Gå til innhold

Majones hjelp!


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg elsker majones og har det på det meste av det jeg spiser. Jeg skal forsøke og bli litt mer sunn og ikke spise så fet mat, og majones er jo ikke akkurat sunt eller slankende..

Men det er så mye jeg ikke klarer å spise uten majones. F.eks makrell i tomat og leverpostei.. Vet jo at det finnes lett-majones, men er den egentlig så lett? Synes igrunnen den ikke er så god heller. Jeg snakker her om Mills majones. (Det er forøvrig den jeg synes er best, og klarer egentlig ikke spise andre typer)

Er det noe jeg kan erstatte majones med? Eller er det en sunnere en på markedet som allikvel smaker godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker majones og har det på det meste av det jeg spiser. Jeg skal forsøke og bli litt mer sunn og ikke spise så fet mat, og majones er jo ikke akkurat sunt eller slankende..

Men det er så mye jeg ikke klarer å spise uten majones. F.eks makrell i tomat og leverpostei.. Vet jo at det finnes lett-majones, men er den egentlig så lett? Synes igrunnen den ikke er så god heller. Jeg snakker her om Mills majones. (Det er forøvrig den jeg synes er best, og klarer egentlig ikke spise andre typer)

Er det noe jeg kan erstatte majones med? Eller er det en sunnere en på markedet som allikvel smaker godt?

Selvsagt klarer du å spise ting uten majones, også makrell i tomat (det er jo så godt i seg selv!). Du må bare være litt hard med deg selv i noen dager, så vil du lære deg å like ting. Ja, faktisk vil du kanskje innse at du da kjenner den egentlige smaken av ting, ikke bare majonessmaken som du tilsetter som skjuler hva maten egentlig smaker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Er også glad i majones. :) Jeg spiser masse majones fordi jeg går på lavkarbo istedet for den tradisjonelle uten fett.

Mer mett enn før og går ned i vekt mens jeg koser meg med majones. Har gått ned over 10 kilo siden januar og føler meg bedre enn noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

Har du prøvd Vita-majones? Jeg syns hvertfall Mills sin lettmajones er pyton, men Vita sin er god, i min munn hvertfall. ;)

Ellers er det nok bare en vanesak. Eventuelt får du la vær å spise de matvarene du MÅ ha majones på for ofte. Selv syns jeg leverpostei er nesten uspiselig uten majones, så jeg spiser det sjelden. Ikke fordi jeg er så redd for majonesen, heller fordi jeg aldri gidder å kjøpe det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...