Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Hei Hvordan prevensjonsmiddel kan jeg bruke når jeg ikke tåler p-piller, det vil si at jeg får soppinfeksjon når jeg bruker det. Nå bruker jeg kondom,men er i et fast forhold.. og blir tungvint i lengden Har brukt p-plaster, men det var ikke noe for meg. Så er det jo p-stav, p-sprøyte og spiral... men er det ikke de samme hormonene i det,som gjør at jeg får konstant soppinf.? vil gjerne høre om erfaringer og tips takk.
Gjest Marlo Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Spiral finnes som kobberspiral også, som er hormonfri. Bruker selv denne og har MYE mindre plager der nede nå enn før - på den andre siden så hadde jeg mye mer kraftig menstruasjon det første året, noe som har roet seg bra ned i det siste.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Cerazette eller condulag da? cerazette har jeg prøvd,men tåler det ikke..condulag har jeg ikke hørt om!?!
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Spiral finnes som kobberspiral også, som er hormonfri. Bruker selv denne og har MYE mindre plager der nede nå enn før - på den andre siden så hadde jeg mye mer kraftig menstruasjon det første året, noe som har roet seg bra ned i det siste. Har tenkt litt på spiral,men er så redd den skal detta ut ?
Gjest Marlo Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Det er jo ikke slik at de faller lett ut. Noen har opplevd å miste den, men dette er jo noen få. Og går man jevnlig til gynokolog så sjekker jo også han/hun om den sitter bra.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 okei,man må jo bare prøve seg frem..men bivirkningene skremmer meg litt,kan få kraftige mensensmerter og har ille mensensmerter fra før..Får heller snakke med legen om det og høre hva han mener ! Kunne selvølgelig ha skaffet meg PFC(www.babycomp-ladycomp.com),men er dyrt :/
Riskrem Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 Jeg tåler heller ikke hormoner. Får blant annet kraftige soppinfeksjoner (pluss mye annet). Vi brukte kondom en stund, men det ble pes i lengden så jeg gikk over til kobberspiral. Det fungerer kjempefint Mye bedre å ha litt tyngre mens enn å slite med bivirkninger fra hormoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå