Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Vi føder på unger, nye landsmenn strømmer til, og alle skal ha hus, og vi bygger og bygger og mer og mer matjord forsvinner. Kan kommune/fylkeskummune si nei til flere eneboliger i byer? Fra nå av skal det kun bygges minimum 4-manns boliger og opp til blokker i størrelse! For vi vil vel ha matjord og grønne friarealer? Nei til eneboliger
Suzy Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Still til valg og bli med på vedta reguleringplaner for din by/kommune om du er så engasjert
Gjest SmallTalk Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Bare sørg for å gi beskjed om hvor i landet du bor, slik at jeg ikke risikerer å ende opp med å bo i nærheten av deg. Her i gården er enebolig (villa) den eneste aksepterte boformen, og aldri i livet om jeg hadde flyttet inn i en bolig med mer enn en boenhet!
kaprifolen Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Er veldig enig med idealet i om å bevare friområdene. Men er også enig i at enebolig er det eneste jeg kunne tenkt meg de neste 70 åra. Si heller nei til innvandring, vi er for mange her i byen fra før!
Gjest mari kontrari Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Jeg stemmer på deg om du stiller til valg i byen min med krav om at det bygges tettere så parkene kan forbli parker og vi ikke rører turområdene. Vil man bo i villa så kan man flytte til en kommune som trenger folk Ja til fine, energi- og plasseffektive leilighetskomplekser (det trenger ikke akkurat være skyskrapere, heller, fire til seks etasjers fine bygårder og ny funkisbygg i fint komponert blanding er tingen). Ja til innvandrer også, forresten, siden jeg først er i gang med å avgi stemmer
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Jeg vil også bo i enebolig, men så var det det med bærekraftig utvikling da, og i den henseende må vi gi slipp på noe. Bygger vi bort matjorda, skal vi importere all mat da? Hverdags-kjøttdeigen og julesteika fra Ghana, nam nam det blir godt det Mer tungtransport og fly for å frakte all maten, pyttsann i økt forbrenning av fossilt brensel. Ja, jeg vet jeg trekker det til ytterpunktene, men må vi ikke stoppe opp å se hva vi gjør snart? I min kommune har det i åresvis vært snakk om å slås sammen med nabokommunene. Det er ikke fordi min kommune trenger økning av innbyggertall for større statlige overføringer, men fordi vi trenger areal til å bygge på. Nabokommunene er jordbrukskommuner og gjett om mange mål vil bli omdisponert til industri/bolig om det blir sammenslåing. Nei, vi vil ikke stoppe utviklinga, men vi kan prøve å være litt smarte?!! Innvandrere trenger vi her i Norge, men kriminelle innvandrere kan få returbilett med en gang. Hilsen TS
Minttu Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Er veldig enig med idealet i om å bevare friområdene. Men er også enig i at enebolig er det eneste jeg kunne tenkt meg de neste 70 åra. Si heller nei til innvandring, vi er for mange her i byen fra før! Innvandrere trenger vi her i Norge, men kriminelle innvandrere kan få returbilett med en gang.
Tonka Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Jeg stemmer på deg om du stiller til valg i byen min med krav om at det bygges tettere så parkene kan forbli parker og vi ikke rører turområdene. Vil man bo i villa så kan man flytte til en kommune som trenger folk Signerer denne. Har forøvrig prøvd å bo i både enebolig og bygård, og bygård er min greie.
Nuith Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 For å være litt seriøs, ja en kommune kan nekte utbygning i et område dersom de ønsker dette. Nå har jeg aldri hørt at dette har skjedd "for å bevare matjord", men for å bevare natur eller kulturminner, samt fordi det ikke fantes skoledekning i området.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå