Gå til innhold

P-piller innvirkning på puppene?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest
Skrevet

Hei!

Jeg er ei dame på 30 år som aldri har brukt prevensjon. Nå har jeg fått de barna jeg skal ha, så jeg vurderer pillen. Har hørt en del om bivirkninger. Noe sier man får ømme pupper. Andre sier at puppene blir slappere, men den tredje varianten jeg har hørt er at puppene blir større. Er det noe av dette som stemmer? Hvilke erfaringer har dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg har fått litt større, men ikke iøynefallende...

Gjest norah
Skrevet

først og fremst vil jeg si at p-piller ikke er en god løsning for deg som 1. er fedig med barn, og 2. er i din alder.

du kan innenfor anbefalingene bruke p-piller i noen år til, men dersom du røyker er faren for kreft og blodpropp større enn når du var yngre.

du som er ferdig med barn, og strengt tatt har ganske mange år fremover hvor du fortsatt kan risikere å bli gravid burde heller bruke prevensjon som er beregnet for din situasjon. typisk er f.eks spiral.(hormo eller kobber).

jeg ville også snakket med mannen om å ta den type sterilisering som er reversibel - gir jo ingen bivirkninger, og det er mulig å rversere dersom dere skulle angre.

men for å svare deg på spørsmålet: p-piller kan gi effekt på brystene, men da kun i form av noe økning. har aldri hørt om slappere bryster....det kan jo være alderstilegget man gjerne får i midten/slutten av tyveårene som tilskrives p-piller:=)

av alle mine venninner(utrolig mange) som har brukt p-piller i omlag 10-15 år er det kun en person som har fått merkbare virkninger på brystene, hun gikk opp ca to størrelser eller så.

selv er jeg nå 30 år uten barn, og har sluttet på p-piller pga gjentatte negative virkninger, og vurderer det heller ikke som aktuelt å prøve flere merker/hormonprevensjon pga alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...