Rime Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Jeg er på utkikk etter leilighet, og finner en flott og aktuell leilighet på finn.no som Utleiemegleren har. Sender en mail med div. spørsmål, bl.a. om oppsigelsestid og visning. Får ikke svar. Ringer da til kontaktperson som står oppført, men får ikke svar. Ringer igjen dagen etter, og kommer til kontaktpersonen som sier litt irritert at han er på ferie, så han har ikke begynt jobben med å leie ut enda. ok... er det seriøst? :o synes det virka så innmari useriøst jeg. Noen som har erfaring med utleiemegleren?
Capt. Obvious Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Syntes det høres useriøst ut, har hørt litt forskjellig om utleiemegleren uten at jeg har hatt noe å gjøre med de selv. Uansett ville jeg vært skeptisk dersom det du sier gjelder mange utleieleiligheter, ikke bare en. Tror jeg ville blitt rimelig irritert dersom du kommer til en som surmuler når de faktisk blir kontaktet på det tlf. nr. som blir oppgitt på boligannonsen. Dette er faktisk ikke forbrukers problem, da hadde de av meg fått beskjed om at da får de påse at korrekt kontaktinformasjon blir oppgitt i annonsen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Jeg bruker utleiemegleren for å leie ut leiligheten min. Har ikke noe valg, ellers ville jeg brukt noen andre. Utleiemegleren suger! De er vel seriøse, men servicen er enormt dårlig både ovenfor utleier og leietaker. Grrr hater utleiemegleren!! 2
Amys Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har opplevd akkurat det samme som deg, fant en annonse på finn som var lagt ut av utleiemegleren, fikk ikke svar på hverken e-post eller telefon, og endte opp med å gi opp til slutt. Har også sendt epost på andre annonser fra utleiemegleren uten å få svar, men da gadd vi ikke stresse så mye med det og fant heller en annen leilighet
Phaedra Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 (endret) Jeg benyttet meg av utleiemegleren til å leie ut leiligheten min, og var veldig fornøyd med servicen deres. Så møtte jeg på dem da jeg selv skulle leie leilighet, og da oppdaget jeg hvor ufattelig dårlig og uproffesjonelle de virket, og ble ordentlig skuffet. Hadde problemer med å få tak i dem, de møtte opp før oss, og gikk rett opp i leiligheten mens vi sto nede og ventet i 30 min uten å vite at det var de som hadde gått forbi oss. Så ringte de oss opp på callingen til bygget og ropte "hei! dere! er dere på visning?!", og når vi nølende svarte ja så fikk vi beskjed om å komme inn og opp, og ingen skjønte hvorfor vi sto utenfor og hang... (de hadde gått forbi oss ja, og det var ikke noe skilt utenfor.) Hvorpå vi fikk en noe forvirra beskrivelse av leiligheten mens vi tittet, og fikk så beskjed om at hun som viste rundt ikke egentlig skulle ha den leiligheten men måtte vise den alikevel. Deretter fikk vi masse info om all hvitevaren som sto igjen og vi kunne få kjøpe billig dersom vi valgte leiligheten (uh... jeg var ikke der for å kjøpe hvitevare da...), og når jeg sa at jeg stusset litt fordi jeg hadde bedt om å få se tre-soveroms leiligheter, og så vidt jeg kunne se var denne to-roms, så utbrøt hun "åh ja, det var deg det ja, jo, en del av stua er delt av med en reol som de pleide å ha kontor bak, og vi tenkte at man kan jo alltids sette en seng der, og da blir det jo som tre soverom!"... eh... Fatter ikke at noen leide leiligheten min hos dem, hvis alle er som denne omviseren. Men igjen, som utleier var jeg utrolig fornøyd. De fulgte opp det som trengtes å følges opp og de var hyggelige og hjelpsomme. :gjeiper: Endret 21. mai 2010 av Phaedra 1
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 Jeg leier ut leiligheten min gjennom utleiemegler og er veldig fornøyd. Jeg opplever at de er flinke til å ordne opp i ting, er lette å få tak i osv. Dette er i Trondheim.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #7 Skrevet 22. mai 2010 Dersom du leier ut en leilighet gjennom dem er det nok ikke noe problem da de får pengene sine og er fornøyde. Dersom du skal leie leilighet av dem blir du behandlet som om du ikke skulle eie nåla i veggen. Umulig å få kontakt med, glemmer avtaler, unngår å prate med deg. Lista er lang. Har erfaring med disse og aldri mer. Useriøst! Hold deg unna.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #8 Skrevet 22. mai 2010 Dersom du leier ut en leilighet gjennom dem er det nok ikke noe problem da de får pengene sine og er fornøyde. Dersom du skal leie leilighet av dem blir du behandlet som om du ikke skulle eie nåla i veggen. Umulig å få kontakt med, glemmer avtaler, unngår å prate med deg. Lista er lang. Har erfaring med disse og aldri mer. Useriøst! Hold deg unna. Antar dette kommer veldig an på hvor i landet det er også, at det ikke er noe som er typisk for utleiemeglere??
