Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Fant løsningen ;-)

Endret av Tay
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet hvordan jeg kan kopiere å lime igjen når jeg høyreklikker ?

Jeg vet ikke hvordan du skal få tilbake ruta, eller lime inn når du høyreklikker, men kanskje du kan "omgå" problemet: I "gamle dager" kunne man bruke hurtigtastene "eple"-ikonet (tror jeg det var, det er rett nok 7 år siden jeg brukte mac sist) og c for å kopiere, og eple+v for å lime inn (som ctrl+c og ctrl+v på pc). Lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Med nytt tastatur finnes ikke eple-tasten lenger, men det er knappene ved siden av mellomromstasten. Det står cmd på den.

Skrevet

Epletast har alltid vært cmd, det har bare ikke stått cmd på den før...

Om høyreklikken din ikke funker, gå inn i Systemvalg>Mus og sjekk at Sekunderklikk er aktivert. Er den allerede aktiver, prøv å deaktivere for så å aktivere igjen. Det hender at det går seg litt i stå...

Dersom ikke det funker, så kan du prøve å slette musen din, jeg regner med det er bluetooth-mus, og parre på nytt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Epletast har alltid vært cmd, det har bare ikke stått cmd på den før...

Det vet jeg jo, men om man er helt fersk på Mac og leter etter eple-tasten er det jo litt dumt når den "ikke finnes" mer.

Skrevet

Da er det bare å vise til "turistattraksjonen"... :fnise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet
:fnise: Jeg savner egentlig eple-tasten. Den var litt koselig.
Gjest Feline.
Skrevet

Enten trykk eple+c for å kopiere og eple+v for å lime inn, eller om du ikke finner eplet så markerer du teksten, holder inne ctrl og trykker vanlig på teksten som er markert -da også skal den boksen komme opp :)

Skrevet

Eller du kan markere teksten du skal kopiere, trykke på "rediger" på menylinjen helt oppe, og så "kopier" ......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...