Gå til innhold

Daglig hodpine

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med daglig hodepine i èn uke nå. Det gjelder kun når jeg står opp om morgningen (eller når jeg står opp etter å ha sovet, generelt sett), og da tar jeg 1 ibux + 1 paracet for å klare å fullføre dagen. Effekten av tablettene går vel ut etter et par timer, men da kommer heldigvis ikke hodepinen tilbake. Det gjelder egentlig bare rett etter at jeg har stått opp.

Har bestilt time hos lege, men han er på ferie, og skal ikke der før 8. juni. Noen som har peiling på hva som kan være galt?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten
Skrevet

heihei

jeg har også mye hodepine (daglig) men min kommer når den selv vil da. har du andre symptomer enn det? jeg fikk påvist blodmangel for ca 1 mnd siden, men jeg hadde en haug med andre symptomer også - noe jeg fortsatt har, treig prosess. men uansett, om du er trett og sliten i tillegg så ville jeg ha tatt en blodprøve hos legen :) håper du finner utav det!

Skrevet

Er du spesielt stressa, sliten eller nervøs for tiden? Har det slik du beskriver i perioder selv. Går over av seg selv etter en stund når jeg klarer å slappe av ordentlig.

Gjest navnelapp
Skrevet

Er du mykje tørst? Det kan hende at du drikk litt lite. Ta eit stort glas vatn med ein gong du står opp, og vent med å ta pillar til du har dusja og spist. Ofte gjer vatnet og maten at eg slepp å ta den pillen eg trur eg må ta når eg står opp.

Skrevet

Har du nettopp bestemt deg for å bli sunnere og sluttet å drikke kaffe, eller redusert kaffedrikking? Selv opplever jeg alltid "abstinenshodepine" hvis jeg ikke drikker minst en kopp kaffe i helgene. (Drikker vanligvis mye kaffe på jobb i ukedagene.)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :)

Jeg har ikke redusert på koffeinen. Fremdeles avhengig av Pepsi Max, dessverre. Jeg har prøvd å vente med å ta smertestillende, men det blir bare verre og verre. Til slutt har jeg så vondt at jeg såvidt klarer å stå oppreist. Stresser litt med eksamen for tiden, men får nok søvn og slapper en del av i fra ettermiddagen og utover kvelden..... Jeg har i hvertfall tatt kontakt med legevakten nå, og skal dit i morgen formiddag. Håper jeg kan få litt bedre svar da.

Skrevet (endret)

Har det til tiders som deg, jeg også. Spesielt i perioder med masse skolearbeid. Som om det ikke er nok med skolearbeid liksom :sjenert:

Jeg dro til legen for noen mnd. siden, og da sa h*n at jeg har migrene. Nå skriver jeg skjema for hva jeg stapper i meg, slik at jeg kan gå tilbake og se hva jeg spiste den dagen jeg hadde kraftig hodepine. Og utifra fra kan legen se en sammenheng med hva jeg tåler/ikke tåler. Foreløpig vet jeg at masse sukker gir meg hodepine (noe som er veldig vanlig med folk med migrene). Derfor unngår jeg matvarer som inneholder sukker. Så du burde sjekke så fort som mulig. Vet hvordan det er å ha konstant hodepine over flere uker :tristbla:

Endret av *Inspiration*
Skrevet

Heisann,

Det kan være cervikogen hodepine (nakkehodepine)eller spenningshodepine og dette kommer fra stiv nakke. Vanlige symtomer av nakkehodepine er at smerten ofte er på en side, og at man ofte kan våkne med hodepine. Det er vanlig at hodepinen varer i flere dager i både nakkehodepine og spenningshodepine. Jeg har ofte hodepine når jeg våkner og er ofte verre hvis jeg har ligget i en stilling for lenge og fått stiv nakke pga dette. Som deg så blir hodepinen ofte bedre utover formiddagen når jeg har beveget meg litt mer.

Prøv å kjenn på nakken og press hardt med fingeren, hvis du treffer et triggerpunkt så vil du kjenne hodepinen. Mine punkter ligger rett under hårfestet i nakken. Disse knutene er kjempestive og massasje har hjulpet men kommer fort tilbake igjen Det kan også være nok å strekke og massere nakken for å kjenne om det er stivt og vondt.

God bedring!

Gjest Marlo
Skrevet

Har det samme, men fant fort ut grunnen :P

Gardinene på soverommet var ikke trukket skikkelig for, så jeg fikk sol på meg om morgenen. I tillegg til at det i disse tider kan være litt varmt og klamt, så var det drepen for meg.

Jeg begynte å lufte skikkelig godt på dagtid og sørge for at ingen lys kunne komme inn, og vips så var hodepinen borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...