Gå til innhold

Middag til 8

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får prestasjonsangst bare ved tanken på at jeg skal lage 2-retters middag til 8 pers inkl meg selv.

HVA kan jeg lage, uten at det er for vanskelig eller for dyrt? :roll:

Tips mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad i å lage mat og prøver meg ofte på nye oppskrifter. Fant en som ville prøve å lage for noen venninner og den falt veldig i smak. Ikke er den vanskelig å lage heller.

Kyllingfilet med eple og bacon

Antall porsjoner:4

Ingredienser:

4 kyllingfileter

1 ss olje

2 båter hakket hvitløk

2 ss sennep

½ ts malt pepper

1 eple

1 ss brunt sukker

4 skiver bacon

Fremgangsmåte:

Bland olje, hvitløk, sennep og pepper til en marinade. Legg kyllingfiletene i en plastpose og hell marinaden over. La det stå et par timer.

Del eplet i skiver, dryss over sukker og legg skivene i en smurt ildfast form. Surr bacon rundt kyllingfiletene og legg dem over epleskivene. Stekes i stekeovn ved 180 °C i ca. 30 minutter. Serveres med kokt ris.

Skrevet

Jeg er veldig glad i å lage mat og prøver meg ofte på nye oppskrifter. Fant en som ville prøve å lage for noen venninner og den falt veldig i smak. Ikke er den vanskelig å lage heller.

Kyllingfilet med eple og bacon

Antall porsjoner:4

Ingredienser:

4 kyllingfileter

1 ss olje

2 båter hakket hvitløk

2 ss sennep

½ ts malt pepper

1 eple

1 ss brunt sukker

4 skiver bacon

Fremgangsmåte:

Bland olje, hvitløk, sennep og pepper til en marinade. Legg kyllingfiletene i en plastpose og hell marinaden over. La det stå et par timer.

Del eplet i skiver, dryss over sukker og legg skivene i en smurt ildfast form. Surr bacon rundt kyllingfiletene og legg dem over epleskivene. Stekes i stekeovn ved 180 °C i ca. 30 minutter. Serveres med kokt ris.

Mmm høres godt ut :)

Er det noen saus til?

Skrevet

Jeg kjøpte Kremet kyllingsaus med basilikum og sjalottløk. Den var helt grei til kylligen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere liker fisk kan du jo steke laksefilêt og potetbåter i ovnen,

og servere med babygulerøtter, brokkoli, hollandaisesaus og lett-rømme.

Det er sunt, men p.g.a stekte potetbåter får jeg litt junkfood-følelse,

synes dette er veldig godt og lettvint.

Potetbåtene pensler vi med litt olje og krydrer gjerne med salt, pepper

og hvitløk - stekes med skall, bare vasker dem godt om det trengs.

Flere butikker har 4-pk laksefilêt til 40,- kr, så hvis du beregner 2 til hver

blir det 160,- kr for laksen - jeg pleier å ta litt hardt i, frykter alltid at jeg

har lagd for lite mat når vi har invitert folk :)

Skrevet

Jeg synes ofte det er greit å lage lasagne, moussaka eller en eller annen type gryterett når vi blir så mange til bords. Gryteretter kan man jo lage dagen i forveien, og bare varme opp igjen mens man koker ris/pasta og lager litt salat til..

Eller tapas - men da blir det litt jobb da

Skrevet

Noen forslag med kyllingfilet???

Gjest redstar
Skrevet

Hva med wraps/taco? Kan jo ha strimlet kyllingfilet, kyllingkjøtteig, kjøtteig.. og all verdens salat og tilbehør så alle blir fornøyde og velger det en liker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...