Gå til innhold

Student ved NTNU mistet pulsklokka


Møffi

Anbefalte innlegg

Og sendte ut internmelding til samtlige studenter og ansatte ved NTNU og HiST om dette.. Se adressa.no

Facebooksiden med oppgitt navn på studenten har de siste 3 dagene fått opplastet over 500 bilder med teorier over hvor klokka kan være.

Nettmobbing eller bare morsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hogwash

Jeg synes han slipper billig unna for å spamme 30,000 mennesker. Ihvertfall når de aller fleste bildene er gjennomsyret av humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og sendte ut internmelding til samtlige studenter og ansatte ved NTNU og HiST om dette.. Se adressa.no

Facebooksiden med oppgitt navn på studenten har de siste 3 dagene fått opplastet over 500 bilder med teorier over hvor klokka kan være.

Nettmobbing eller bare morsomt?

Nettmobbing. Hadde dette skjedd med en mindre psykisk sterk person kunne dette raskt ha endt med en personlig tragedie.

Navnet er også veldig lite normalt, så personen var lett identifiserbar lenge før han sto fram selv.

En må være en av disse realfagsmenneskene på NTNU for å i det hele tatt finne på å gjøre noe slikt mot et annet menneske og mene at reaksjonen står i forhold til det som personen gjorde med masseutsending.

Etter å ha lest litt i "under dusken" som er studentavisen der oppe, og sett kommentarene til noen av sakene der tror jeg dette vi ser nå er bare toppen av isberget. Det ser ut som at NTNU sliter veldig med mobbing og motsetninger blant studenter, kanskje ikke rart siden når jeg snakker med de som går der så rakker de ned på alle andre utdanninger i Norge, samt andre på sitt eget universitet?

De driver jo blant annet rene hetse og mobbekampanjer på Gløshaugen mot de som går på Dragvoll uten at NTNU tar affære. Dette skal jo strengt tatt være voksne folk, men det virker jo av og til som om dette er en ren ungdomskole med type "8A er best, ingen protest" opplegg og ren barnslig og latterlig oppførsel fra de som går der.

Jeg er glad jeg ikke går på NTNU men går på et universitet hvor bare de vitenskaplige ansatte og administrasjonen mobber hverandre i stedet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser til en viss grad humoren i at man kommer med ulike teorier om hvor klokka er (jfr bildene) men allikevel så syns jeg oppriktig synd på studenten. Mest av alt fordi det ikke var han som startet gruppa, men også dette med at med et sånt navn har han ikke sjans til å være anonym.. Stakkaren ble frastjålet klokka si og sendte "bare" ut mail for å høre om noen visste noe.

At det er intelligente mennesker som studerer på universitetet som holder på sånn skulle man ikke trodd altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg går på NTNU og fikk denne mailen. Tenkte ikke noe mer over det, for man får sånne type mailer støtt og stadig.

Men bildene er veldig morsomme synes jeg. Mye kreativitet ute å går! Men jeg er utrolig glad for at det ikke er meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er helt klart nettmobbing og jeg synes medlemmene i mobbegruppen utviser enormt dårlig dømmekraft. Dette var drøyt. http://www.adressa.no/student/article1485610.ece

De mest aktive i gruppe kan nok kanskje vente å få større problemer enn hovedpersonen selv. Hvem ansetter du helst? En som har gjort noe dumt og som skammer seg over det? Eller en patologisk mobber som gjemmer seg under "humor" og et dårlig "han fortjener det" som driver på med dette som om det skulle vært en heltidsjobb?

Lurer på om de egentlig har tenkt seg særlig om de som laster opp bilder og legger ut stygge meldinger med fult navn i mobbingens ærend i en offentlig gruppe på facebook?

