Rime Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har gått på prevensjon i mange år nå, bortsett fra det året jeg gikk gravid. Har i det siste gått på Nuvaring(p-ring). Har nå sluttet på p-ring, tenkte at siden jeg ikke har noe sexliv så kunne jeg like godt slutte med hormonprevensjon. Det er vel sunt å ikke gå på noe egentlig? Har også litt økt sjanse for å få blodpropp (Leiden Mutasjon). Etter å ha sluttet på prevensjon har jeg fått stygg hud og kviser og mensen er blitt noe herk. PMS og smerter, mer blod og lengre menstruasjon. Når jeg gikk på prevensjon: fin hud, ingen pms, ingen smerter, litt blod i 4 dager <3 Vurderer nesten å begynne igjen, men det er jo ikke bra å begynne og slutte og begynne igjen!! Fordeler med å ikke gå på noe vs det å gå på noe?
Gjest molte Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Du kan jo lese pakningsvedlegget, så ser du alle bivirkningene du ikke risikerer å få når du ikke bruker hormonell prevensjon lenger (Men sjansen for alvorlige bivirkninger er ikke så stor da.)
rosaprosa Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Det er vel ofte sånn at ihvertfall huden bruker litt tid på å normalisere seg? Mensen blir ofte bedre av å gå på noe da.. Men man risikerer jo mindre hvis man ikke går på noe... Hmmm... elle melle:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå