Gjest Poirot Skrevet 21. september 2003 #21 Del Skrevet 21. september 2003 Selv synes jeg det er supertrist med mørke lakkede møbler og tunge mørke skinnmøbler (vil ha ny sofa..). Definitivt noe man blir lei av. Furu synes jeg ikke noe om, men det funker jo bra som kjøkkenbord eller gang-interiør. Det finnes ingen fasit på god og dårlig smak. Selv har jeg sansen for at folk velger det de liker best, og ikke bare setter det bort til proffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. september 2003 Forfatter #22 Del Skrevet 21. september 2003 Nå som jeg holder på å flytte har jeg og min interiørarkitekt hatt det ganske så morsomt med det hun kaller "Det norske syrelutehelvetet"! Mae I all vennlighet, Mae (ja, det er et vennligsinnet spørsmål!) Hvorfor i himmelens navn trenger du en interiørarkitekt??? En som innreder for deg??? Vanligvis så klarer jo folk slikt på egen hånd. Sikkert kjekt med noen proffe tips for og utnytte plassen best mulig, men en egen interiørarkitekt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 21. september 2003 #23 Del Skrevet 21. september 2003 Synes det skal være rom for mangfold, jeg! Dessuten synes jeg faktisk det som er aller mest personlig og sjarmerende er når man tør å blande ulike tresorter og stilarter - og man faktisk "får det til"! Litt nytt - og litt gammelt! Når et hjem er møblert på denne måten, med "historie" og sjel, da kan man nemlig "se" hvem som bor der! Min svoger og svigerinne valgte for noen år tilbake å møblere hele stuen sin (og den er stor!) med "Beito" serien fra Talgø. Det ble jo nytt og sikkert flott, men jeg følte den stua var som hentet ut fra Bohus katalogen; sikkert 10-12 forskjellige møbler fra samme serie. Det ble altfor kjedelig og anonymt etter min smak. Men som sagt, mangfold er greit, det! Så lenge jeg får lov til å ha min smak, så må andre gjerne møblere etter sin! Dessuten er det nå en gang slik at lommeboka også har litt den skulle ha sagt for de aller fleste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. september 2003 #24 Del Skrevet 21. september 2003 Mine foreldre har stua full av "Beito" (Fra Aannø, ikke Talgø, er det det samme? (Jeg gikk på skole sammen med en Aannø-gutt, så merket husker jeg i alle fall)) Men, ikke sååååå mange ting som det du nenver da, men de anser dette som "en sammenhengende stil", som de har bygget opp over flere år, en ting nå, en ting da. Selvasgt kombinert med andre ting, huset ser slett ikke ut som noen katalog, men det er litt "gjennomgående sammenheng", noe jeg synes er trivelig jeg. JEG ville ikke hatt stua mi slik de har sin, nei, men jeg synes de har det kjempekoselig. Det er opp til hver enkelt hva som er "god smak" vel? Det man liker må man da få lov til å like? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 21. september 2003 #25 Del Skrevet 21. september 2003 Det er opp til hver enkelt hva som er "god smak" vel? Det man liker må man da få lov til å like? Leste du egentlig det jeg skrev? Men som sagt' date=' mangfold er greit, det! Så lenge jeg får lov til å ha min smak, så må andre gjerne møblere etter sin! [/quote'] Ja, og det heter Aannø og ikke Talgø - det er en annen møbelfabrikk! Sorry! Du hadde selvfølgelig rett... Og jeg er helt sikker på at foreldrene dine har det kjempekoselig! Det har faktisk min svoger og svigerinne også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2003 #26 Del Skrevet 21. september 2003 Smaken er som baken. For min egen del har jeg vert igjennom furutiden. Det var jo billige møbler, du fikk mye for pengene. Det var så billig at folk hadde furu overalt. Kjøkken, skaper, panel, komoder, senger. Jeg synes i dag at det er greit med et/to tinger av furu, men noe mere så får jeg kvelningsfornemmelser. Jeg synes ikke det er fint lengre. Det er lyst og fint nytt, men det gulner/mørkner med tiden. Du skal ha store rom for å ha slike ting. En entre eks så vil dører "stjele" hele gangen om det er furudører. Farger på vegger og andre ting forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. september 2003 #27 Del Skrevet 21. september 2003 Leste du egentlig det jeg skrev? du... jeg svarte nok flere enn deg i ett innlegg jeg. JA, jeg er enig med deg i at alle må få like det de selv liker. Det var enkelte ANDRE i denne tråden som mente at "det jeg ikke liker, det er dårlig smak" Forøvrig mente jeg ikke å være kritisk til at du bomma på fabrikken heller, bare lurte på om det virkelgi var mulig at to produsenter hadde en serie som het det samme... Vi er nok enige vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 21. september 2003 #28 Del Skrevet 21. september 2003 Har akkurat kjøpt meg furu-seksjon jeg da........ dæven å - da skjønner jeg at jeg har "tråkka i salaten". Har hatt mørkebrun seksjon i maaaaange år - og var såååå dritlei den. Men - nå - nå har jeg fått det fint synes jeg sjøl. Har sterke farger både på vegger og gardiner også jeg.......... er det feil også??? Hva andre mener - bryr jeg meg ikke så veldig mye om. Det er JEG som bor her - det er jeg hvertfall sikker på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 21. september 2003 #29 Del Skrevet 21. september 2003 Ser at de fleste av dere påstår at furu er så billig... Nå har jeg funnet frem kvitteringene fra jeg kjøpte alt nytt for snart 4 år siden. Her er lista: TV/Videobord 3995,- Vitrineskap 5999,- Spisestue 14.990,- Salongbord 2999,- Salong 3+2+1 23.900,- Kjøpmannsdisk 5890,- Kjøkkenbord+4 stoler 8670,- Dobbeltseng med Jensen madrasser 19,490,- Hvis dette er så billig,hva betaler dere for møblene deres da? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 21. september 2003 #30 Del Skrevet 21. september 2003 du... jeg svarte nok flere enn deg i ett innlegg jeg. JA, jeg er enig med deg i at alle må få like det de selv liker. Det var enkelte ANDRE i denne tråden som mente at "det jeg ikke liker, det er dårlig smak" Forøvrig mente jeg ikke å være kritisk til at du bomma på fabrikken heller, bare lurte på om det virkelgi var mulig at to produsenter hadde en serie som het det samme... Vi er nok enige vi Det var bra, Fredagsbarn! Var redd jeg hadde uttrykt meg utydelig! Det viktigste er ikke at alle liker det samme (fy, det hadde vært kjedelig!!!), men at alle finner en stil som passer til dem selv, og hvor de føler seg hjemme. Først DA blir det et hjem! Klem til alle med og uten furumøbler fra ei som bor både med og uten furumøbler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 21. september 2003 #31 Del Skrevet 21. september 2003 Barbie, jeg tror nok du har litt mer kvalitetsmøbler enn det jeg har da. Vi har nemlig den syreluta furuen. Ikke lakkert eller noe. Med bare treknotter til håndtak, ikke messingbeslag eller den stilen. Disse møblene er et sant helvete å holde rent Men svigermor, hun har sånne lakkerte møbler. Langt finere og også dyrere. Våre møbler er av den sorten som ganske sikkert ramler ned om noen skulle finne på å dulte borti dem :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 21. september 2003 #32 Del Skrevet 21. september 2003 Selv er jeg moteslave av rang og liker IKKE furumøbler. Men her er et TIPS til de av dere som HAR furumøbler HVIS dere vil fornøye møblene LITT: bruk mørkbrun beis og lakk over det igjen med klarlakk. Blir helt nye møbler - og et hakk mer moderne hvis det er et poeng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mae Skrevet 21. september 2003 #33 Del Skrevet 21. september 2003 I all vennlighet, Mae (ja, det er et vennligsinnet spørsmål!) Hvorfor i himmelens navn trenger du en interiørarkitekt??? En som innreder for deg??? Vanligvis så klarer jo folk slikt på egen hånd. Sikkert kjekt med noen proffe tips for og utnytte plassen best mulig, men en egen interiørarkitekt?? Har svart deg i dagboken min. Mae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 21. september 2003 #34 Del Skrevet 21. september 2003 Furumøbler er litt for "folkelig" for meg. Det faller litt inn i samme sjanger som campingliv, grilldress og DDE om dere skjønner hve jeg mener. Kjedelige mennesker uten fantasi. Min oppfattning av den typiske furumøbeleier er: Handler lærne på Cubus og KapAhl, syntes utvalget på Rema er fantastisk og kjører Heidi Hauge på stereoen på vei til campingvogna hver helg. Syntes Bohus er fatastisk og spiser kjøttkaker til middag hver søndag. Når de skal være skikkelig gærne er det dansebåten over kjølen og kjøpe pølser og sprit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. september 2003 #35 Del Skrevet 21. september 2003 Når de skal være skikkelig gærne er det dansebåten over kjølen og kjøpe pølser og sprit. Hva?? Noen som fornærmer de som reiser på danskebåten?? *forvirret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 21. september 2003 #36 Del Skrevet 21. september 2003 Furumøbler er litt for "folkelig" for meg. Det faller litt inn i samme sjanger som campingliv, grilldress og DDE om dere skjønner hve jeg mener. Kjedelige mennesker uten fantasi. Min oppfattning av den typiske furumøbeleier er: Handler lærne på Cubus og KapAhl, syntes utvalget på Rema er fantastisk og kjører Heidi Hauge på stereoen på vei til campingvogna hver helg. Syntes Bohus er fatastisk og spiser kjøttkaker til middag hver søndag. Når de skal være skikkelig gærne er det dansebåten over kjølen og kjøpe pølser og sprit. Wow, det må være det verste eksemplet på generalisering jeg har sett på lenge. Jeg kan forsikre deg om at du tar helt feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 21. september 2003 #37 Del Skrevet 21. september 2003 Wow, det må være det verste eksemplet på generalisering jeg har sett på lenge. Jeg kan forsikre deg om at du tar helt feil Jeg sa som sagt at det er min oppfatning - jeg har ennå til gode å møte noen som bryter denne, men så snart jeg gjør det skal jeg selvsagt trekke alt tilbake og komme med en ny oppfatning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 21. september 2003 #38 Del Skrevet 21. september 2003 Hva?? Noen som fornærmer de som reiser på danskebåten?? *forvirret* ...fornærmer litt...kansje... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 22. september 2003 #39 Del Skrevet 22. september 2003 Da, Felicia, kan du jo bare møte meg, som nettopp har kjøpt et furuskap, eller mine foreldre, som har stua full av furumøbler, og jeg skal love deg at ingen av oss spiser kjøttkaker hver helg og hører på Heide Hauge. JEG handler på Rema, men ikke fordi utvalget er så flott, men av økonomiske årsaker. Mine foreldre handler dog helt andre steder, nettopp fordi utvalget på Rema er ikke så bra.... Eller, du kan antakelig prøveå møte noen av de andre som i denne tråden har skrevet at de har furumøbler.... Så vidt ejg vet kan du trefef hvem som helst av de ejg vet om som har furumøbler, og du må deretter kraftig revurdere sine generaliseringer. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 22. september 2003 #40 Del Skrevet 22. september 2003 Det blir jo like dumt som å si at alle som drikker melk til frokost er forutsigbare og heilnorske heimføinger... Kjære vene, man kan da ikke generalisere folk på denne måten! Jeg har hatt min del av furumøblene, men har første gang til gode å få høre at jeg er kjedelig... Hvor gammel er du, egentlig, som har rukket å gjøre deg sånne grunnleggende erfaringer? *erter litt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå