Gå til innhold

Mistrives med kjøreskolen

crawl

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som jeg gjerne vil høre deres mening om. :sukk:

I forrige uke begynte jeg med kjøretimer, og har hittil hatt fire timer til sammen. Problemet mitt er det at jeg rett å slett mistrives med trafikklæreren min.

Kjipt som det er å bo her, må jeg nesten ti mil til nærmeste kjøreskole utenom denne ene på denne plassen. Kjøreskolen er privat, og har bare en kjørelærer.

Allerede under første kjøretime følte jeg ubehag ved å kjøre med ham. Min oppfattning var at han hisset seg opp, svarte frekt om jeg gjorde feil og snakket skarpt og med en ubehagelig tone når jeg ikke fikk til etc.

Han er også svært glad i å prate om sladder ol. Og denne gangen presterte han i å prate dritt om kjøremåten til min far og to brødre. Ærekjær som jeg er, synes jeg dette rett å slett var sårende!

Min venninne som nettopp har kjørt opp, har fortalt meg at han har pratet nedverdigende om min familie sammen med henne også. Når jeg ikke har vært tilstede.

Dette var første kjøretime, og redd for å virkelig drite meg loddrett ut svarte jeg han ikke tilbake. Fikk pratet ut om dette til mine foreldre, og de ba meg om å gi han så pipa small om han sa noe lignende på nytt.

I dag har jeg hatt kjøretime igjen, og jeg motet meg opp til at jeg skulle sette han på plass om han kom med flere kommentarer om familien min. Dette skjedd ikke, men hans måte med å være frekk når jeg gjorde feil hadde ikke endret seg.

Blant annet sa han når jeg kom litt for raskt ned til et kryss: "Du vet at du ikke kan kjøre slik du gjør hjemme, for ærlig talt så eier du ikke kontroll med biler!" og når jeg var litt sein med å bremse ned begynte han nærmest å rope "Nå må du virkelig begynne å høre etter! Driver du på slikt på skolen også?"

Ikke nok med dette så prater han i mobiltelefon med andre mens jeg kjører, og det hefter han ikke å sitte å legge ut om hvor dårlig jeg kjører. Han har også forklart meg at han ikke skal lære meg å kjøre, det er det neimen jeg selv som skal gjøre. Han skal bare gi meg kjøretimer.

Aller helst har jeg lyst til å bytte, men siden den andre kjøreskolen er såpass langt unna lurte jeg på om dere hadde noen gode tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest missEva

Jeg har et problem som jeg gjerne vil høre deres mening om. :sukk:

I forrige uke begynte jeg med kjøretimer, og har hittil hatt fire timer til sammen. Problemet mitt er det at jeg rett å slett mistrives med trafikklæreren min.

Kjipt som det er å bo her, må jeg nesten ti mil til nærmeste kjøreskole utenom denne ene på denne plassen. Kjøreskolen er privat, og har bare en kjørelærer.

Allerede under første kjøretime følte jeg ubehag ved å kjøre med ham. Min oppfattning var at han hisset seg opp, svarte frekt om jeg gjorde feil og snakket skarpt og med en ubehagelig tone når jeg ikke fikk til etc.

Han er også svært glad i å prate om sladder ol. Og denne gangen presterte han i å prate dritt om kjøremåten til min far og to brødre. Ærekjær som jeg er, synes jeg dette rett å slett var sårende!

Min venninne som nettopp har kjørt opp, har fortalt meg at han har pratet nedverdigende om min familie sammen med henne også. Når jeg ikke har vært tilstede.

Dette var første kjøretime, og redd for å virkelig drite meg loddrett ut svarte jeg han ikke tilbake. Fikk pratet ut om dette til mine foreldre, og de ba meg om å gi han så pipa small om han sa noe lignende på nytt.

I dag har jeg hatt kjøretime igjen, og jeg motet meg opp til at jeg skulle sette han på plass om han kom med flere kommentarer om familien min. Dette skjedd ikke, men hans måte med å være frekk når jeg gjorde feil hadde ikke endret seg.

