Gå til innhold

Sunt grilltilbehør


MarianneE

Anbefalte innlegg

Grillsesongn er rett rundt hjørnet, og med En Ny Og Bedre Livsstil må jeg tenke alternativt hva tilbehør angår.

Rømme og majonesbasert potetsalat er godt, men kanskje ikke verdens sunneste... :sjenert:

Hva har man da?

Jeg er vant til en tallerken med kjøtt, potetsalat, salat.

Prøver og tenke litt mer lav-karbo så jeg trenger et alternativ til gamle vaner.

Er veldig glad i grillede grønnsaker, men kun kjøtt og grønnsaker høres liksom litt kjedelig ut....

Evt så er det jeg som ikke har fått det til enda. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med bakt potet? Lag en dressing av kesam, hvitløk, en klype sukker, estragon, persille, salt og pepper og ha i poteten.

Du kan jo også lage din egen potetsalat, bruk kesam og litt majones, krydre etter smak.

Linser? Kokte linser med lime, basilikum, litt chili, koriander og spisskummen er veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mer enn gjerne bare kjøtt og grillede grønnsaker :) Pensler gjerne grønnsakene.

Eventuelt så spiser jeg bare en vanlig grønn salat til. Og det finnes jo enkelte potetsalater som ikke inneholder rømme. Men potet er kanskje ikke det beste å spise det heller....

Matprat har en video med tilbehør til grillmat.

VG har også noen tips.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hva med bakt potet? Lag en dressing av kesam, hvitløk, en klype sukker, estragon, persille, salt og pepper og ha i poteten.

Du kan jo også lage din egen potetsalat, bruk kesam og litt majones, krydre etter smak.

Linser? Kokte linser med lime, basilikum, litt chili, koriander og spisskummen er veldig godt.

Bakt potet og potetsalat er vel ganske langt unna lavkarbo.

Jeg lager spyd av grønnsaker. Veldig godt.

Skal du ha poteter så er bakte søtpoteter veldig godt. Mindre karbo enn vanlig poteter.

Har også hørt om "potetsalat" av blomkål. Skal visst være godt. Skal testes i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lagde blomkålpure som tilbeør istedet for potetmos!

men vi moste den ikke helt, slik at den ble litt grov, også hadde vi i parmesan!

Det ble veldig godt til spareribsene vi grillet =)

Ellers er Asparges rullet inn med bacon veldig godt som tilbehør!

Dampet brokkoli er også veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakt potet og potetsalat er vel ganske langt unna lavkarbo.

Jeg er fullt klar over det, men det er i alle fall et sunnere alternativ enn vanlig potetsalat med majones og rømme f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...