Gå til innhold

Hvilke egenskaper liker du hos en venn?


lille_lam

Anbefalte innlegg

Hvilke egenskaper setter du pris på hos en venn?

Her er noen av de egenskaper jeg setter pris på:

- Snill og grei

- Ærlig

- Empatisk

- Tolerant

- Interresant (kan snakke om noe annet en bare seg selv)

- Morsom

- litt sjenert/beskjeden/usikker på en fin måte...

- Utadvent og sosial (uten å være for selvsentrert og ikke for mye "se meg, se meg" person)

- Kreativ

- Har hobbyer og andre interreser (istede for å bruke tiden på baksnakking og annet crap)

- Glad i musikk og kultur m.m.

- Ikke fordomsfull (vet at vi alle er det til enn viss grad, men tenker her på en som ikke er ekstrem)

- Har en "internasjonal" tankegang (hvis noen forstår hva jeg mener med det?)..er vant til forskjellig type mennesker..

- er god til å lytte

- Respekterer mennesket først og fremst..

Og sikkert masse annet også.

Mener ikke at en venn MÅ ha alle de egenskapene, men det er noen av de tingene jeg setter pris på :)

- Og at personen er til å stole på (glemte det helt ..)

Hvilke egenskaper liker du i en venn?

Endret av lille_lam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At han/hun er til å stole på, er det viktigste for meg. Følelsen av at du blir pratet om med en gang du forlater rommet skal ikke være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillit, ærlighet, lojal, stiller opp osv. er viktige egenskaper hos en venn. Hvis man har noen interesser til felles, så er det også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

At han/hun er til å stole på, er det viktigste for meg. Følelsen av at du blir pratet om med en gang du forlater rommet skal ikke være der.

Ihvertfall ikke i negative former. Jeg og venninnene mine prater gjerne om andre felles venninner, men da kun i positive former. :)

Det aller viktigste for mer er ærlighet. Har hatt min andel uærlige, baksnakkende eks-venninner, og disse er kastet på båten for godt.

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har sikkert vært velsignet med en udramatisk venninneoppvekst, for ærlighet og det å kunne stole på dem er ikke ting jeg tenker over når det gjelder venninner. Det er selvsagt viktige egenskaper, men jeg tar det for gitt og har aldri tenkt over det.

Jo mer jeg ser på dine 'kriterier', jo mer ser jeg at jeg har svært få selv. Jeg har mange gode venner totalt blottet for empati, så det setter jeg tydeligvis ikke så høyt. I tillegg har jeg noen som isolert sett ikke er interessante, men som har egenskaper som veier opp for det. Det det skal egentlig kanskje lite til. Hvis man har selvironi eller blir med på ting trenger man da ikke nødvendigvis være eksplisitt interessant. Jeg har mange kreative venner, men da jeg er totalt blottet for kreativitet selv synes jeg det er et litt vel strengt krav. Det er som å kreve at kjæresten er superfit når jeg selv er en spjæling. :)

Snill og grei er heller ikke nødvendig for å være en god venn av meg, så frem man ikke er direkte ufyselig mot andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...