Gå til innhold

Å kommentere andres skrivefeil


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg legger merke til at det er ufattelig mange som kommenterer skrivefeil, noe man kan se i nesten hver eneste tråd her på forumet.

Hvorfor gjør dere det?

Nå snakker jeg ikke om innlegg som er uforståelige, men om et og annet ord som ikke er skrevet helt korrekt eller verb/substantiv som ikke er brukt i riktig sammenheng.

Hvis dere forstår innlegget i sin helhet og ikke har noen problemer med å lese det, hva er da vitsen med å gå inn i tråden bare for å kommentere skrivefeil?

Er det virkelig så mange besserwissere her, som føler seg litt ovenpå når de ser en skrivefeil og bare MÅÅÅ rette på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, her er masse besserwissere, som ikke har så mye fornuftig å si, så derfor så kommenterer dem bagatellmessige skrivefeil istedet. Så har dem noe å drive med dem og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er veldig mange tråder om det temaet her, så hvorfor bare MÅÅÅ du lage en nye en? Søk hva folk har skevet i andre tråder så får du svar på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det kommer litt an på feilen og type innlegg. Mange bruker for eksempel ordtak helt feil, og da ser jeg ikke noe galt i å si fra om det. Det samme gjelder "hvem bil er det", "hvem film så du", hvem mat spiste du" "hvordan brus", "hvordan type klær" osv. Slike feil er helt meningsløse, og jeg skjønner ikke hvor folk har det fra. Dette blir noe helt annet enn å skrive et ord feil.

At noen retter på meg dersom jeg skriver noe feil, synes jeg bare er bra. Å lære noe er det jo ingenting galt med. Men det er selvfølgelig forskjell på å kommentere skrivefeil i et personlig og alvorlig innlegg, mot et innlegg om pasta. Det er her jeg synes folk kunne ta litt mer hensyn.

På vegne av alle som kommenterer språklige feil vil jeg si unnskyld til dere som tar dere nær av det. Det er ikke meningen å være frekk (i alle fall ikke fra min side), men bare en kommentar dere kan lære av og bli flinkere til å uttrykke dere. Det irriterer meg virkelig at jeg skal bry meg om slike filleting, men jeg kan ikke noe for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...