Gjest Ciara* Skrevet 22. mai 2010 #9 Skrevet 22. mai 2010 (endret) De er iallfall utrolig flinke til å trikse med bilder. Opplevde det heldigvis ikke selv, men venninna mi så på noen leiligheter gjennom dem, og det som på bildet (i følge henne) så ut som en grei leilighet, var i begge tilfellene et rottereir. Endret 24. mai 2010 av Ciara*
Gjest Emera Skrevet 22. mai 2010 #10 Skrevet 22. mai 2010 Hvilke fordeler har det å bruke en utleiemegler når man skal leie? Innebærer det rettigheter man ikke allerede har gjennom husleieloven? Jeg forstår det slik at utleiemeglere skal ha en viss prosent av husleien for meglerjobben. Kan dette føre til at meglerleiligheter har høyere leie enn andre leiligheter? Mange spørsmål her nå, men det er sånt jeg har lurt litt på.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #11 Skrevet 22. mai 2010 Hvilke fordeler har det å bruke en utleiemegler når man skal leie? Innebærer det rettigheter man ikke allerede har gjennom husleieloven? Jeg forstår det slik at utleiemeglere skal ha en viss prosent av husleien for meglerjobben. Kan dette føre til at meglerleiligheter har høyere leie enn andre leiligheter? Mange spørsmål her nå, men det er sånt jeg har lurt litt på. leiligheten jeg leier ut gjennom utleiemegler har en pris som de mente var fornuftig ut i fra beliggenhet og markedet generelt. I forhold til andre leiligheter i området er det ikke høyere husleie på den
Amys Skrevet 23. mai 2010 #12 Skrevet 23. mai 2010 Hvilke fordeler har det å bruke en utleiemegler når man skal leie? Innebærer det rettigheter man ikke allerede har gjennom husleieloven? Jeg forstår det slik at utleiemeglere skal ha en viss prosent av husleien for meglerjobben. Kan dette føre til at meglerleiligheter har høyere leie enn andre leiligheter? Mange spørsmål her nå, men det er sånt jeg har lurt litt på. Fordelene er vel heller for utleier, de kan overlate visninger etc til utleiemegleren istedenfor å gjøre det selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #13 Skrevet 24. mai 2010 Har samme erfaring som andre leietakere i denne tråden. Utrolig useriøse. Har opplevd aldri få svar på verken epost eller telefon. Fått "tilslag" på leilighet, men likevel ikke. Håper og tror at dette kun gjelder et fåtall kontorer.
Gjest Ciara* Skrevet 24. mai 2010 #14 Skrevet 24. mai 2010 (endret) Har samme erfaring som andre leietakere i denne tråden. Utrolig useriøse. Har opplevd aldri få svar på verken epost eller telefon. Fått "tilslag" på leilighet, men likevel ikke. Håper og tror at dette kun gjelder et fåtall kontorer. Haha, samme her! Jeg og ei venninne skulle finne leilighet da jeg bodde i Trondheim et semester. Har sååå inntrykk av at meglerne kun går etter trynefaktor. Da vi var på visning, var det en fyr på kanskje 25-30 som brukte nesten all sin tid på å besvare meg og min venninnes spørsmål, og forfølge oss for å finne ut om det var noe mer vi ville vite... Vi syntes hele greia var dødsukomfortabel, spesielt siden det var mange som også hadde spørsmål de ville stille. Virket ikke som om fyren visste noe særlig. Vi spurte om grunnleggende fakta som strømutgifter etc (hva de som hadde der før hadde brukt), det måtte han sjekke opp. Han skulle sende oss en mail. EN UKE SENERE kom mailen, med spørsmål om vi ville ha leiligheta. Da hadde jeg flyttet inn hos en annen venninne, og venninna mi funnet seg noe annet. Endret 24. mai 2010 av Ciara*
Gjest Emera Skrevet 24. mai 2010 #15 Skrevet 24. mai 2010 leiligheten jeg leier ut gjennom utleiemegler har en pris som de mente var fornuftig ut i fra beliggenhet og markedet generelt. I forhold til andre leiligheter i området er det ikke høyere husleie på den Fordelene er vel heller for utleier, de kan overlate visninger etc til utleiemegleren istedenfor å gjøre det selv. Takk for svar. Alt i alt ser det da ut som om det er unødvendig å leie igjennom utleiemegler.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #16 Skrevet 24. mai 2010 Dersom du leier ut en leilighet gjennom dem er det nok ikke noe problem da de får pengene sine og er fornøyde. Stemmer ikke i mitt tilfelle. Det går kanskje greit så lenge alt er i orden, men med en gang det skjer noe uforutsett er de plutselig enormt lite hjelpsomme. De vil bare sitte og håve inn penger for å gjøre ingenting.
Rime Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #17 Skrevet 24. mai 2010 Herregud,vi burde nesten ha sendt en link til denne tråden til avisen... Når det er SÅ mange som er misfornøyde burde det kommet ut...
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #18 Skrevet 24. mai 2010 Herregud,vi burde nesten ha sendt en link til denne tråden til avisen... Når det er SÅ mange som er misfornøyde burde det kommet ut... Enig! Har selv erfaring med kontoret i Trondheim, makan til useriøs gjeng skal du lete lenge etter.
Amys Skrevet 24. mai 2010 #19 Skrevet 24. mai 2010 Er trondheim jeg og har dårlig erfaring med. Det er bare et par som har nevnt stedsnavn i tråden her, men alle de har vært i trondheim. Kanskje det bare er kontoret der som er useriøst? Noen av dere som har erfaringer andre steder enn Trondheim?
Rime Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #20 Skrevet 25. mai 2010 Er trondheim jeg og har dårlig erfaring med. Det er bare et par som har nevnt stedsnavn i tråden her, men alle de har vært i trondheim. Kanskje det bare er kontoret der som er useriøst? Noen av dere som har erfaringer andre steder enn Trondheim? Ja, det er utleiemegleren Romerike jeg hadde min erfaring med. En kamerat av meg hadde også brukt Utleiemegleren Romerike for å leie ut leiligheten sin, og var skikkelig misfornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå