Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med utleiemegleren i Oslo. Jeg og tre venninner skulle eie en stor leilighet som skulle være i helt ok stand, det var ikke noe negativt ved den. Den så grei ut og vi tok den, men da vi skulle skrive under kontrakt på kontoret til en bestemt tid noen dager senere var de så utrolig frekke og ubehagelige. Spurte om vi hadde råd til dette da siden vi bare var studenter og megleren kom tre kvarter forsinket til avtalen.

Vi flyttet inn og oppdagetraskt at kjøkkenvasken lakk, det manglet brannvarslere, badet hadde ikke varmekabler og det var mye mugg der som hadde blitt vasket bort. Vi hørte hele tiden krafsing i veggene fra enten mus eller rotter. Og det var en rekke andre mangler. Etter å ha prøvd å få tak i megleren i ei uke fikk vi besked om å skrive et brev som hun kunne levere til huseier for å rette opp. Etter tre uker kom det en rørlegger som vi ikke fikk beskjed om på forhånd og fikset vasken. Men det var det. Vi hørte aldri noe om de andre manglene. Så fort leietiden var ute pakket vi sakene og dro.

Tror det er flere fordeler ved å leie ut via de enn det er å leie av de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er trondheim jeg og har dårlig erfaring med. Det er bare et par som har nevnt stedsnavn i tråden her, men alle de har vært i trondheim. Kanskje det bare er kontoret der som er useriøst?

Noen av dere som har erfaringer andre steder enn Trondheim?

Japp, jeg brukte utleiemegleren i Oslo.

Skrevet

Jeg er på utkikk etter leilighet, og finner en flott og aktuell leilighet på finn.no som Utleiemegleren har. Sender en mail med div. spørsmål, bl.a. om oppsigelsestid og visning. Får ikke svar. Ringer da til kontaktperson som står oppført, men får ikke svar. Ringer igjen dagen etter, og kommer til kontaktpersonen som sier litt irritert at han er på ferie, så han har ikke begynt jobben med å leie ut enda.

ok... er det seriøst? :o synes det virka så innmari useriøst jeg. Noen som har erfaring med utleiemegleren?

Klarer ikke å anse de som helt seriøse nei, jeg kontaktet de for ~3 år siden om et sted jeg var interesert i å lei, har fremdeles ikke fått respons tilbake... (Veldig bra måte å få kunder på!)

Skrevet

Har ikke egne erfaringer med utleiemegleren, men kjenner andre som har leid gjennom dem, og de var svært lite fornøyde.

• 4 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Utleiemgleren skriver på siden sin at de "håndterer" klager og konflikter. "Håndteringen" går ut på å avvise leietager konsekvent, og støtte utleier uansett.

Som leietager blir du TOTALT rettsløs.

Utleiemegleren har utspilt sin rolle når de opptrer på denne måten.

Har veldig dårlig erfaring med dem.

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tar opp en gammel tråd her.

Jeg leier av utleiemegleren nå. Er veldig misfornøyd med dem. Megler er alltid opptatt, svarer verken på tlf og mail.

I følge kontrakten kan man si opp etter 12 måneder. Stemmer dette? Eller er de vanskelige på dette?

Har kjøpt bolig og lyst å flytte ut så fort som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Tar opp en gammel tråd her.

Jeg leier av utleiemegleren nå. Er veldig misfornøyd med dem. Megler er alltid opptatt, svarer verken på tlf og mail.

I følge kontrakten kan man si opp etter 12 måneder. Stemmer dette? Eller er de vanskelige på dette?

Har kjøpt bolig og lyst å flytte ut så fort som mulig.

Hvorfor skulle det ikke stemme hvis det står i kontrakten!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...