Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Jeg vil gjerne lære meg tegnspråk. Hvor kan jeg gå? Kan litt "tegn til tale", men har alltid hatt lyst til å lære meg tegnspråk. Det er også en fordel å kunne med tanke på jobben min. Endret 27. mai 2010 av Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_lam Skrevet 25. mai 2010 #2 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Hei, du kan sjekke ut disse linkene. Se litt lengre ned på sidene http://www.deafnet.no/nor/forsiden/venstremeny/tegnspraak http://www.odf.no/stoff.php?id=tskurs Er en oversikt over forskjellige tegnespråkkurs. Sjekk også universitetet om du ønsker å ta en lengre utdannelse.. Endret 25. mai 2010 av lille_lam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Del Skrevet 25. mai 2010 Du kan gå på Ål folkehøyskole, det er en tegnspråkbasert folkehøyskole. Ellers vet jeg at det går an å gå 3årig tegnspråktolk-utdannelse i Bergen og Oslo i hvert fall. Skaffe deg døve/tunghørte venner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 25. mai 2010 #4 Del Skrevet 25. mai 2010 Tegnspråk (ja det heter det, og gjør det sikkert lettere å lete opp info hvis man skriver det riktig) er vanskelig å lære, med mindre man går på kurs og/eller har kontakt med tegnspråklige venner. Det man derimot kan gøre hvis man bare ønsker å lære flere tegn er å gå inn på tegnordbok.no, og studere tegn på video der. Du lærer imidlertid ikke tegnspråkgramatikk av å se på enkelt tegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #5 Del Skrevet 25. mai 2010 Meld deg på kurs. Det arrangeres ofte kurs rund om i landet. Man kan kanskje også kontakte døveforeningens lokkallag i ditt område og høre om de er interessert i å starte opp kurs dersom det ikke arrangeres noen i området i nermeste fremtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sangen Skrevet 25. mai 2010 #6 Del Skrevet 25. mai 2010 Man kan også gå årsstudium på høyskolene som har tolkutdanning, evnt på Ål folkehøgskole. Anbefaler å oppsøke døvemiljøet der man bor. Man lærer tegnspråk ved å være aktiv å bruke språket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 27. mai 2010 #7 Del Skrevet 27. mai 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. Furstina, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #8 Del Skrevet 27. januar 2011 Nå får man faktisk tegnordbok på iphone gratis.. Kult:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå