg beklager hvis jeg virker veldig brysk.

Ikke rettet mot deg TS, men noen eksempler har jeg jo brukt fra din situasjon.

Kjenner meg som sagt igjen, og vet som sagt ikke nok om deg, din eks eller din situasjon.

Dårlig amvittighet følger dessverre nesten uansett med.

Alle blir jo tapere uansett...

Du trenger ikke beklage deg for noen som helst. Synst det er flott at du svarer.

Det er jo alltid to sider i en sak og han forteller nok ikke sannheten til sine. Da er det nok bare hvor vanskelig jeg er osv. De aner ikke om hvordan han er mot meg og ang det økonomiske motivet hans og han utgir seg nok ovenfor dem at han vil ha ungene mest mulig. Det er ikke noe jeg skal ta hensyn til og det er ikke mening å straffe han på noen som helst måte. Bare trist at det er sånnt og at vi ikke kan snakke sammen. Desverre har han tydligvis ikke så mangen tanker om hva et brudd gjør med unger. Han sa da vi bestemte oss å flytte fra hverandre at det er jo 50% som skiller seg og det går helt fint for ungene. Han tenker nok ikke så mye og ikke så langt, men men vi er alle forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...