Gå til innhold

Fotsopp eller lignende

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men jeg har fått noen hvite små klumper/prikket under foten på ene beinet, lurer på om det er fotsopp eller noe. Har dessuten veldig hard hud noen plasser. Er det noe man går til fastlegen og får behandling for, eller er det noen andre man skal oppsøke (hudlege, fotterapaut ol?)

Eller kan man gjøre noe selv?

Og kjapt spørsmål til, føflekker, det går man også til fastlegen for? Har noen på ryggen jeg ikke helt har kontroll over jeg kanskje burde ha sjekket.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Føflekker går man til fastlegen for ja, noen fastleger tar de bort selv, andre henviser til hudlege.

Fotsopp behandler du selv, finnes salver på apoteket. Men er du i tvil om hva det er så drar du til lege.

Skrevet

Da jeg hadde fotsopp brukte jeg en krem som het Brulidine 0,15%, består av dibrompropamidinisetionat. Smørte den på området med sopp, surret litt bandasje eller stort plaster rundt før jeg la meg hver kveld og lot det virke over natten. Da forsvant soppen etter få uker.

Som allerede nevnt ser fastlegen på føflekker og henviser deg til hudlege hvis de trengs å fjernes.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Så det er litt "teit" å gå til legen med fotsopp? Jeg aner jo ikke om det er det det er da, så burde vel bare få det sjekka uansett :P Da bestiller jeg time til uka så en eller annen stakkars lege må bli utsatt for fotsvette og føflekksgransking!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...