Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg bruker ofte kvitlauksbaguettar til lasagne :) Og også til vanleg spaghetti og kjøttdeig, viss eg er veldig fysen på noko godt :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Italienske familier er sikkert like forskjellige som det norske familier er. Jeg liker ikke å servere brød til pasta, men det er av ernæringsmessige forhold. Når jeg lager paste lager jeg litt fullkornspasta og masse saust til. Bestiller man pasta i italia får mann masse pasta og litt saus på toppen.

• 11 år senere...
Skrevet

Har aldri opplevd å få brød til pasta når jeg har vært i italia? Tror dette må være ett norsk fenomen.

Anonymkode: efa13...8d8

• Liker 2
Skrevet

Serverer hvitløksbaguette til lasagne og kan fint finne på å ha fint brød og smør til andre pastaretter (typisk spaghetti/tagliatelle med saus, ikke tortellini og andre pastatyper)

Anonymkode: 96bcd...85b

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Bruker aldri brød til pasta. 

Skrevet

Spiser det ikke selv, men har ofte fått det på restauranter i Italia. Regner med de vil spare penger.

Anonymkode: 192a8...93a

• Liker 1
Skrevet

Har brød til av og til, synes det passer godt :jepp:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har aldri opplevd å få brød til pasta når jeg har vært i italia? Tror dette må være ett norsk fenomen.

Søker dere opp gamle tråder,eller hva? De dukker  jo ikke akkurat opp av seg selv

Anonymkode: 9f2be...383

• Liker 4
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor dra opp en 11 år gammel tråd for dette??

Anonymkode: fb5ef...fd6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje de har søkt på google og tilfeldig kommet over denne tråden? Hvis ikke kan folk dra frem hvor gamle tråder de vil. 

Over til brød og pasta. Brød er alltid godt, pasta er alltid godt, de to passer sammen, det er nam nam. Glad ts ikke er min venninne og lager tråd på kg fordi jeg serverer brød til pasta på en (regner jeg med) uformell italiensk aften. 

Anonymkode: 6f604...857

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Søker dere opp gamle tråder,eller hva? De dukker  jo ikke akkurat opp av seg selv

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Enten holder dere KJEFT og kommer dere til helvete ut av tråden, eller så fortsetter dere å diskutere trådens tema. 

Anonymkode: 5d5cb...477

• Liker 4
Skrevet

Det er helt normalt bruker brød selv.

Anonymkode: 31b70...6ca

• Liker 2
Skrevet
Pusella skrev (På 26.5.2010 den 22.10):

Jeg var på såkalt "italiensk aften" hos en venninne tidligere denne måneden. Og ble overrasket da hun serverte brød sammen med pastaretten.

Pasta er jo mel, brød er mel. Så etter mine kostholds- og matlagingskunnskaper skal disse to ikke serveres sammen. Snakket også med en (italiensk) kelner i Oslo om det samme, han sa at nordmenn og amerikanere er veldig rare når det gjelder å ville ha brød sammen med pastarettene, og at alle italienere synes dette er veldig snodig. Han sa det var nesten som å servere kokte poteter med pommes frites :fnise:

Serverer dere brød til pasta? Og i såfall, hvorfor?

Enig med deg, syns dette er snodig. Nå har jeg sett dette oftest sammen med lasagne da, også utenlands. Sjelden spaghetti eller andre pastaretter. For min del blir det altfor mye karbohydrater, så isåfall takker jeg nei til brødet. 

Det er de som serverer kokte poteter til potetball også, jeg syns det også blir like rart😄

Anonymkode: bdf14...6f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er det KG- politiet som er ute på farta..? 😉

Anonymkode: bdf14...6f4

• Liker 4
Skrevet

Vanlig å servere brødskiver med smør til tomatsuppe med makaroni .

Anonymkode: 253c7...5c6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vanlig å servere brødskiver med smør til tomatsuppe med makaroni .

Anonymkode: 253c7...5c6

Ja, og flatbrød til fiskegrateng. 

Jeg har forresten fått servert brød til pasta mange ganger i Italia. Italienske hjem og familier er ikke identiske de heller. 

Anonymkode: 3384d...925

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Enten holder dere KJEFT og kommer dere til helvete ut av tråden, eller så fortsetter dere å diskutere trådens tema. 

Anonymkode: 5d5cb...477

Jeg har lov til å stille hvilke spørsmål jeg vil så ro nedJeg har lov til å stille hvilke spørsmål jeg vil så ro ned

Skrevet

Kommer an på typen pasta.

Synes det er kjempegodt med hvitløksbaguette til aglio e olio, for eksempel, eller til lasagne eller tomatbaserte pastaretter. 

Til carbonara eller kremete sauser har jeg det som regel ikke.

Men er lite fan av regler og fordommer. Synes man det smaker godt og ønsker det, kjør på. 

• Liker 2
Skrevet

I Italia får man vel ofte brød før pasta eller pizza, ikke til. Men man gjør selvsagt som man vil

• Liker 1
Skrevet

Teller Italiensk gryte fra Toro som pastarett? Liker å ha brød til den hvertfall. 

Anonymkode: 2d997...f17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...