Gå til innhold

Hvor sunt er det egentlig med FunLight saft?


krem

Anbefalte innlegg

Jeg drikker mye vann og synes av og til at det er godt å varierer med funlight saft, og ser jo på reklamen at de sier den kun inneholder en kalori. Så da må jeg bare spørre dere der ute, som jeg tror kan en del om dette, er funluight sunt, evt lite skadelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Nå er jeg ikke helt sikker i min sak, men antar det inneholder kunstige søtningsmidler som aspartam. Hvorvidt en vil få i seg dette får være opp til hver enkelt, men jeg foretrekker vann over både sukker og det kunstige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vi utrolig lite om effektene av en god del stoffer som fremstilles kunstig. Og spesielt lite om kombinasjonen av disse i de mengdene mange får i seg idag.

Det er mange stoffer i Fun Light jeg er skeptisk til. (Dels fordi jeg vet lite om hva de egentlig er.)

Bl.a. Aroma, som er det som gir smaken.

Konserveringsmiddelet som brukes. (Antagelig et Benzoat, som det anbefales å ha begrenset inntak av.)

Søtstoffene

Jeg for min del skyr begge de to siste, og tar heller kaloriene og sukkeret. (Selv om det heller ikke er bra i store mengder.)

Alternativ smakstilsetting i vann, er sitron, Lime, appelsin, eple eller annen frukt. Og ikke undervurder effekten av isbiter i vannet. Det smaker ofte friskere med en gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også ha basilikum, sitronmelisse, agurk eller andre ting for å smakstilsette vann :)

Ellers er jeg enig med SSH, jeg er skeptisk til de tilsetningsstoffene som er i lightprodukter, det gjelder alle. Og så lenge det står light/lett på et produkt, så unngår jeg det som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange tilfeller er det faktisk bedre å gjøre som Susan Sto Helit sier: Ta imot kaloriene og sukkeret. Hvis du tenker over hvor lite saft som faktisk helles oppi hvert glass, skjønner du fort at du ikke tar skade av et glass i ny og ne uansett hvor usunn saft du skulle velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å svare på overskriften din.... det er ikke noe som helst som er sunt i Funlight saft.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Heller sukker i moderate mengder, enn kunstig søtning (bortsett fra noen få typer). Ungene mine får ikke engang sukkerfri tyggegummi eller drops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...