Gå til innhold

Problem med nedlasting. Hele tiden.


Gjest Luna

Anbefalte innlegg

Hei, alle dataeksperter! icon_wink.gif Det er iallfall det jeg håper... ahem.

Saken er at jeg ikke kan laste ned en ting fra nettet. Hver bidige gang kommer det opp en dialogboks, som spør 'Would you like to establish an internet connection?' Selvfølgelig vil jeg det. Så klikker jeg 'yes'. Og så kommer det opp en ny boks, 'Porten er allerede åpen'. Og så er det stopp, nedlastingen går i stampe, og jeg har utallige dokumenter og andre ting jeg gjerne ville ha sett, men som ikke jeg kan se.

Så hva er det som er forventet av meg? Jeg forstår absolutt ingenting.

RealDownload er det jeg har som skal liksom laste ned. Den siste setningen ble litt rar. Men. Uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke akkurat ekspert - men kanskje det har noe med konfigureringen av nettforbindelsen din å gjøre? Hvilken type forbindelse har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein ting du kan prøve - om ikkje anna så for å eliminere feilkjelder - er å installere ein annan nettlesar og prøve igjen. (Opera, Netscape, Mozilla,...)

Har t.d. både IE og Opera problem, så bør du sjekke oppkoplinga. Er problemet berre i IE, så bør du sjekke innstillingane der.

Det kan kanskje hjelpe å gjere det på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luna

Hvis det er jeg tror du mener med nettforbindelse, så har jeg ISDN.

Og ungdommen skal liksom være så oppdatert på slikt. *host*

Crazee, hvordan installerer jeg en ny nettleser? Og, først av alt, hva er det for noe? icon_razz.gif

Herlighet. For en dataanalfabet jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva skjer hvis du klikker No når den spør om du skal åpne en forbindelse?

Hvis du allerede er på nett, trenger du jo ikke logge deg på en gang til? icon_wink.gif

Evt. hvis du er på nett, logg deg av, og prøv med Real, og se om den ringer opp.

Spørs om du ikke bør gå inn i innstillingene i Real og se om de bør settes til å bruke en eksisterende forbindelse til internett i stedet for å ringe opp selv.

Porten det refereres til er nok den porten Real bruker for å gå ut av pc'n din og inn på serveren du skal laste ned fra.

Webtrafikk går på port 80, ftp på port...æh..22, ssh på port 21 osv.

d icon_wink.gif riansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettlesar = Browser, dvs. Internet Explorer i dei fleste tilfelle.

For å laste ned Opera (svært bra, og norsk) kan du gå til http://www.opera.com

(Du kan velge språk, og med/utan java.)

Last ned den versjonen du vil ha (og husk på kor du lagrar den.) Når fila er lasta ned, innstallerer du ved å dobbeltklikke som vanleg på fila og følgje instruksjonane.

Voila - Opera er innstallert. No kan du prøve om du har same problem i Opera. (Nedlasting av filer i Opera er mykje betre enn i IE, synest eg.)

Håpar dette hjelper?

---

Når eg les innlegget ditt ein gong til - det kan jo hende eg har misforstått deg her, ser eg... Du brukar Real Download til å laste ned filer? Då er vel ikkje mitt forslag ei løysing på problemet... (Kjenner ikkje programmet, men det er vel der du burde sjekka diverse innstillingar først då, reknar eg med.)1212[ Dette Innlegg er endret av: Crazee den 2002-05-01 16:17 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...