Gå til innhold

Kan en by si nei?


Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi føder på unger, nye landsmenn strømmer til, og alle skal ha hus, og vi bygger og bygger og mer og mer matjord forsvinner.

Kan kommune/fylkeskummune si nei til flere eneboliger i byer? Fra nå av skal det kun bygges minimum 4-manns boliger og opp til blokker i størrelse!

For vi vil vel ha matjord og grønne friarealer? Nei til eneboliger :rope:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Still til valg og bli med på vedta reguleringplaner for din by/kommune om du er så engasjert :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Bare sørg for å gi beskjed om hvor i landet du bor, slik at jeg ikke risikerer å ende opp med å bo i nærheten av deg. Her i gården er enebolig (villa) den eneste aksepterte boformen, og aldri i livet om jeg hadde flyttet inn i en bolig med mer enn en boenhet!

Skrevet

Er veldig enig med idealet i om å bevare friområdene.

Men er også enig i at enebolig er det eneste jeg kunne tenkt meg de neste 70 åra.

Si heller nei til innvandring, vi er for mange her i byen fra før!

Gjest mari kontrari
Skrevet

Jeg stemmer på deg om du stiller til valg i byen min med krav om at det bygges tettere så parkene kan forbli parker og vi ikke rører turområdene. Vil man bo i villa så kan man flytte til en kommune som trenger folk :)

Ja til fine, energi- og plasseffektive leilighetskomplekser (det trenger ikke akkurat være skyskrapere, heller, fire til seks etasjers fine bygårder og ny funkisbygg i fint komponert blanding er tingen).

Ja til innvandrer også, forresten, siden jeg først er i gang med å avgi stemmer :fnise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil også bo i enebolig, men så var det det med bærekraftig utvikling da, og i den henseende må vi gi slipp på noe. Bygger vi bort matjorda, skal vi importere all mat da? Hverdags-kjøttdeigen og julesteika fra Ghana, nam nam det blir godt det :ironi: Mer tungtransport og fly for å frakte all maten, pyttsann i økt forbrenning av fossilt brensel.

Ja, jeg vet jeg trekker det til ytterpunktene, men må vi ikke stoppe opp å se hva vi gjør snart? I min kommune har det i åresvis vært snakk om å slås sammen med nabokommunene. Det er ikke fordi min kommune trenger økning av innbyggertall for større statlige overføringer, men fordi vi trenger areal til å bygge på. Nabokommunene er jordbrukskommuner og gjett om mange mål vil bli omdisponert til industri/bolig om det blir sammenslåing.

Nei, vi vil ikke stoppe utviklinga, men vi kan prøve å være litt smarte?!!

Innvandrere trenger vi her i Norge, men kriminelle innvandrere kan få returbilett med en gang.

Hilsen TS

Skrevet

Er veldig enig med idealet i om å bevare friområdene.

Men er også enig i at enebolig er det eneste jeg kunne tenkt meg de neste 70 åra.

Si heller nei til innvandring, vi er for mange her i byen fra før!

Innvandrere trenger vi her i Norge, men kriminelle innvandrere kan få returbilett med en gang.

:Nikke:

Skrevet

Jeg stemmer på deg om du stiller til valg i byen min med krav om at det bygges tettere så parkene kan forbli parker og vi ikke rører turområdene. Vil man bo i villa så kan man flytte til en kommune som trenger folk :)

Signerer denne.

Har forøvrig prøvd å bo i både enebolig og bygård, og bygård er min greie. :)

Skrevet

For å være litt seriøs, ja en kommune kan nekte utbygning i et område dersom de ønsker dette.

Nå har jeg aldri hørt at dette har skjedd "for å bevare matjord", men for å bevare natur eller kulturminner, samt fordi det ikke fantes skoledekning i området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...