onyx Skrevet 20. mai 2010 #21 Skrevet 20. mai 2010 (endret) Kostelig tråd... Edit: Når jeg leser innlegget mitt om igjen, så ser jeg jo at svaret mitt ikke har noe med temaet i tråden å gjøre. Det beklager jeg så meget, skal ikke skje igjen... Endret 20. mai 2010 av onyx
Gjest Pet Skrevet 20. mai 2010 #22 Skrevet 20. mai 2010 Orker ikke å lese det lange og detaljerte innlegget til HI så hun er på obs-lista fram til kl 23.
Gjest Elastica Skrevet 20. mai 2010 #23 Skrevet 20. mai 2010 Orker ikke å lese det lange og detaljerte innlegget til HI så hun er på obs-lista fram til kl 23.
gullhjerte Skrevet 20. mai 2010 #24 Skrevet 20. mai 2010 Hvorfor gjør dere narr av mennesker som i utgangspunktet ikke har gjort dere noe vondt? Håper dere ikke har barn, eller pleier omgang med barn - dere er elendige forbilder!
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #25 Skrevet 20. mai 2010 Hvorfor gjør dere narr av mennesker som i utgangspunktet ikke har gjort dere noe vondt? Håper dere ikke har barn, eller pleier omgang med barn - dere er elendige forbilder! Hva snakker du om?
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #29 Skrevet 20. mai 2010 Dette var litt lavmål fra deg, Elistica...
Gjest Elastica Skrevet 20. mai 2010 #30 Skrevet 20. mai 2010 Selvom dere poster svar med fullt nick anser jeg ikke dette for KONSTRUKTIVE innspill i debatten, og velger dermed å overse det FULLSTENDIG. Jeg anser meg selv for ferdig med denne saken, men i tilfelle det er noen seriøse som trenger flere råd om hvordan man kan skape et ryddig inntrykk selv med små rom og mange møbler, fra en med sans for interiørdetajler, kommer jeg en tur innom tråden litt senere ikveld.
cdspiller Skrevet 20. mai 2010 #31 Skrevet 20. mai 2010 Hvorfor gjør dere narr av mennesker som i utgangspunktet ikke har gjort dere noe vondt? Håper dere ikke har barn, eller pleier omgang med barn - dere er elendige forbilder! Utrolig dårlige forbilder, vedder på at ALLE under 20 som leser denne tråden kommer til å ha ekstremt rotete ganger når de blir eldre. Typisk dårlig innflytelse. 2
Gjest Spinell Skrevet 20. mai 2010 #32 Skrevet 20. mai 2010 (endret) Hva?!? Søler dere popcorn i gangen? ...og det attpåtil på en torsdag!?! Hvordan skal dette gå? Er det rart folk i dette forumet bærer preg av forfall, sier jeg bare! Her i huset har vi en regel om at godteri spises kun på lørdager, etter klokken 18.00. Popcorn blir fordelt rettferdig til alle i husstanden etter en formel som tar hensyn til personenes alder (i måneder, ikke dager dessverre), høyde, BMI, hvilepuls og kroppsfettprosent. Vi har en egen formel for brus, som selvsagt kun serveres i måneder uten r. I måneder med r er det viktig å forebygge forkjølelse og andre sykdommer, så da serveres kun vitaminberikede drikker. Hvis det er interesse for det, skal jeg legge inn oppskrifter på disse drikkene senere. Vi dyrker frukt og grønnsaker til disse drikkene selv, så hvis dere skal få til dette til vinteren er det best å begynne med dyrkingen snart. For ikke å spore av mer, vil jeg gjerne gi noen svært enkle tips om hvordan en skal holde det ryddig i gangen sin, slik at en slipper naboers misbilligende blikk. Fargekoordinasjon av interiøret og hygiene er selvsagt helt sentralt, slik TS så forbilledlig beskriver. Videre er det et absolutt krav at alle klær henges pent på kleshenger, ikke på knagg. Da holder klærne mye bedre. Jeg trenger knapt å nevne at alle kleshengerne må være av samme slag. Ingen reklamehengere fra Cubus er velkomne i vår garderobe. Det beste er at kleshengerne er laget av kanarisk terrassetre, da dette spesielle og sentvoksende treslaget som bare finnes på Kanariøyene, og som kun vokser 1 cm per år, ikke avgir sjenerende lukt og farge. Alle i familien har tre slike kleshengere hver. Det vil være å gå for langt å forklare hvilke jakker som henger på hengerne til enhver årstid. Dette kan jeg eventuelt komme tilbake til senere. At hvert familiemedlem har sin egen klesfarge gjør det lettere å unngå forvekslinger, samtidig som det er pedagogisk bra å henge klærne i regnbuens rekkefølge. Når det gjelder sko synes jeg TS har beskrevet et ganske komplett ordenssystem. Med dette ønsker jeg alle lykke til med garderoberyddingen sin. Edit: Håper TS forstår at dette er et seriøst innspill til ryddedebatten, og tar gjerne imot tips til forbedring av mitt system. Håper jeg har gitt nok detaljer til at dere har et visst inntrykk av hvordan jeg ordner det til beste for oss alle. Endret 20. mai 2010 av Spinell
Momseguri Skrevet 20. mai 2010 #34 Skrevet 20. mai 2010 Ikke at jeg skjønner hva dere driver med, men:
Gjest Elastica Skrevet 20. mai 2010 #37 Skrevet 20. mai 2010 (endret) Takk Spinell, du bidrar konstruktivt, i motsetning til de ANONYME BRUKERNE som bare serverer svada og USAKLIGHETER. Jeg vil imidlertid ikke si meg enig i at man skal benytte regnbuens farger i forsøket på å holde det ryddig rundt seg. Men tar gjerne med meg videre at man skal fargekode klærne til barna, jeg ser den. Hos oss er forsåvidt alle mest interessert i fargen blå, særlig av de under ti, mens den som har passert ti med et par-tre måneder, oftere og oftere velger mørkere farger, det vil si gråsvart og blågrått. Alle skoene har treinnlegg i cedertre, for at treet, som avgir svak og behagelig lett lukt, skal gjøre skoene friske etter en dags bruk. Disse må fylle hele tåboksen på skoen for at det skal ha noe for seg, men hvis du får tak i den rette sorten vil du sverge til det resten av livet. Dette bidrar også til at skoene ser "finere" ut, også når de står på skostativet. Endret 20. mai 2010 av Elastica
Gjest Pet Skrevet 20. mai 2010 #39 Skrevet 20. mai 2010 Har Elastica skrevet noen flere innlegg her, eller?
Fresi Skrevet 20. mai 2010 #40 Skrevet 20. mai 2010 Har Elastica skrevet noen flere innlegg her, eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå