LamaLover Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Dersom du ikke hadde hatt bursdag på den datoen du har - når hadde du da ville hatt det? Skriv gjerne datoen du har nå også
Gjest Pet Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Jeg skulle ønske jeg hadde bursdag 5. februar. Jeg har bursdag 13. februar men har alltid følt det som om jeg har bursdag den 5. Jeg har hatt denne følelsen så lenge jeg kan huske. Da jeg var liten husker jeg at jeg alltid var veldig oppspilt på kvelden 4. februar og den 5. føltes alt veldig feil, på en måte. Den 13. var jeg som regel i dårlig humør, eller nedstemt er kanskje riktigere å si. Ett år nektet jeg å feire bursdagen min for jeg mente at jeg ikke hadde bursdag den dagen, men det var jo flere i klassen som hadde bursdagsselskap på en annen dag enn de egentlig hadde bursdag, så det gikk seg til etter hvert. Det er fortsatt sånn at jeg forventer at folk skal gratulere meg med dagen 5. februar (ubevisst, selvsagt). Jeg tror at jeg skulle vært født den 5. men moren min er død så jeg får ikke spurt. Jeg har lurt litt på om det går an å bytte bursdag. Det går jo an å bytte kjønn og det er jo mye mer alvorlig? Og navn kan man jo bytte bare ved å sende inn en søknad. Å føle at man er født på feil dag kan også være tøft for identitetsfølelsen. Jeg kontakter folkeregisteret i morgen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Ville hatt bursdag 29 februar så hadde jeg levd fire ganger så lenge.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har bursdag sent på høsten, men skulle gjerne hatt sent på våren. Av flere grunner: - Jeg elsker våren - På våren har man litt flere muligheter til å feire dagen utendørs enn langt utpå høsten. - Da jeg var ung (nå er jeg ei gammel røy i den høye alder av 34 ) syntes jeg det var frustrerende å alltid være en av de siste i klassen som ble tenåring, hadde rett til å øvelseskjøre, rett til å komme inn på uteplasser ved 18-årsdagen osv. Nå er det jo en fordel å være den som holder seg ung lengst i venneflokken. :gjeiper: Tross alt tror jeg ikke jeg ville byttet bursdag om det hadde gått an. Min egentlige bursdag er så innebygget som en del av identiteten min at det ville føltes rart å bytte.
Safira Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 I juni slik at det ble en del måneder mellom jul og bursdag. Nå er det under en måned fra bursdag til jul... Jeg hater vinteren, og skulle virkelig ønske at det gikk an å feire bursdagen min utendørs med grilling!
Gjest asanti Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har bursdag i juni og har alltid vært fornøyd med det. Særlig som barn. Er akkurt 6 mnd mellom min bursdag og jul, noe som jeg synes er genialt. Minst ventetid på pakker. Åsså er det jo fint å kunne feire bursdager ute. Iår blir det grilling med jentene mine. :D
Chiyo Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har bursdag 24 Februar og det er jeg kjempe fornøyd med! Beste bursdags datoen ever! Likefør jeg ble vannmann, men jeg stortrives som fisk.
Gjest Iah Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har bursdag i juni og har alltid vært fornøyd med det. Særlig som barn. Er akkurt 6 mnd mellom min bursdag og jul, noe som jeg synes er genialt. Minst ventetid på pakker. Åsså er det jo fint å kunne feire bursdager ute. Samme her. Hvis jeg måtte velge en annen dato hadde jeg valgt en annen dag i juni, spiller i grunn ingen rolle hvilken. Kan jo si 15. juni bare for å velge noe.
stjernekyss Skrevet 25. mai 2010 #9 Skrevet 25. mai 2010 Jeg skulle ønske jeg hadde bursdag 5. februar. Jeg har bursdag 13. februar men har alltid følt det som om jeg har bursdag den 5. Jeg har hatt denne følelsen så lenge jeg kan huske. Da jeg var liten husker jeg at jeg alltid var veldig oppspilt på kvelden 4. februar og den 5. føltes alt veldig feil, på en måte. Den 13. var jeg som regel i dårlig humør, eller nedstemt er kanskje riktigere å si. Ett år nektet jeg å feire bursdagen min for jeg mente at jeg ikke hadde bursdag den dagen, men det var jo flere i klassen som hadde bursdagsselskap på en annen dag enn de egentlig hadde bursdag, så det gikk seg til etter hvert. Det er fortsatt sånn at jeg forventer at folk skal gratulere meg med dagen 5. februar (ubevisst, selvsagt). Jeg tror at jeg skulle vært født den 5. men moren min er død så jeg får ikke spurt. Jeg har lurt litt på om det går an å bytte bursdag. Det går jo an å bytte kjønn og det er jo mye mer alvorlig? Og navn kan man jo bytte bare ved å sende inn en søknad. Å føle at man er født på feil dag kan også være tøft for identitetsfølelsen. Jeg kontakter folkeregisteret i morgen. Jeg liker det som foregår oppe i hodet ditt! Ellers føler jeg at min dato er helt perfekt. Utenkelig å ha en annen dag
Gjest Pet Skrevet 25. mai 2010 #10 Skrevet 25. mai 2010 Jeg liker det som foregår oppe i hodet ditt! Nå ble jeg faktisk litt rørt! Det var en fin kompliment!
Gjest Illiya Skrevet 25. mai 2010 #11 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har bursdag 30. april, og det er en fin dag! Alltid fri dagen etter
LamaLover Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 25. mai 2010 Jeg er selv veldig fornøyd med datoen min - 5. juli - men om jeg skulle valgt en annen så ville det kanskje blitt i slutten av august. Da er det fortsatt sommer og man har begynt på skolen, slik at man får mange gratulasjoner fra klessekammerater, men siden det er i starten av skoleåret har man ingen prøver på bursdagen sin! 24. august hadde gjort seg;D Men jeg synes juli er den herligste måneden så er glad jeg har bursdag da, det eneste er at det er mange som er på ferie da og en feiring med alle en vil be ofte blir litt problematisk;)
Lista Skrevet 25. mai 2010 #13 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har bursdag 09.09. Veldig fornøyd med den datoen. Det jeg ville forandret er fødselsåret. Burde vært 09 istedet for 88
Gjest imli Skrevet 25. mai 2010 #14 Skrevet 25. mai 2010 Eg har bursdag 18. oktober og er veldig fornøgd med det. Ikkje noko eg tenkjer så veldig mykje over da. Er jo dumt å ikkje vere fornøgd med det, lite ein får gjort for å bytte
MissStiles Skrevet 25. mai 2010 #15 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har bursdag i januar. ca 1 mnd etter jul. Liker ikke det. Jeg kunne godt tenkt meg å ha bursdag på sommeren.
superior Skrevet 25. mai 2010 #16 Skrevet 25. mai 2010 Har på en helt vanlig dag i mai, men kunne gjerne hatt 30.april, 16.mai... Fordi da hadde jeg alltid hatt fri dagen etter. Evt. hatt på selve helligdagen, slikat jeg alltid hadde hatt fri på bursdagen min. Ellers er jeg tilfreds med å være maibarn
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #17 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har bursdag 17.mai, og syns det er perfekt. Nå skal det sies at jeg ikke er opptatt av gaver eller mye oppmerksomhet, så det passer meg bra Hvis jeg skulle hatt det en annen dag måtte det blitt st.hansaften
Gjest Huffsa Skrevet 27. mai 2010 #18 Skrevet 27. mai 2010 Har bursdag 11.Juni og vil gjerne ha bursdag den 9.juni. Vet ikke hvorfor :klø: er veldig fornøyd med når jeg har bursdag, men 9.juni har alltid vært ønske-bursdag-dagen min
kontorstol Skrevet 27. mai 2010 #19 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har bursdag på sommeren. Liker at det er ca et halvt år mellom jul og bursdag og jul igjen.
chandon Skrevet 27. mai 2010 #20 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har bursdag 30.april og syns det er helt supert - jeg har ALLTID fri dagen etter;) I tillegg så er det jo begynnelse på sommer og sol og sånn passe langt borte fra julen;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå