Gå til innhold

Hvem røyker inne?

68 stemmer

1. 1. Røykes det innendørs hjemme hos deg?

• Nei, aldri.
      45
    • Ja, hele tida.
      1
    • Ja, men kun i en begrenset del av huset.
      6
    • Ja, men kun sjelden, som til fest eller spesielle anledninger.
      9
    • Ja, men da ut gjennom et vindu eller under kjøkkenvifta.
      4
    • Annet.
      1

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sambo røyker inne, og besøk som røyker får røyke inne (men bare på stua, vil ikkje ha røyklukt på soverom f.eks). Plager meg ikkje så veldig mye, er eks-røyker sjøl så... Verre om han røyker i bilen med vinduene lukket :gjeiper:

Men sambo skal slutte å røyke innen året er omme.

Tja, og det tror du virkelig? Røyktlukten dere nå har i huset kan ikke luftes ut, den sitter i veggene for alltid.

Om dere røyker i stuen, går selvsagt også alltid noe til soverommet også!

Bare det at dere er villig til å la lukten være i huset er horribelt å høre i 2010. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både jeg og samboeren røyker, så vi røyker under ventilatoren på kjøkkene. Har vi besøk som røyker kan vi strekke oss til at det er lov å røyke ut et vindu, så ikke alle sitter presset opp i ventilatoren :sjenert: Jeg ser vel egentlig at det er best å røyke ute, men...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og samboeren røyker, så vi røyker under ventilatoren på kjøkkene. Har vi besøk som røyker kan vi strekke oss til at det er lov å røyke ut et vindu.

Så utrolig sløvt...glad jeg ikke kjenner noen som det.

Gjest Mahareth
Skrevet

Vi røyker ikke, og besøkende røyker ute. Vi har hatt besøk under snøstormer o.l., og da har besøk fått presse opp verandadøra og røyke ut der.

Røykte før, og bodde en periode med en gjeng som alle røykte. Vi røykte inne, og det var fryktelig. Hjalp ikke at det kun var meg som så nødvendigheten i å tømme askebegrene :roll:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Samboern røyker ut av vinduet i ett rom i huset. Når det er fest hender det det røykes inne på det samme rommet, men overhode ikke i resten av huset. Faktisk synes jeg ikke røyklukta sitter i så lenge hos oss, for huset er gammelt og gjennomluftet (trekkfullt), men selvfølgelig blir det lukt av askebeger (om enn med lokk) og sneiper. I en periode da han ikke røykte var det i hvert fall ikke noe lukt jeg merket... men kanskje en allergiker vil si noe annet. Å røyke inne i hele huset har jeg ikke sans for, og når vi flytter i en liten leilighet til høsten forventer jeg at det kun røykes utendørs, eller helst at han slutter.

Skrevet

Vi røyker ikke, og besøkende røyker ute. Vi har hatt besøk under snøstormer o.l., og da har besøk fått presse opp verandadøra og røyke ut der.

Røykte før, og bodde en periode med en gjeng som alle røykte. Vi røykte inne, og det var fryktelig. Hjalp ikke at det kun var meg som så nødvendigheten i å tømme askebegrene :roll:

du sluttet ikke, du videreførte uvanen med alle friminuttene sammen på VGS :romeo: hoho! ;)

Røyker litt ute og litt inne. Alle vi kjenner røyker, så de blir ikke plaget.

Du som sa røyklukt aldri forsvinner; Hjemme hos foreldrene mine er det et (egentlig to, stue og soverom) meg og mine to storebrødre (7 og 14 år eldre) "arvet" etterhvert før vi flyttet ut, dette rommet har nå foreldrene mine gjort om til kontor, og jeg kjenner absolutt ingen røyklukt når jeg er der.

Gjest *miffy*
Skrevet

Vi røyker inne kun ved spesielle anledninger, bursdagsfest for eksempel. Kjenner ingen som røyker inne til vanlig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

du sluttet ikke, du videreførte uvanen med alle friminuttene sammen på VGS :romeo: hoho! ;)

Røyker litt ute og litt inne. Alle vi kjenner røyker, så de blir ikke plaget.

Du som sa røyklukt aldri forsvinner; Hjemme hos foreldrene mine er det et (egentlig to, stue og soverom) meg og mine to storebrødre (7 og 14 år eldre) "arvet" etterhvert før vi flyttet ut, dette rommet har nå foreldrene mine gjort om til kontor, og jeg kjenner absolutt ingen røyklukt når jeg er der.

