Gå til innhold

Tegnspråk!

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg vil gjerne lære meg tegnspråk. Hvor kan jeg gå?

Kan litt "tegn til tale", men har alltid hatt lyst til å lære meg tegnspråk. Det er også en fordel å kunne med tanke på jobben min.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Du kan gå på Ål folkehøyskole, det er en tegnspråkbasert folkehøyskole. Ellers vet jeg at det går an å gå 3årig tegnspråktolk-utdannelse i Bergen og Oslo i hvert fall. Skaffe deg døve/tunghørte venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Tegnspråk (ja det heter det, og gjør det sikkert lettere å lete opp info hvis man skriver det riktig) er vanskelig å lære, med mindre man går på kurs og/eller har kontakt med tegnspråklige venner.

Det man derimot kan gøre hvis man bare ønsker å lære flere tegn er å gå inn på tegnordbok.no, og studere tegn på video der. Du lærer imidlertid ikke tegnspråkgramatikk av å se på enkelt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Meld deg på kurs. Det arrangeres ofte kurs rund om i landet. Man kan kanskje også kontakte døveforeningens lokkallag i ditt område og høre om de er interessert i å starte opp kurs dersom det ikke arrangeres noen i området i nermeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også gå årsstudium på høyskolene som har tolkutdanning, evnt på Ål folkehøgskole. Anbefaler å oppsøke døvemiljøet der man bor. Man lærer tegnspråk ved å være aktiv å bruke språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...