~ Angel ~ Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Et spørsmål... Trodde helt seriøst ikke det gikk an. Men for å si det slik så blir jeg av og til sår i skjeden, ofte om vi har hatt samleie myyye, og helst rett før mensturasjon.. Men denne gangen er det helt ekstremt! Det begynte slik som det pleier, men nå har jeg fått skorpe inne i skjeden! Hele veien fra 2 cm inni og helt inn.. Det gjør utrolig vondt og jeg visste ikke at det gikk an å få skorpe på et så fuktig sted holdt jeg på å si.. Noen som har hatt det og har noen råd for å få det bort litt fort, eller "dempe" smerte?
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Du må til lege, det høres ut som herpes. Du kan få salve/piller hos legen.
~ Angel ~ Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2010 Du må til lege, det høres ut som herpes. Du kan få salve/piller hos legen. Herpes i underlivet kaller man vel kjønnssykdom? Tror nok ikke det er det. Trodde herpes klødde og svei? Har ikke peiling ,jeg synes hele greia virker merkelig. Får finne meg en gynekologtime..
Gjest stine Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Høres veldig ut som herpes. Det er en smittsom sykdom, men de aller flest har herpesviruset i kroppen og noen får utbrudd. Har du/kjæresten din f.eks munnsår og blir slikket nedentil kan du bli smittet. Munnherpes kan smitte til underlivet. Og hvis det er herpes du har, så blir du dessverre ikke kvitt det. Utbruddene komme å går av seg selv stort sett.
Aftensol Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Vil bare skrive at etter at jeg revnet litt under fødsel og ble sydd, så fikk jeg ikke skorpe.. Det rett og slett bare grodde.. Så jeg ville ha fått det sjekket ja.. Tror ikke det skal komme skorpe på sår når de er på slimhinnene...
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Slimhinner danner ikke skorpe på samme måte som vanlig hud. Jeg er operert i underlivet. og sydde mye. Fikk ingen skorper, og såret grodde pent uten arr. Så om du har en skorpe hele veien inn, er det veldig rart og noe en gynekolog helt sikkert gjerne vil se. Hvis du googler slimhinner og skorpe, vil du få opp mange treff på herpes, så du bør absolutt sjekke ut dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå