Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Min eksmann har truffet ny dame for 6 mnd siden. Da det ble slutt mellom oss flyttet han direkte sammen med en ny, giftet seg etter 12 mnd. Det var flere barn involvert. Hun hadde tre barn + våre tre. Etter to år er de nå separert, og han har altså truffet en ny. Hun har også barn. Mine barn traff denne dama for 3 mnd siden. Etter det har hun og hennes barn overnattet hver helg eksen min har hatt barna våre hos seg. Jeg føler at dette går altfor fort av hensyn til barna. Og de har også sagt at de ikke vil til faren nå pga dette. Har snakket med eksen om det, men han er ikke lydhør. Skjønner jo at når man er forelsket vil man gjerne være mest mulig sammen. Men synes hensynet til barna burde komme først. Hva tenker dere? Er jeg urimelig eller er det flere som reagerer?
Pinkee Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Du er ikke urimelig. Hvis den nye dama og hennes barn er viktigere for eksen, enn hans egne barn, ja, da synes jeg du bør la dem få være hjemme. At man er forelsket er ingen unnskyldning for å ikke ta hensyn til egne unger. Men, tror dette er et ganske normalt problem med mannfolk.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Tommelfinger regel på Kvinneguiden: Eksmenn kan aldri flytte sammen med noen andre, om de gjør det skal det skje etter minimum 10-15 år, barn skal aldri se eller høre deres nye partner. Kvinner kan flytte sammen med ny partner uken etter bruddet er faktor og introdusere denne som den nye faren i huset for sine barn den samme uken.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Ts her. Jeg har ikke noe i mot at han har funnet seg ny dame. Er etablert i et forhold selv, og er ferdig med han for min egen del på det planet. Synes bare han har det så fryktelig travelt. Tenker at ungene kan få litt mer tid på seg til å venne seg til den nye dama og hennes unger.
Tulle Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 Jeg tenker at forelskelse gjør blindt. Seks måneder er jo absolutt ikke lenge, så med tanke på at han har vært gift i en kort periode før, er det jo noe urovekkende mtp. barna. Er barna såpass gamle at de har krav på å bestemme selv hvor de vil være?
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Skjønner han er forelska, men han er da en voksen mann, og burde tenke på barnas beste. Og når barna i tillegg ikke vil dette, burde det kanskje ringe en bjelle hos han? Vet det er vanskelig å snakke med eks-menn som man har barn sammen med ... vet ikke om noen gode råd, enn at han bør banke litt vett inn i skallen sin.
Gjest Micka Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Han her har tydeligvis separasjonsangst. Det er mange menn som er slik, hopper rett inn i nytt forhold når noe går galt med det nåværende. Det er ikke sikkert denne typen er i stand til å bli forelsket en gang, han er bare redd for å være alene.
Djungelvrål Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Jeg ventet 6 mnd før min nåværende samboer fikk møte sønnen min. Og vi flyttet sammen etter å ha vært sammen i nesten 3 år. Ville være sikker på at jeg gjorde det rette.
Gjest jomfrua Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 Du spør om du er urimelig. Da vil jeg spørre - hva mener du at du kan være urimelig i? Han er ett voksent menneske og gjør sine valg og lever sitt liv. Det vedkommer ikke deg. Du har nok ingen rettigheter til å fortelle han hvordan han skal leve. Du kan og har pratet med han om at barna sliter med dette. Det er jo forsåvidt grei informasjon for han å få sålenge han ikke selv er lydhør og tar signaler. Utover det er det svært lite du kan gjøre annet enn å være mor for dine barn og støtte der de trenger støtte. Når barna trekker seg og kvier seg for å dra til far - så må far ta "action" og legge forholdene til rette. Du kan ikke det. Vær der for dine barn og hold fokuset der. Du kan informere far om barnas situasjon - men du kan ikke fortelle han hva skal gjøre - men kanskje noen ganger når han ber om råd si hva som ville hjulpet barna. Lykke til.
Modic Skrevet 21. mai 2010 #10 Skrevet 21. mai 2010 Du spør om du er urimelig. Da vil jeg spørre - hva mener du at du kan være urimelig i? Han er ett voksent menneske og gjør sine valg og lever sitt liv. Det vedkommer ikke deg. Du har nok ingen rettigheter til å fortelle han hvordan han skal leve. Du kan og har pratet med han om at barna sliter med dette. Det er jo forsåvidt grei informasjon for han å få sålenge han ikke selv er lydhør og tar signaler. Utover det er det svært lite du kan gjøre annet enn å være mor for dine barn og støtte der de trenger støtte. Når barna trekker seg og kvier seg for å dra til far - så må far ta "action" og legge forholdene til rette. Du kan ikke det. Vær der for dine barn og hold fokuset der. Du kan informere far om barnas situasjon - men du kan ikke fortelle han hva skal gjøre - men kanskje noen ganger når han ber om råd si hva som ville hjulpet barna. Lykke til. Jeg signerer denne. Jeg kan være enig i tanken din om at han har det veldig travelt, og at det ikke nødvendigvis er til det beste for barna. Imidlertid er dette valg han tar selv, som et voksent menneske, og som du ikke kan legge deg borti. Du har sagt hva du mener til ham på en konstruktiv måte. Utover det kan du ikke gjøre noe mer, annet enn å tenke ditt. Vær der for barna, og sørg for at du gjør det du kan for at ting skal fungerer greit.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #11 Skrevet 21. mai 2010 Tommelfinger regel på Kvinneguiden: Eksmenn kan aldri flytte sammen med noen andre, om de gjør det skal det skje etter minimum 10-15 år, barn skal aldri se eller høre deres nye partner. Kvinner kan flytte sammen med ny partner uken etter bruddet er faktor og introdusere denne som den nye faren i huset for sine barn den samme uken. Ha, ha. Det inntrykket har jeg også fått
ferdig Skrevet 21. mai 2010 #12 Skrevet 21. mai 2010 enig meg gjest her, en mann skal vente i evigheter før han får seg ny dame, mens damene kan ta med ungene og flytte rett inn samme dagen som bruddet var fakta, mannen får jagu flytte 140mil får å se ungene om mor bestemmer seg får å flytte til ny type 143mil unna, men om far velger og flytte noen mil fra x og barna etter et brudd er han ikke seriøs. du kan ikke styre hans liv, han og den nye dama er voksne og vet sikkert like bra som alle andre hva de gjør. på meg virker dette som om du prøver å bruke unga får å kunne klage på han. ingen unger liker den nye dama/typen rett etter et brudd, de gir den nye mye av skylden for bruddet og ofte sier de at de ikke vil dit får å støtte den andre etter et brudd. barnet vet at om de viser deg at de gleder seg til å dra til far blir du kansje lei deg, derfor sier de at de ikke gleder seg, akkurat som de sier til far sikkert at de vil hvere hoss han...
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2010 #13 Skrevet 21. mai 2010 jøss...dette hørtes rart ut! Det er derfor vi har så få alenemødre her i landet da?
Gjest I Grosny Skrevet 21. mai 2010 #14 Skrevet 21. mai 2010 Problemet med for brå introdusering er jo at samhandlingen og følelsene mellom dine barn og nydama kan bli for dårlig. Hvis det kommer sjalusi og dårlige følelser der, så er det veldig skadelig for deres forhold. Jeg tror din x har vært utålmodig og uklok.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #15 Skrevet 21. mai 2010 Om barna dine ikke vil til far, syns jeg ikke du skal tvinge dem, men heller ringe far og informere om at barna ikke ønsker å komme til han, og oppgi grunn. Ikke mye du kan gjøre i forhold til at han skal flytte sammen med kjæresten sin så fort..
Pinkee Skrevet 21. mai 2010 #16 Skrevet 21. mai 2010 Om barna dine ikke vil til far, syns jeg ikke du skal tvinge dem, men heller ringe far og informere om at barna ikke ønsker å komme til han, og oppgi grunn. Ikke mye du kan gjøre i forhold til at han skal flytte sammen med kjæresten sin så fort.. Slik er det bare, du kan ikke nekte han å være dum! Men, du kan la ungene bli hjemme hos deg. Til dem som mener dette bare gjelder menn, så tar dere feil, uansett kjønn, så bør man prioritere barna framfor ny samboer. Det bør gå an å "bare" være kjærester, man må ikke flytte sammen så fort når ungene er ukomfortable med det.
Holar Skrevet 21. mai 2010 #17 Skrevet 21. mai 2010 6 mnd er lang tid. Jeg hadde reagert hvis det var 6 dager, men ikke på en såpass lang tid. Det eneste du kan gjøre er å informere far om barnas reaksjoner, og be han ta en prat med dem.
Gjest LilleMy Skrevet 21. mai 2010 #18 Skrevet 21. mai 2010 Min eks bedro meg i mange mnd med en annen. Han flyttet fra meg og første helga han hadde ungene introduserte han dem for den nye inkl hennes barn.... Og han forsto ikke at jeg reagerte på dette! Andre helga han hadde ungene hadde han henne + hennes barn på overnatting. Og han syntes fremdeles ikke at det var noen grunn for meg å reagere. Har forsøkt å si at jeg synes det er for tidlig, men han er ikke enig. Det er bare jeg som er "vanskelig, sjalu, lager trøbbel....". Jeg synes det er vanskelig å holde ungene borte fra han, han er tross alt deres far og jeg er redd han skal "ta igjen". Men jeg synes det er trist at han ikke bruker tid på ungene sine, de har også hatt det tøft i det siste.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #19 Skrevet 21. mai 2010 TS her. Jeg er klar over at jeg ikke har noe jeg skulle sagt ift. flyttingen, og min eksmanns liv generelt. Er ikke det som er problemet. Er tidsperspektivet som egentlig er det som bekymrer meg. Jeg er ikke enig i at 6 mnd er lang tid. 6 mnd for de voksne som treffer hverandre og er mye sammen kan kanskje virke som lang tid,men det er jo ikke lang tid for barna som traff henne første gang i slutten av mars. Men det er selvfølgelig min mening. Vet jo at det er noen som kaller kjæresten sin for gubben sin etter å ha vært sammen i 2 mnd. Er jo også slik at det er en historikk inne i bildet som gjør at jeg er bekymret.Da det ble slutt mellom oss introduserte han den nye dama for barna med en gang, og de flyttet sammen i samme slengen. Det forholdet er jo over nå. Og nå gjorde han akkurat det samme. Også denne gange har han "overlappet". Dvs at han traff den nye dama for 6 mnd siden,men det er bare 4 mnd siden han gjorde det slutt med kona og tok ut separasjon. Hun og hennes tre barn flyttet da ut av huset etter en mnd tid. Straks det var gjort tok han den nye dama og hennes barn på helgebesøk. Uka etter de hadde truffet henne fikk barna våra beskjed fra faren at han skulle være pappa til den nye dama sine barn, og de har etter det ikke hatt en eneste dag alene med sin far. Noe som har gjort at de har trukket seg tilbake når de er hos han. De blir på rommene sine, og føler at han ikke har tid til dem. Dette er jo helt naturlige tanker og følelser, og med tiden går det seg vel til. Jeg skulle bare ønske han kunne bruke litt mer tid før han gjør så store endringer i livene til barna. Det var mye problemer med akkurat dette i det forrige forholdet han var i. Og barna ville ikke til faren i det hele tatt. Dette førte til at vi måtte få hjelp av fagfolk for å legge til rette for at barna skulle trives hos faren. Ingenting hjalp på lang sikt. Hun som han var gift med behandlet barna dårlig. Han ga barna løfte om at det ikke skulle skje igjen. At om han fant seg ny kjæreste så skulle de ikke flytte sammen før det var gått lang tid. Dette var noe han var veldig bevisst på sa han til meg. Og vi la begge merke til at barna forandret seg da han gikk fra hun som han var gift med. Han sa selv at det var akkurat som at de hadde senket skuldrene og slappet av. Så han så at det hadde gjort noe med barna selv. Han sa til og med at når han så hvor mye bedre barna hadde det, så var det godt at det ble slutt. For 5 dager siden sa han til barna at den nye dama og hennes barn skal flytte inn nå i helga, dvs i dag. Og akkurat det synes jeg faktisk er drøyt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #20 Skrevet 21. mai 2010 . Og han syntes fremdeles ikke at det var noen grunn for meg å reagere. Har forsøkt å si at jeg synes det er for tidlig, men han er ikke enig. Det er bare jeg som er "vanskelig, sjalu, lager trøbbel....". Jeg synes det er vanskelig å holde ungene borte fra han, han er tross alt deres far og jeg er redd han skal "ta igjen". Hos deg er det jo DU og ikke barna som syns det er for tidlig. I TS-situajson er det jo barna som ikke liker det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå