Gå til innhold

Vasking av klær

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg vasker vel 2-3 maskiner i uken, vi er 2 voksne.

vi har også 2 hunder som har en tendens til og markere teppet sitt i sengen sin så det går noen tepper til vask også.

vi sorterer slik:

- mørkt tøy: 60°

- lyst tøy: 60°

- sengetøy: 90°

- håndklær og kluter: 90°

- ull/silke: egne programmer

- hundetepper: 90°

jeg bruker blenda aloe vera til det som berører kroppen vår som feks.klær og sengetøy og blenda sommerfrisk skyllemiddel til tepper og håndklær.

har noen noe tips til hvordan få myke håndklær uten og bruke tørketrommel?

slik som jeg gjør det nå gjør håndklene stive og harde som fy!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To voksne. Vasker 1-2 ganger i uka. Arbeidsklær og handduker tar mesteparten. Men frøkenen i huset (altså jeg) er kanskje litt for flink til å legge "rene" klær til vask.

Dessuten hvis det er masse klær i en haug så kaster jeg de til vask uansett, for da blir de sortert og lagt på plass etter vask :)

Gjest enois
Skrevet

Fem tenker jeg.

Men kunne nok vasket enda en sånn at det av og til kan bli tilnærmet tomt i skittentøyskurven.

Vi er to vokse og ett barn på 2 år.

Skrevet

med 2 voksne og to ungdommer i hus, burde maskinen gå hver dag. Går det et par dager uten vask hoper det seg fort opp. Så i gjennomsnitt går den 1 g pr. dag. Men det er dager den ikke går, og i helgen går den gjerne 3 g på en dag...( spesielt hvis det er bra tørkevær ute)

Skrevet

Vi er 2, og vasker ca 3-4 maskiner i uka.

Vasker truser, sokker, håndklær, kluter og sengetøy sammen på 60 grader.

Resten av klærne (bukser, tskjorter, gensere) blir vasket på 40 grader (sorterer i mørkt og lyst).

Ellers vasker vi ull og pentøy etter behov.

Skrevet

To voksne og ett barn, vasker vel 3-5 maskiner i uka. Det er stort sett jeg som tar meg av klesvask.

Skrevet

Vi vasker et par maskiner i uka. Håndklær, sengeklær og undertøy på 60, lys og mørk 40 og kanskje litt treningstøy innimellom etter behov. Om vinteren blir det en ullvask i uka også.

Vi er to voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...