Gå til innhold

Anna Pandas dagsnotater


Anna Panda

Anbefalte innlegg

Dette er begynnelsen........om stort og smått i en godt voksen kvinnes liv....om vekt, samlivsfrustrasjoner, barn, barnebarn,hund, mat, økonomi, jobb, gleder, sorger......og kanskje enda mer - det beror vel på hva som dukker opp, Fra og med i morgen skal jeg skrive, det som måtte dukke opp i hodet - men nå må jeg :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble sene kvelden før jeg fikk skrevet noe, men her er jeg nå....ble kjempefrustrert i går kveld, han som bor her satt og drakk, og klarte å bli beruset på en mandagskveld....det er vel det største frustrasjonsmomentet her, mannen drikker jo minst fem kvelder i uka, og har alle unskyldninger som tenkes kan. :kjefte: Okei, når jeg har så mye imot det burde jeg vel kanskje pakke sakene mine å forsvinne, og det er jo det jeg helst vil - detta her er dødfødt, men gjennom åra har det vokst opp gjeld....kunne jeg bare kommet med ned en smule så ville alt vært så mye enklere...så nå går vi nå her og skuler på hverandre da....så lenge ingen sier noe går det greit, men når det blir en drink for mye skal vi løse verdensproblemer, det funker iallfall ikke...

Har fått gått en tur idag, jeg har og fått utført litt styrketrening. Jeg har klart å gå ned over 14 kg, men mangler fremdeles 13 for å være fornøyd - skal jeg klare det må jeg trene, nå er det temmelig mye dissende slapt her....nå er hunden min veldig fornøyd med at mor er på slankern....det blir noen flere turer da :hund: Ellers hadde jeg gått ned noen hundre gram idag, enda det har vært helg, så sånn sett er jeg fornøyd.

I morgen har jeg en hard dag på jobben, møter hele dagen og jeg er vel sånn passelig forberedt på en presentasjon jeg skal ha :opplyser: får ta det litt på sparket, jeg kan jo stoffet...

Nei, jeg tror det må bli natta på meg jeg....deilig at vi nå har vært vårt soverom, da får jeg iallfall sove godt... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innpå, gikk greit på jobben idag.... :jepp: i morgen blir det også stritt, men har forberedt meg nå i de sene kveldstimer..

Ikveld har jeg gått langt og raskt, etterpå trente jeg mageøvelser :trene: og har vært riktig så fornøyd meg meg selv :hoppe: helt til jeg ikke greide å hoppe over kveldsmaten... :sukk: Det gjør vel ikke det store utslaget, men jeg mangler 3 kg før neste runde tall og jeg lengter så etter å slanke meg fra 80 og ned - det vil gjøre noe med motivasjonen..

Ellers har det vært stille i heimen, jeg har hatt ettermiddagen og kvelden for meg selv - ble en liten konfrontasjon nå før leggetid men pytt....hvorfor er det jeg som får dårlig samvittighet når jeg tar egne hensyn, i løpet av 12 år har det aldri vært motsatt :sur:

Jeg har blitt flinkere det til å kjenne på egne følelser, og egne behov og hva jeg vil, trent på å si nei i dette året, men hva er jeg da....jo egoist plutselig. Det har jeg aldri vært............ :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme alene noen timer, det er bare herlig....gått/jogget en tur og kjenner at energien vokser av det.....nå skal jeg rydde litt og så slappe av så godt jeg kan. I morgen er det en liten fest med jobben... :-) :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig da :)

Blitt mye frustrasjon de første dagene, men det er kanskje da skrivekløen er størst? Jeg skal imidlertid få ned gladdagene og - viktig å huske de i stormen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har denne dagen også gått, og det er snart helg igjen. Denne helga har jeg mye alene tid - håper bare på litt sol innimellom og. Har brukt kvelden til litt rydding og vasking, - det betyr mer fri i helga. Jeg ser at regningene hoper seg opp her, og må bare se og få betalt ned de utenomlånene jeg har fått i krisetider - de suger masse penger ut. Så, da får jeg på med spareblusset, ikke shoppe noe på en god stund og prioritere beinhardt. I og med at jeg holder på den vekta passer det jo fint med lite shopping, og noe annet trenger jeg ikke foreløbig. Godt at feriepengene kommer snart så jeg kommer ajour med regningene iallfall - de begymringene har vært mine alene alltid, det er kun når det er krise jeg blir kritisert for at utgiftskontoen ikke strekker til.... :kjefte:

På den annen side er det godt å ha kontrollen også, - da kan jeg iallfall organisere på best mulig måte.....av og til blir det noen søvnløse netter, men det er bedre enn at det skal smaldres for strømregninger, telefon (den bruker ikke jeg, har mobil og mobilt bredbånd), kommunale avgifter osv.......det er faktisk ikke jeg som setter satsene........sukk nå klager jeg igjen.....

Har vært to tøffe dager på jobben, men i morgen ser det bedre ut....får litt ro til å få unna må tingene slik det ser ut nå iallfall....det er alltid godt sånn mot helga. Jobben min er jeg veldig glad i da, tjener forholdsvis bra, gode kolleger og stor mulighet til egenutvikling,- der har jeg vært heldig :jepp: Får være med på mye spennende, og har stor mulighet til å påvirke det som skjer....og det skjer noe nytt hele tiden...supert.

Nå må jeg en tur ut med hunden, og så venter senga igjen....trenger litt :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig da :)

Blitt mye frustrasjon de første dagene, men det er kanskje da skrivekløen er størst? Jeg skal imidlertid få ned gladdagene og - viktig å huske de i stormen.

:)

Hvor i landet holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...