Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest brutal_mann
Skrevet

Syklister er en anakronisme og har ingenting i et moderne trafikkbilde å gjøre. De kan til nøds få lov å sykle på fortau, men da må de jammen meg innrette seg deretter også! Syklister har en ting felles. Total mangel på folkeskikk og respekt for medtraffikanter. få dem bort!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syklister er en anakronisme og har ingenting i et moderne trafikkbilde å gjøre. De kan til nøds få lov å sykle på fortau, men da må de jammen meg innrette seg deretter også! Syklister har en ting felles. Total mangel på folkeskikk og respekt for medtraffikanter. få dem bort!

Tvert imot, syklister er fremtiden. Vi er avantgarden, kadrene for den nye formen for privat transport, the sign of things to come. Om ikke mange år kommer privat bilisme til å være en saga blott. Peak oil kom i 2008, og siden den gang har det ikke blitt oppdaget noen nye store oljefelt. Det er INGEN som gjør noe konstruktivt for å stable på beina et realistisk alternativ til oljebaserte drivstoff for verdens bilpark. Innen ikke mange år, kommer ALLE til å måtte velge mellom tre alternativter: Offentlig transport, vrenging av lommeboken, muligens supplert med å selge ræva si for å få råd til drivstoff til sin bil, ELLER en CO2 nøytral sykkel, som ikke bare får deg dit du skal på kun kort tid, men også sørger for at du holder deg i form og overlever daukjøttet som slumrer bak rattene med flere tiår.

Så vi har krav på litt respekt.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Å overleve i flere tiår er heldigvis ikke min ambisjon. Og ja, peak oil plager meg også. Spesielt siden myndigheten i dette landet ikke klarer å bygge infrastruktur som kan dekke inn det vi mister når vi ikke kan fly lenger. Men det fjerner ikke det faktum at sykklister er en fare for seg selv i veibanen, og en fare for gående på forttauene. Jwg vil, til den dagen jeg dør, ønske sykkler og syklister til dit pepperen gror. Når vi ikke har mer fossilt brennstoff håper jeg inderlig at noen har kommet frem til en kraftkilde som giross raske tog, raske robotstyrte biler og annen nytting transport. Vi kan ikke transportere 2500 Samsung 78" LED 3D med allroud forsterker, holografisk bile og live oppkobling mot Venus ved hjelp av sykkel.

Skrevet

Jeg sykler, fordi jeg kan og fordi jeg er en flink og hensynsfull syklist :)

Det er mange som må kjøre bil, fordi det passer best sånn, men de som kan sykle velger det.

Jeg sykler alltid på fortauet, fordi jeg ikke liker å sykle i veibanen...Men jeg er en heftig ringeklokke som jeg bruker for å varsle fotgjenere med :)

Dessuten jeg vet hvor irriterende det er å kjøre bil når syklistene tar hele veibanen, istedenfor å sykle på det folketomme fortauet.

Det er lov å bruke fornuften, og jeg syns det er bra at noen lar bilen stå og sykler :)

Skrevet

Jeg vil bare få påpeke at det er forskjell på syklister og syklister. Ikke alle er på blodharde treningsøkter hele tida, ganske mange er på vingletur over grønlandsleiret hver morgen, hvor de kjører på rødt og er nær ved å meie ned fotgjengere, selvom de ligger i sykkelfeltet. Det kommer alltid til å være misnøye med syklister, all den tid de ikke tar hensyn til andre enn seg selv, og i for å unngå farlige situasjoner, må de jo ofte nettopp dét. Men det er lov å bruke huet, enten man er fotgjenger, syklist eller bilist. Jeg er mest irritert på de syklistene som er redde for ringeklokka si, evt ikke har kjøpt dette påbudte utstyret.

Det skal sies at jeg er en A til B syklist uten dårlig tid. Men det nytter ikke ha dårlig tid når man skal sykle gjennom Oslo.

Skrevet

Å overleve i flere tiår er heldigvis ikke min ambisjon. Og ja, peak oil plager meg også. Spesielt siden myndigheten i dette landet ikke klarer å bygge infrastruktur som kan dekke inn det vi mister når vi ikke kan fly lenger. Men det fjerner ikke det faktum at sykklister er en fare for seg selv i veibanen, og en fare for gående på forttauene. Jwg vil, til den dagen jeg dør, ønske sykkler og syklister til dit pepperen gror. Når vi ikke har mer fossilt brennstoff håper jeg inderlig at noen har kommet frem til en kraftkilde som giross raske tog, raske robotstyrte biler og annen nytting transport. Vi kan ikke transportere 2500 Samsung 78" LED 3D med allroud forsterker, holografisk bile og live oppkobling mot Venus ved hjelp av sykkel.

