Harlekin Skrevet 5. juni 2010 #21 Skrevet 5. juni 2010 ALDRI la dyrene være alene i ferien. Blir helt sjokkert av de over her, har de ikke lært noe. Dette er saker som tas opp om og om igjen i media, hver sommer. En frisk katt klarer seg fint et par døgn alene, så lenge den har ly, mat og vann.
Kattevakten Skrevet 7. juni 2010 #22 Skrevet 7. juni 2010 (endret) Innlegget er endret iht KGs regler. For annonsemuligheter kontakt salgsavdelingen. Phaedra, mod Endret 7. juni 2010 av Phaedra
Pinkyh Skrevet 7. juni 2010 #23 Skrevet 7. juni 2010 Vi legger opp ferien etter hundene. Får vi ikke pass, så blir det ikke ferie. Vi er heldigvis såpass heldige at vi har endel familie som også har hunder, så det ordner seg som regel. I år for eksempel så drar vi på bilferie og da tar vi hundene med oss. Mye koseligere sånn sett.
Kladd Skrevet 7. juni 2010 #24 Skrevet 7. juni 2010 Da jeg var mindre, brukte jeg å mate og gi vann til kattene (og plantene!) til naboen da de var på ferie.Jeg syntes det var kjempestas og følte et stort ansvar for kattene! Kanskje du har noen barn/ungdommer i nabolaget som kunne tenkt seg å gjøre det samme for en liten belønning? Hamstrene våre brukte vi å sette bort til venner som også hadde hamstre. Katten vi hadde da vi var små, bor fortsatt hos foreldrene mine. Når de er bortreist bruker jeg eller søsteren min å stikke innom innimellom for å mate, vanne og kose. Hvis begge vi også er bortreist, blir det kattepensjonat dersom ferien varer i mer enn noen dager. Men det er tydelig at hun ikke er så alt for fornøyd med å være der, men hun får nok godt stell. (Katten vår er VELDIG lite glad i forandring og nye ting.) Dersom man ikke har planlagt noen ordning for husdyrene sine når man er på ferie, bør man ikke ha dyr i det hele tatt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #25 Skrevet 7. juni 2010 Vi har en katt, og har vært borte i opptil 3 uker i sommerferien, og katten klarer seg helt fint alene Han er ikke helt alene da. Tante/kusine eller nabo kommer innom hver dag og fyller på vann og mat, og koser med han hvis han er inne. Han har katteluke, og tilgang på hele huset, så han stortrives tror jeg. Han er mest ute på sommeren likevel, så de som kommer for å gi han mat, ser han sjelden. Men når vi kommer hjem igjen, følger han etter oss som skygger i noen dager, og er DEN koseklumpen
CathFoto Skrevet 7. juni 2010 #26 Skrevet 7. juni 2010 I stedet for kattepensjonat som vi ikke vil sende pusene våre til i og med de er vant med stor bevegelsesfrihet så har vi valgt å bruke profesjonell kattepasser. De kommer innom pusene der de bor og ser etter de. Ikke er det så dyrt heller I Oslo og omegn er det i alle fall noen, men etterspørselen øker jo nærmere ferien man kommer. Vi hadde likevel ikke problemer med å finne noen til å passe nurkene våre i fjor sommer. Her er noen jeg vet om som jeg har hørt er bra: www.kattevakten.com www.passeriet.com www.passpus.com Vet ikke hvordan det er andre steder i landet, men rundt Oslo, Akershus osv så bør det være mulig å finne noen som kan passe pus når man er på ferie
Frøken Pandora Skrevet 3. september 2010 #27 Skrevet 3. september 2010 (endret) Jeg tar små hunder i privat pensjon på Skedsmo. Jeg har 2 hunder selv som er meget godt sosialiserte og går bra med andre hunder. Jeg gjør også kattepass med hjemmebesøk i Nedre Romerike. Jeg driver også smådyrspensjonat for kaniner,marsvin og smågnagere. Send meg en melding hvis noen trenger pass! Endret 3. september 2010 av Frøken Pandora
Gjest Badabing Skrevet 3. september 2010 #28 Skrevet 3. september 2010 Vi har hunden helst med oss, men hvis ikke passer familien vår henne. Når det ikke har passet sånn, har vi hatt henne på kennel. Det er store forskjeller mellom disse hundepensjonatene, og de gode er gjerne fullbooket lenge før ferien. Lønner seg derfor å bestille i god tid. Har kun hatt gode erfaringer med de vi har brukt, det eneste vi har merket forskjell på er nok at hun har fått mer trim på de små hundepensjonatene i forhold til de store.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå