Gå til innhold

Lite hjelpsom brudesalong..? Eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte alt tilbehøret mitt hos en brudesalong. Torsolet (korsett) med matchende truse, strømper, slør med strass, hårpynt og brudesko. De hadde riktignok salg, men brukte jo likevel flere tusenlapper i den butikken. Da jeg skulle prøve korsettet, eller torsoletet som jeg etterhvert har skjønt at det heter :gjeiper: så ba jeg om 80 A. Damen protesterte og mente bestemt jeg var en 75. Ja ja, så forsøkte jeg kjapt den størrelsen da og 75 satt jo som støpt. Men i farten så glemte vi jo å justere opp cupen! Det er ganske stor forskjell på cupen i en 75 A og en 80 A!! Og det burde jo virkelig personalet i butikken vite også! Det kokte jo av folk, og var lang kø i prøverommene for de som skulle kjøpe kjole, så derfor prøvde jeg bare omkretsen kjapt, med personalets hjelp, ved å holde opp genseren..

Posen med tilbehøret har ligget gjemt for min kjære siden det jo var en tid til bryllupet, men nå da kjolen skulle legges opp og jeg skulle prøve med torsoletet inni, finner jeg jo ut at det er altfor lite!! Så sitter dermed med et nydelig, ivoryfarget blodetorsolet med truse, til ca 2000 kr som jeg ikke kan bruke!! Hadde jo gledet meg til at kjolen skulle falle etter festen!

Skrev dermed en mail til butikken der jeg meget pent forklarte situasjonen og lurte på om det var noen mulighet for å få byttet den i riktig størrelse. Den er selvsagt fullstendig ubrukt, med lappene fortsatt hengende på!! Tenkte butikken hadde lite å tape på dette, ble jo bare bytte i størrelse mot størrelse. Men der var det hverken medlidenhet eller forståelse å møte. Bare kald info om at de ikke byttet salgsvarer og iallefall ikke etter noen mnd.

Ble jo veldig lei meg for hadde gledet meg til å bruke den og nå må jeg kanskje ut og kjøpe nytt til tusenlappen..

Vet de sikkert har noen lover på sin side, men synes folk i dag så fort sier nei uten å gjøre noe forsøk på å hjelpe andre, særlig her hvor jeg synes de har en stor del i at størrelsen ble feil!

Er det bare jeg som er sær??

Litt frustrert brud med bare en mnd igjen til den store dagen...;)

(Sorry langt innlegg..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at de absolutt burde hjulpet deg! Du har all rett til å være skuffet. Spørs om du får gjort noe med det siden det var på salg, men du bør i allefall snakk med dem igjen, og si at du synes dette er dårlig fra dems side.

De bør ta et unntak fra regelen siden dette er noe de burde visst.

Skrevet

Dette var utrolig dårlig kundeservise spør du meg. Ville tatt en tur innom dem jeg.

Kan jo prøve å ta med deg mor/svigermor e.l

Skrevet

Jeg syns du er urimelig. Det var ikke bare deres skyld at cupen ikke ble riktig, du glemte det også. Dessuten har du latt det ligge i flere mnd. uten å faktisk prøve det igjen, hadde du spurt tidligere kunne det kanskje gått. Trusen ville du ikke fått bytte uansett.

Og det spiller da virkelig ingen rolle hvor mye penger du har brukt der, du kan ikke forvente at de skal bøye seg i støvet for deg av den grunn :filer:

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger.

Synes ikke jeg på noen måter jeg har krevd eller forventet at de skulle bøye seg i støvet for meg, Kirby, og hvis du leser teksten min om igjen så skrev jeg at vi glemte å oppjustere cupen. Så er helt enig at jeg selv burde ha tenkt på det! Og hadde på ingen måte tenkt å bytte trusen, kun få en topp som passet som jeg kunne bruke til den ;)

Gjest molte
Skrevet

Jeg er enig i at det var dårlig service. Det koster så lite å svare på en hyggelig måte, og det går an å prøve å hjelpe uten å være forpliktet til det.

Skrevet

Dumt av butikken å sette sitt rykte på spill, men de har altså ingen plikt til å hjelpe deg i følge loven. De har i utgangspunktet ikke gjort noe galt, så det er du som må ta konsekvensene for at du ikke prøvde den ordentlig på (selv om jeg skjønner stresset i situasjonen)..

Hvis den er ubrukt, og på salg kan du kanskje prøve å selge den igjen uten et stort tap. Det må jo være andre der ute som den passer bedre til :) Så kan du kjøpe deg en ny en. Som en mulig løsning på problemet ditt..

Håper det ordner seg for deg! :)

Skrevet

Jeg vil tro at all den tid brudesalongene i liten grad trenger å bry seg om å etablere langvarige og gode kundeforhold, så er kanskje ikke service noe som er en prioritet heller. Du blir jo ingen stamkunde uansett, så at du ikke kommer til å handle der igjen har ingen betydning. Du har jo allerede lagt igjen pengene dine der. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...