Blant annet sa han når jeg kom litt for raskt ned til et kryss: "Du vet at du ikke kan kjøre slik du gjør hjemme, for ærlig talt så eier du ikke kontroll med biler!" og når jeg var litt sein med å bremse ned begynte han nærmest å rope "Nå må du virkelig begynne å høre etter! Driver du på slikt på skolen også?"

Ikke nok med dette så prater han i mobiltelefon med andre mens jeg kjører, og det hefter han ikke å sitte å legge ut om hvor dårlig jeg kjører. Han har også forklart meg at han ikke skal lære meg å kjøre, det er det neimen jeg selv som skal gjøre. Han skal bare gi meg kjøretimer.

Aller helst har jeg lyst til å bytte, men siden den andre kjøreskolen er såpass langt unna lurte jeg på om dere hadde noen gode tips..

Jeg ville uten tvil funnet en annen kjøreskole. Ja, kanskje du må reise langt, men om det gjør at du blir tryggere på både deg selv, trafikken og kjørelæreren så er det verdt det.

Er jo bare over kortere periode du skal pendle til kjøreskolen så det er jo ikke akkurat verdens undergang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg likte ikke kjørelæreren min heller. Hun ble sint da jeg gjorde feil og også sladret mye ( jeg greide ikke å konsentrere meg). Byttet kjøreskole (tok faktisk toget til et annet by), og fikk en fantastisk kjørelærer. Fikk lappen bare 1 måned senere.

Lykke til, TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en lignende kjørelærer, men han fungerte veldig bra. Han hadde en av de laveste strykprosentene i området, og hadde som regel også veldig flinke elever. Men klart, man skal ikke kjøre hos en lærer man ikke er komfortabel med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal bytte trafikkskole.

I morgen tidlig har jeg min siste kjøretime med denne trafikklærerne, og skal si til ham at jeg ikke skal ta flere timer med han.

Noen som har en ide hvordan jeg skal si det?

Jeg har allerede snakke med en annen kjøreskole og kan starte der når som helst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal bytte trafikkskole.

I morgen tidlig har jeg min siste kjøretime med denne trafikklærerne, og skal si til ham at jeg ikke skal ta flere timer med han.

Noen som har en ide hvordan jeg skal si det?

Jeg har allerede snakke med en annen kjøreskole og kan starte der når som helst. :)

Si det rett ut, at du ikke ønsker å betale for å høre ham baksnakke famillien din, og rakke ned på kjøreegenskapene dine.

Det er rett og slett uprofesjonelt.

Ikke si det før du er feridg med timen. Når han er så hissig så hissig og usakelig som du beskriver ville jeg ikke hatt han gretten før timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg hadde også en kjip kjørelærer, som overhodet ikke lærte meg noenting, bare stresset meg opp og kjeftet. Jeg ville rett og slett ikke gi henne pengene mine lenger, så jeg byttet. Og fikk en kjemperolig og grei mann. Tror jeg ville trengt veldig mange kjøretimer hos hun første. Bra avgjørelse om å bytte :) Håper du er fornøyd med den nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heller ikke veldig fornøyd med kjørelæreren min, så jeg byttet. Var mest småting og en litt nedlatende væremåte, men jeg ble nervøs/utilpass når jeg kjørte med min første kjørelærer.

Så byttet jeg til en annen by, og ny lærer.

Jeg fikk tilbake selvtillit bak rattet, og kjørte opp en tid etter det.

Tok heller dobbeltimer når jeg først reiste ut for å øvelseskjøre.

Jeg er glad for å høre at du har byttet kjørelærer, makan til oppførsel!

Lykke til med oppkjøringen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå har jeg byttet kjørelærer, og er kommet godt i gang med kjøringa. Da jeg byttet fikk jeg en rolig, hyggelig mann som har lært meg mye nytt med kjøringa.

Holder på med bykjøring og langkjøring nå.

Får mest sannsynlig kjøre opp i juli, så jeg gleder meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er fornøyd med den nye kjørelærern din. Å reise et stykke gjør vel ingenting hvis det innebærer at du faktisk får lappen. :reise:

Hva sa du til han forrige forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...