Gå til innhold

Prevensjonsmiddel...


Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Hvordan prevensjonsmiddel kan jeg bruke når jeg ikke tåler p-piller, det vil si at jeg får soppinfeksjon når jeg bruker det. Nå bruker jeg kondom,men er i et fast forhold.. og blir tungvint i lengden :P

Har brukt p-plaster, men det var ikke noe for meg. Så er det jo p-stav, p-sprøyte og spiral... men er det ikke de samme hormonene i det,som gjør at jeg får konstant soppinf.?

vil gjerne høre om erfaringer og tips :)

takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Spiral finnes som kobberspiral også, som er hormonfri.

Bruker selv denne og har MYE mindre plager der nede nå enn før - på den andre siden så hadde jeg mye mer kraftig menstruasjon det første året, noe som har roet seg bra ned i det siste.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Cerazette eller condulag da?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Cerazette eller condulag da?

cerazette har jeg prøvd,men tåler det ikke..condulag har jeg ikke hørt om!?!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Spiral finnes som kobberspiral også, som er hormonfri.

Bruker selv denne og har MYE mindre plager der nede nå enn før - på den andre siden så hadde jeg mye mer kraftig menstruasjon det første året, noe som har roet seg bra ned i det siste.

Har tenkt litt på spiral,men er så redd den skal detta ut ? :P

Gjest Marlo
Skrevet

Det er jo ikke slik at de faller lett ut. Noen har opplevd å miste den, men dette er jo noen få.

Og går man jevnlig til gynokolog så sjekker jo også han/hun om den sitter bra.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

okei,man må jo bare prøve seg frem..men bivirkningene skremmer meg litt,kan få kraftige mensensmerter og har ille mensensmerter fra før..Får heller snakke med legen om det og høre hva han mener ! Kunne selvølgelig ha skaffet meg PFC(www.babycomp-ladycomp.com),men er dyrt :/

Skrevet

Jeg tåler heller ikke hormoner. Får blant annet kraftige soppinfeksjoner (pluss mye annet). Vi brukte kondom en stund, men det ble pes i lengden så jeg gikk over til kobberspiral. Det fungerer kjempefint :) Mye bedre å ha litt tyngre mens enn å slite med bivirkninger fra hormoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...