Gå til innhold

Æsj, jeg hater den jvla mobbingen


lille_lam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Invicta

Jeg så den videoen på nyhetene. Og jeg begynte å gråte. Jeg orker ikke se den en gang til. Det er helt forjævlig at det skal gå an å holde på sånn. Håper mobberne får en heftig straff, og at den stakkars gutten ikke får varige mén. En ting er å bli slått, men det gjøres tusen ganger verre når det skrives om det på nettet etterpå, og folk ler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Jeg synes at når det først har skjedd, så er det jævelig fett at de som mobber er så dumme at de legger ut videoen på facebook! Haha! Jævela tapere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helene_Mari

Det er fælt..Jeg er selv blitt mobbet fra 1-10 klasse, og har derfor droppet ut av skolen. Har aldri gått videregående, har fått store psykiske problemer, blandt annet sosial angst. Har i en alder av 18 havnet i NAV systemet. Mobberne vant dessverre over meg. Hvis noen av mobberne mine leser dette; Takk skal dere faen meg ha. Håper dere er stolte over å ha ødelagt et liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Vi burde gjør slik de muligens begynner å gjøre i flere stater i USA nå, få mobbing inn i pensum og straff mobberene.

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/siktet-for-aa-ha-mobbet-klassevenninne-til-selvmord-3172799.html

Men mobbingen tok heller ikke slutt etter at Phoebe var død. Flere stygge meldinger ble postet på minnesiden til Phoebe på Facebook.

Jeg bare skjønner ikke at det er mulig en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smertefullt å se slikt, mer enn noe fordi det kan gi varige skader (fysisk/mentalt) for offeret, men også fordi det sannsynligvis ikke vil gis særlig strenge represalier for vedkommende som slo. Utvisning eller nedsatt karakter i oppførsel kanskje, til skrekk og advarsel for dem som kanskje er tilbøyelige til å mobbe ved en senere anledning..

Dersom jeg i morgendagens avis hadde lest at en liten gruppe elever, kanskje fra offerets vennegjeng dersom han har venner, eller elever med rettferdighetssans fra et høyere årskurs hadde gått løs på mobberen og gitt han juling, så helt greit for meg. Voksne kan selvsagt forby mobbing og gi milde disiplinære straffer, utvisning eller karakternedrykk osv, men i mine øyne så utfvises ekte justis av ens likemenn, i dette tilfellet medelever. Dersom mobberen tar skade av dette, så er det i mine øyne en grei pris å betale for å sette et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er smertefullt å se slikt, mer enn noe fordi det kan gi varige skader (fysisk/mentalt) for offeret, men også fordi det sannsynligvis ikke vil gis særlig strenge represalier for vedkommende som slo. Utvisning eller nedsatt karakter i oppførsel kanskje, til skrekk og advarsel for dem som kanskje er tilbøyelige til å mobbe ved en senere anledning..

Dersom jeg i morgendagens avis hadde lest at en liten gruppe elever, kanskje fra offerets vennegjeng dersom han har venner, eller elever med rettferdighetssans fra et høyere årskurs hadde gått løs på mobberen og gitt han juling, så helt greit for meg. Voksne kan selvsagt forby mobbing og gi milde disiplinære straffer, utvisning eller karakternedrykk osv, men i mine øyne så utfvises ekte justis av ens likemenn, i dette tilfellet medelever. Dersom mobberen tar skade av dette, så er det i mine øyne en grei pris å betale for å sette et eksempel.

Det er kanskje ille å si det, men jeg er helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er fælt..Jeg er selv blitt mobbet fra 1-10 klasse, og har derfor droppet ut av skolen. Har aldri gått videregående, har fått store psykiske problemer, blandt annet sosial angst. Har i en alder av 18 havnet i NAV systemet. Mobberne vant dessverre over meg. Hvis noen av mobberne mine leser dette; Takk skal dere faen meg ha. Håper dere er stolte over å ha ødelagt et liv

Det er ikke ødelagt med mindre du vedkjenner dette selv. Ikke la dem vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...