Jeg håper NTNU tar tak i det og gir enkeltstudenter som går over streken strekk. Skal de oppføre seg som barneskoleelever, så må NTNU oppføre seg som en barneskole og kalle dem inn på "rektors kontor"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ytterst få av bildene er faktisk morsomme. At man skal "fortjene" dette for å okkupere noen få kilobyte i studentenes mailboks virker temmelig tåpelig. Da er det mange som fortjener lignende humorbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at denne studenten er glad for vendingen det hele har tatt, da han har mottat penger nok fra ulike gruppemedlemmer til å erstatte klokka. Han sier selv at innholdet på siden er mest morsomt, selv om det ikke startet som noe artig.

- Det er utrolig fantastisk at folk har en slik giverglede, at de gidder å bruke tid og penger på å gi meg en ny pulsklokke. De bruker penger fra det siste stipendet før sommeren, og det er jo flott at det finnes så gode mennesker der ute, sier Gard Olve Sagen.

Endret av FoxyFish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hva som er morsomt med den gruppen, men jeg vil heller kalle det for barnslig enn nettmobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg ser ikke hva som er morsomt med den gruppen, men jeg vil heller kalle det for barnslig enn nettmobbing.

Det er jo mobbing når det går på personen og hans navn. De barnslige bildene av klokka er jo egentlig bare en utvidet del av den mobbingen som startet det hele.

De som startet gruppen startet jo også kronerulling fordi de innså hvor dumt det var dette de hadde gjort. Det viser vel egentlig at en del forstår hva dette egentlig er.

Jeg tror vi skal være glad for at dette var en litt tøff person som snudde dette til noe positivt eller så ville vi raskt fått overskrifter som:

"Student ved NTNU mobbet til selvmord av medstudenter på Facebook"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dette er nettmobbing, og at de som tar sin egen studentmail så høytidelig at de ikke kan lese og slette en beskjed om hjelp til å finne en stjålet gjenstand burde hoppe ned fra sin høye hest. Snakk om idioti, jeg blir provosert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro :)

Ser ikke noe på den gruppen som er hets eller stygt sagt mot han.

Gjør du ikke? De gjør jo narr av ham, hans handlinger, pulsklokken hans (verdien feks), ting han har sagt - og de har til og med googlet navnet hans og gjør narr av ting han har publisert i andre sammenhenger.. Det er kanskje artig for oss utenforstående, men det er likefullt hetsing. Selvfølgelig skjult bak ironi og "humor"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest strykebrett

Jeg syns det var morsomt og jeg skjønner at det var ment morsomt. Men samtidig kan jeg forstå at det føltes litt over streken for han som ble utsatt for det. Ser ut til at han får seg ny pulsklokke nå da i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du ikke? De gjør jo narr av ham, hans handlinger, pulsklokken hans (verdien feks), ting han har sagt - og de har til og med googlet navnet hans og gjør narr av ting han har publisert i andre sammenhenger.. Det er kanskje artig for oss utenforstående, men det er likefullt hetsing. Selvfølgelig skjult bak ironi og "humor"..

Det er ingenting i forhold til det andre som gjør teite ting i media må tåle... De som startet gruppen er selvsagt lei seg fordi han har tatt det ille opp, og det er det de prøver å gjøre opp for. Det hadde jeg også gjort.

Men, jeg synes han er overfølsom, og jeg ser personlig ikke noe galt i gruppen. Det kommer alltid til å være noen som synes noe du gjør er teit, og alle gjør noe teit iblant. Hvis han hadde ledd av det og innrømmet at det var teit hadde det ikke blitt så stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Og sendte ut internmelding til samtlige studenter og ansatte ved NTNU og HiST om dette.. Se adressa.no

Facebooksiden med oppgitt navn på studenten har de siste 3 dagene fått opplastet over 500 bilder med teorier over hvor klokka kan være.

Nettmobbing eller bare morsomt?

Sagen er nok bare svært oppmerksomhetssøkende, når han kan finne på å sende ut e-post til samtlige ansatte og studenter ved NTNU for en pulsklokke. Bedre måte å bli kjent på enn gjennom "Paradise Hotel"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...