AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #41 Skrevet 7. februar 2022 Hjemme fikk vi servert pannekaker med hvit saus, poteter og bacon 😁 For ikke å snakke om all makaronien som sniker seg inn i retter, som: Kjøttkaker, brun saus, poteter, ertestuing og makaroni. Fiskepudding, kokte poteter, kokte gulrøtter, spagetti og smelta smør. Meksikansk gryterett med ris, servert oppå en skive loff. Komle med pølse, poteter og smeltet smør. Jeg kunne nok kommet på flere ting å skrive også. Men for å svare på spørsmålet: Ja, jeg severer brød til pasta. Pastasalat med litt foccacia, lasagne med hvitløksbrød etc. Kanskje det ikke er en «italiensk» ting, men det er en veldig god ting 😄 Hvorfor? For det er en veldig god ting 😁 Anonymkode: f3e15...dae 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #42 Skrevet 7. februar 2022 Når jeg lager pasta carbonara så liker jeg og ha salat og hvitløksbrød til. Men det er den eneste pastaretten jeg bruker det til. Anonymkode: d1d36...d88
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #43 Skrevet 7. februar 2022 Pusella skrev (På 5/26/2010 den 22.10): Jeg var på såkalt "italiensk aften" hos en venninne tidligere denne måneden. Og ble overrasket da hun serverte brød sammen med pastaretten. Pasta er jo mel, brød er mel. Så etter mine kostholds- og matlagingskunnskaper skal disse to ikke serveres sammen. Snakket også med en (italiensk) kelner i Oslo om det samme, han sa at nordmenn og amerikanere er veldig rare når det gjelder å ville ha brød sammen med pastarettene, og at alle italienere synes dette er veldig snodig. Han sa det var nesten som å servere kokte poteter med pommes frites Serverer dere brød til pasta? Og i såfall, hvorfor? Ja, alltid! Metter godt og smaker godt. Kun pasta, så er jeg sulten etter ti minutter igjen 😅😅 Anonymkode: bff91...9dc
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #44 Skrevet 17. juli 2022 Man serverer ikke brød til pasta. Det er noe nordmenn har fått for seg Man serverer heller ikke salat til pasta. Anonymkode: efa13...8d8 2
Overaltalltid Skrevet 17. juli 2022 #47 Skrevet 17. juli 2022 Skikkelig fransk landbrød eller focaccia er elsk til pasta 🤤
Gjest Athena Catalina Skrevet 17. juli 2022 #48 Skrevet 17. juli 2022 (endret) Jeg har aldri brukt brød til pasta. og aldri salat heller. Endret 17. juli 2022 av Athena Catalina
Gjest Athena Catalina Skrevet 17. juli 2022 #49 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man serverer ikke brød til pasta. Det er noe nordmenn har fått for seg Man serverer heller ikke salat til pasta. Anonymkode: efa13...8d8 Riktig.
Arkana Skrevet 18. juli 2022 #50 Skrevet 18. juli 2022 Jeg ser ikke helt hvorfor det er vesentlig hva italienerne gjør. Hvis noen synes brød eller salat er godt til pasta er jo det alt som betyr noe. Den typisk norske tacoen ville aldri blitt servert i Mexico, uten at det betyr at nordmenn skal slutte å spise den hver fredag av den grunn. Og fusion-mat er jo nettopp sammensetninger av ulike mattradisjoner og -teknikker fra ulike land som man originalt sett aldri ville blandet. At noe ikke er originalt betyr ikke at det er feil, det betyr at mat handler om veldig mye mer enn "korrekthet" og at det i likhet med språk er under stadig utvikling. 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #51 Skrevet 18. juli 2022 Brød til pasta er helt vanlig, men noe jeg er veldig motstander av selv; av samme grunn som du nevner (2x karbo-kilde). Anonymkode: 8870e...904
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå