Gå til innhold

Til dere som har tatt brystreduksjon


Fremhevede innlegg

Gjest Veronica
Skrevet

Heihei :)

På torsdag fikk jeg en brystreduksjon på Aleris. Alt har gått veldig bra og jeg er veldig fornøyd med resultatet.

På fredagen la jeg merke til en slags surkle lyd i det ene brystet når jeg trykket på siden. Jeg tenkte at det sikkert ikke var noe farlig, at det kanskje bare var litt luft inni der, men jeg ringte kirurgen alikevel. Hun sa at det mest sannsynlig er rester av sånn bedøvende greier hun sprøytet ganske mye av inn først. Og at det kan noen ganger samle seg i en slags "lomme" på undersiden av brystet, og enten renner det ut av operasjonssårene eller så trekker kroppen det til seg.

Nå har det jo gått noen dager, og det er bare værre. Nå kjenner jeg at det virkelig er MASSE væske på siden der, og det kjennes utrolig ekkelt ut.. føles ut som om jeg går rundt med et lite basseng på brystet :P Det kan hende jeg bare er litt overnervøs for at noe skal gå galt, men jeg blir virkelig bekymret når det er helt mykt og rart på siden, og jeg kjenner at det er masse vann under huden..

Hva burde jeg gjøre? Skal jeg ringe en gang til og spørre litt nærmere, eller burde jeg dra dit og få det skjekket?

Og et lite spørsmål til; Når kan jeg begynne på p-piller igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest anonym
Skrevet

Heihei :)

På torsdag fikk jeg en brystreduksjon på Aleris. Alt har gått veldig bra og jeg er veldig fornøyd med resultatet.

På fredagen la jeg merke til en slags surkle lyd i det ene brystet når jeg trykket på siden. Jeg tenkte at det sikkert ikke var noe farlig, at det kanskje bare var litt luft inni der, men jeg ringte kirurgen alikevel. Hun sa at det mest sannsynlig er rester av sånn bedøvende greier hun sprøytet ganske mye av inn først. Og at det kan noen ganger samle seg i en slags "lomme" på undersiden av brystet, og enten renner det ut av operasjonssårene eller så trekker kroppen det til seg.

Nå har det jo gått noen dager, og det er bare værre. Nå kjenner jeg at det virkelig er MASSE væske på siden der, og det kjennes utrolig ekkelt ut.. føles ut som om jeg går rundt med et lite basseng på brystet :P Det kan hende jeg bare er litt overnervøs for at noe skal gå galt, men jeg blir virkelig bekymret når det er helt mykt og rart på siden, og jeg kjenner at det er masse vann under huden..

Hva burde jeg gjøre? Skal jeg ringe en gang til og spørre litt nærmere, eller burde jeg dra dit og få det skjekket?

Og et lite spørsmål til; Når kan jeg begynne på p-piller igjen?

Jeg ble operert ved aleris for fire uker siden. En uke etter operasjonen var jeg hos sykepleier for å skifte teip og da hun trykket litt under det ene brystet mitt kom det også surklelyd. Hun sa at det mes sannsynlig var en luftlomme som er ganske vanlig å få og ikke noe farlig. Etter noen dager ble det borte av seg selv.

Men er du veldig hoven? Jeg var ganske hoven i sidene og det kjentes veldig hardt og det sa sykepleieren at var pga saltvannsløsningen og lokalbedøvelsen som kirurgen sprøyter inn under operasjonen. Nå er de hevelsene også helt borte.

Du skal kanskje inn for å skifte teip snart? Da ser jo sykepleieren på deg og sjekker at alt er som det skal.

Jeg begynte på p-piller dagen etter operasjonen jeg. Jeg har ikke hørt noe om at man må vente med det.

God bedring! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...