Husk du er røyker selv og går rundt med røyklukt i hud, klær og hår hele tida. Derfor merker du kanskje ikke røyklukt like godt som en ikke-røyker. Røyking fører dessuten ofte til redusert luktesans på generelt nivå.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er (fanatisk) eksrøyker, men mannen min røyker fortsatt. Vi har aldri røyket inne, det er ikke et tema. Vi har barn da, men det hadde uansett ikke vært aktuelt. Mannen min røyker kun når han er på jobb eller på tur med hunden.

Svigermor røyker inne hos seg selv, men på verandaen hos oss. Dersom jeg hadde fått besøk som hadde spurt om å få røyke inne hos meg, hadde jeg blitt sjokkert. Kjenner ikke folk hvor deilig det er å være på besøk til noen som ikke røyker inne?

Jeg besøker ikke folk som røyker inne, i allefall ikke sammen med barnet vårt. Men jeg jobber i Hjemmetjenesten da, og der er jeg jo hos mange som røyker. Men da skifter jeg klær idet jeg kommer hjem.

Når jeg er i nærheten av noen som røyker, føler jeg at lukten sitter igjen i nesen hele dagen. Folk må bare få bli irriterte eller oppgitt over at jeg har blitt så fanatisk, det driter jeg i.

Men jeg irettesetter ikke noen, enhver må få røyke hvis en vil. Men vedkommende må samtidig godta at jeg ikke vil sitte ved siden av dem når de gjør det.

Skrevet

Jeg er virkelig ikke fan av at folk røyker inne. Ikke bare setter lukten seg i alt mulig, men jeg begynner også å hoste og får vondt i hodet.

Om man virkelig må røyke, synes jeg man kan gjøre det utenfor inngangsdøren, det er ikke så langt å gå..

Tillater ikke noen å røyke i min leilighet, og det må de respektere.

Skrevet

Husk du er røyker selv og går rundt med røyklukt i hud, klær og hår hele tida. Derfor merker du kanskje ikke røyklukt like godt som en ikke-røyker. Røyking fører dessuten ofte til redusert luktesans på generelt nivå.

Ja det vet jeg. Men foreldrene mine, som aldri har røyket, kjenner heller ingenting. Du må gjerne komme bort og inspisere om du fortsatt ikke tror meg. :)

Skrevet (endret)

For meg føles det veldig unaturlig å røyke inne, så nei. Det skjer ikke hjemme hos meg. Kjæresten min derimot røyker inne, det er en av tingene det må bli slutt på om vi skal flytte sammen noen gang.

Han er forøvrig også den eneste jeg kjenner som røyker inne, og jeg kjenner en god del røykere.

Endret av Iah
Skrevet

Men det skal også sies at røykere som er på besøk er veldig respektfulle, og jeg har aldri fått spørsmål om de kunne få røyke inne. Ikke engang på noen av festene vi har hatt. Det setter jeg veldig pris på.

Skrevet

Men det skal også sies at røykere som er på besøk er veldig respektfulle, og jeg har aldri fått spørsmål om de kunne få røyke inne. Ikke engang på noen av festene vi har hatt. Det setter jeg veldig pris på.

Det opplever ikke jeg heller. Det virker som om alle er inneforstått med at røyking inne ikke er aktuelt.

Gjest *miffy*
Skrevet

Det opplever ikke jeg heller. Det virker som om alle er inneforstått med at røyking inne ikke er aktuelt.

Det tror jeg også. Jeg røyker, men ville aldri i verden forventet å kunne røyke inne. Røyker jo ikke inne hos meg selv engang (kun et par ganger i året ved spesielle anledninger), og det føles faktisk litt rart å tenne opp en røyk innendørs.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg har bare en venninne som røyker, og når hun er på besøk lar jeg henne røyke inne. Selv om leiligheten min og jeg selv er røykfri, så kjenner jeg ikke noe til den her forferdelige stanken som liksom setter seg i alt etter en sigarett er røykt innomhus. Lufter litt og så er røyklukta borte den. Hun er her bare noen få ganger i året da, så det blir jo ikke mange sigarettene inne i min leilighet i løpet av ett år. Ser ikke noe problem med det i og med at det er så skjeldent.

Skrevet

Nei, aldri!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyker inne. Tar hensyn når det kommer folk med barn. Hjemme hos andre går jeg selvfølgelig ut, holder meg borte fra åpne dører og vinduer. Noen av mine røykfrie venner tillater røyking inne. Da står askebegeren klart på bordet når vi kommer. De insisterer på at vi ikke skal stå ute å fryse og sier at de ikke legger stort merke til lukten. Disse vennene har aldri røkt selv. De vennene jeg har som har røkt før er de verste når det kommer til klaging på lukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...