Klart du kan. Sykkelhenger. Det du trenger, er en stretcha "Beast of Burden", noe som helt sikkert kommer på markedet når oljekrisa begynner for alvor om noen år.

Alternativt drivstoff? ROTFFLMAO (Rolling on the fucking floor laughing my ass off). Sett noe til det i bevilgningene i det siste tiåret? Nope! Sett noe til incentiver for bilbransjen til å utvikle det? Nope! Sett noe til noe som engang minner om vilje til å bygge infrastruktur som kan distribuere det? Nope!

Gjest brutal_mann
Skrevet

@Mann 42

Setter et naivt håp til fusjonskraft. DET hadde vert noe det!

Skrevet

@Mann 42

Tiltredes. Men foreløpig så er energien som kreves til containment av plasma omtrent like stor som den energien man kan utvinne, og da er man like langt.

Gjest hogwash
Skrevet

Cold fusion... :sikle:

Skrevet

Cold fusion... :sikle:

JA.... Det kan man implementere i et Noresglass. Og det har vært gjort, også! Bare at det ble torpedert av oljeselskapene og deres lakeier. Altså de som støtt og stadig forlanger beviser.

Gjest goodtwin
Skrevet

kanskje man bare skal legge litt fler avgifter på syklistene.... for ikke å snakke om EU kontroll for å passe på at sykkelen er i forskriftsmessig stand... :fnise:

Skrevet
[...] noen ganger har de barn i sete bak på sykkelen, og jeg fatter ikke åssen de tør å overtre loven å risikere sitt barn...
Ingen fare. Det er sikkert bare et "stebarn" eller såkalt bonusbarn.
Skrevet

Som noen andre nevnte her så finnes det ikke sykkelveier/sykkelstier i Norge.

Vi har bare "gang/sykkelveg", og sykkelfelt. Jeg er en stor fan av sistnevnte.

Jeg skulle ønske det ble bygd flere veier etter dansk mønster. Der har man, selv i København, et fortau for gående, et eget felt for syklende, og så "selve veien". Jeg sier "selv i København" fordi det er en gammal by med mye trafikk, og der det saktens kunne være fristende å sløyfe sykkelfeltet til fordel for en ekstra fil.

Gjest brutal_mann
Skrevet

JA.... Det kan man implementere i et Noresglass. Og det har vært gjort, også! Bare at det ble torpedert av oljeselskapene og deres lakeier. Altså de som støtt og stadig forlanger beviser.

Bevis?!? Bevis er da tullete å kreve! bare JEG vet at jeg har kald fusjon på mitt bad så bør det være nok til at JEG får Nobelprisen!

Men ja, mens vi venter kan vi kun fantasere...

Gjest hogwash
Skrevet

Kanskje jeg burde skrevet Moun catalyzed istedet? :vetikke:

Har nok ikke blitt konspirasjonsteoretiker over natten :ler:

Skrevet

Idag da jeg skulle hjem fra jobb ble jeg ekstremt irritert!Det var en idiot av en syklist som sykklet midt uti veien! Ja midt i veien sykklet han. Han laget jo selvfølgelig kø bak seg. Jeg lå rett bak han og hadde ikke mulighet til å kjøre forbi han siden det kom biler i motsatt kjørefelt hele tiden. Jeg kan IKKE begripe hvorfor han måtte sykkle midt i veien? Er det så forbanna vanskelig å sykkle inntil sykkelstien eller på sykkelstien som det faktisk var der. Neida her må man sykkle midt ute i veien og lage kø. Det er jo ikke noe gøy å sykkle på sykkelstien nei.Noen begynte til å med å tute. Men han flyttet seg ikke da heller. Makan til tulling!!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Er syklist selv, og sykler ofte uansvarlig og dumt, haha. Jeg er absolutt ikke et dydsmønster.

Men noe må nevnes til vårt forsvar:

det finnes mange fortau (spesielt i byen jeg bor) som ikke er laga for syklister.

Blandt annet, så er det en bydel her hvor de har trapper stikkende ut på fortauskanten!

Grusomt irriterende, så vi ender opp med å sykle i veien. Og i veien er det parkering for bilene som tilhører husene med trappene på fortauskanten.

Det er ikke favorittstedet mitt å sykle, for å si det sånn.

Skrevet
Om ein syklist skal liggje på sykkelsti vil heile åsikten med å sykle falle bort

Tidenes selvmotsiglese :skratte:

Gjest Tigress
Skrevet

Tidenes selvmotsiglese :skratte:

Ikkje sant? Det er heilt utruleg, men slik er det faktisk! :ler:

Eg er litt uviss på om det er mest komisk eller tragisk, men eg vel å le. Medan eg syklar i kjørebanen der eg høyrer heime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...