Gå til innhold

Fortell om byen din!!


MarianneE

Anbefalte innlegg

En dag i sommer da alt var på sitt varmeste, satt jeg en søndags ettermiddag på en trapp i byen og ventet på bussen.

Det var lite trafikk, en bil her og der, og busser som var i rute.

På gata var flere ute og gikk seg en tur, mange med is i hånda.

Fuglene kvittra alt de kunne, og fra elva kunne det høres en og annen båt.

Fra et vindu i en leilighet i tredje etasje over en restaurant kunne det høres musikk, prating og masse latter.

Øyeblikk som dette gjør at man ser byen på en annen måte.

Plutselig ble ikke byen "Porsgrunn- det jævla hølet" men det var "Porsgrunn- byen min!!"

Hva gjør byen din fin og spesiell??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmm,jeg skjønner hvordan du opplever det,Marianne.Det fikk meg til å tenke på et ordtak jeg synes er bra:"Lykken finnes ikke,det finnes kun lykkelige stunder!"

Jeg kommer ikke på noen spesiell historie her og nå,men du får en sånn opplevelse og påminnelse en sjelden gang,at JA-dette er byen min som jeg er så glad i!

Gjerne med noen trommer fra et smau...da vet jeg at byen e´ berrrrrrgen,hehehe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går opp Skivebakken en varm junidag, på toppen stanser du og setter deg på benken. Bylarmen bruser opp fra det fjerne, solen varmer i ansiktet. Løvstakken skimtes gjennom soldisen.

Kjente toner slår langsomt gjennom, det kommer fra flere kanter, men lyder dog fjernt. Buekorpstrommer. Du blir varm om hjertet, dette er byen din! Ingen har maken til by. Å, så glad jeg er i deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Oslo, fordi det er den eneste storbyen i Norge. (selv om Oslo er ganske liten i forhold til andre byer igjen)

Så lenge jeg bor i Norge, er Oslo den eneste byen jeg kunne tenke meg å bo i, pga. mangfoldet. Den har alt (eller i alle fall det meste) - på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En varm sommerkveld når man er hjemom en tur fra hytta for å ta en dusj.. svalene flyr mellom husene, kirsebær, rips og bringebær.. Stille og rolig i gatene, huset lukter ferie...

Eller på høsten, når man er en tur hjemom (for jeg bor dessverre ikke i min favoritt by for tiden), går på den lokale baker'n og kjøper frokost, tar en tur i byen og bare nyter at det er stille og rolig og ikke på langt nær så mange mennesker og biler som i Oslo... Man kan prøve klær uten å stå i lange køer, man kan møte kjente, både gamle og unge og familie.. Så tar man en tur på cafe... der er det GARANTERT plass og så lavt støynivå at man faktisk kan føre en samtale der!

Eller om våren når det begynner å blomstre... Eller på brygga om sommeren, eller en tur i gamlebyen når som helst i løpet av året...

Jeg vet ikke om noen by som er bedre enn Fredrikstad....! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ingenting er som Tønsberg! Her kommer jeg nok ikke til å flytte fra på lenge. Passe stort, koselig og med et yrende sommerliv. Det er nok en grunn til at det er hit alle kjendisene kommer. :)

Bare synd det bygges bomring her nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vindstille..( vi snakker om Bodø her altså)

Du sitter på nedfor kanten på moloen og spiser reker fra en plastpose du har kjøpt på havna.

Det kryr av mennesker og du vet at når du går hjem så skal du gå forbi en uteresturant som har billig pils og parasoll ved bordene.

Eller du tar med deg soveposen og en termos kaffe til Mjelle. Sove under åpen himmel og høre på måsn som skriker..

Da, og bare da gentlig er Bodø en fin by å bo i :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...