Gå til innhold

Underlivssopp og menstruasjon

Fremhevede innlegg

Gjest ukjent
Skrevet

Heisann! Fant ut for noen dager siden at jeg hadde en soppinfeksjon i underlivet. Fikk da kjøpt meg en kombinasjonspakke med canesten krem og en vaginaltablett. Satt inn tabletten igår og idag kjente jeg at den ikke enda hadde oppløst seg samtidig som det var blod sammen med det hvite fra tabletten. Regner med at jeg da har fått mensen, noe som kanskje var litt dårlig timing med å ta denne kuren. Kan jeg bruke tamponger samtidig som tabletten ligger der, enda ikke oppløst? Håper på svar så fort som mulig ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Fant ut for noen dager siden at jeg hadde en soppinfeksjon i underlivet. Fikk da kjøpt meg en kombinasjonspakke med canesten krem og en vaginaltablett. Satt inn tabletten igår og idag kjente jeg at den ikke enda hadde oppløst seg samtidig som det var blod sammen med det hvite fra tabletten. Regner med at jeg da har fått mensen, noe som kanskje var litt dårlig timing med å ta denne kuren. Kan jeg bruke tamponger samtidig som tabletten ligger der, enda ikke oppløst? Håper på svar så fort som mulig ;)

Spør på apoteket.. :gjeiper: jeg ville ha brukt bind, slik at tabletten får oppløse seg og virke "overalt", altså slik den skal.

Skrevet

Etter min erfaring er det ikke noe problem med behandling samtidig som mens så lenge du bruker bind. Men, det kan lønne seg å utsette behandlingen til etter mens, da mensen ofte kan føre til at en del av soppinfeksjonen renses ut av seg selv. Bruk av vivag i etterkant av mens kan forresten virke forebyggende.

• 1 år senere...
Skrevet

Hei

Jeg har nå mens, men samt har jeg og fått soppinfeksjon :/ Må jeg vente med å behandle soppinfeksjonenen til jeg er ferdig med mensen???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...