Gå til innhold

Plutselige smerter i hodet

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den siste uka har jeg vært plaga med plutselige smerter i hodet. Det sitter litt bak på hodet på venstre side og føles som masse smånåler i hodebunnen før det på en måte går innover i hodet. Det har ikke hemmet noe for meg, som syn, balanse osv, det gjør bare fryktelig vondt i ca 10 sekunder og så gir det seg igjen. Er ingen regelmessighet i når det kommer, kan få plutselig vondt når jeg er stresset, men også når jeg slapper helt av.

Er dette farlig? Jeg vet at folk her inne ikke er leger, men det jeg trenger er gode råd. Bør jeg gå til legen nå, eller vente til jeg har time neste gang, om tre uker?

Av medisiner går jeg på anti-depressiva, p-piller, øyedråper og nesespray mot pollenallergi. Jeg er student og midt i en eksamensperiode, kan det være stress vondt?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hodesmerter og p-piller er guffent. Kan være alt fra som du selv sier, stressvondt, til migrene eller blodpropp.

Gjest Badabing
Skrevet

Når man får hodesmerter man ikke kjenner igjen, bør man gå til lege.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, du burde gå til legen viss dette plager deg, og du tar veldig mye samtidig, men det er jo nødvendig for deg. Tro dessuten at når du leser mye og stresser med eksamen, kan det være en årsak til disse plutselige hode-angrepene. Drikke mye vann!!! Det er lett å glemme ...

Vet det er mange studenter som spiser rask og billig mat, som er veldig usundt :popcorn: som pizza og pasta, og drikker mye brus(sukker :nei: ) og godteri og sjokolade (sukker :nei: ) :popcorn:

Er student selv, og sliter med depresjon, men tar ikke noe for det. jeg fokusere på kosthold og mosjon, og det hjelper veldig (jeg spiser ikke mat med mel eller sukker)

Håper det går bra med deg, jeg vet det kan være vanskelig å lese og itillegg ha problemer :-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for gode svar. Har vært mindre vondt i dag, så satser på at det kan ha gitt seg.

Jeg har gått på det meste av disse medisinene en stund, utenom øyedråper og nesespray, og har ikke merket noe til dette her før. Kostholdet mitt er blitt veldig bra i det siste og jeg trener regelmessig. (Er på slankekur i samarbeid med lege), så tviler på det er der det ligger. Men mer vann kan jeg fint få i meg, blir nok mest kaffe.

Uansett, takk for gode svar. Om dette ikke gir seg i løpet av et par dager, ringer jeg legen. skal uansett ta det opp neste gang jeg skal dit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...