pøbelsara Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 (endret) Jeg kommer fra tjukkeste Østlandet, og har derfor ingen velprøvd og nedarvet oppskrift på Bacalao. I helgen fikk tak i fantastisk flott skinn- og benfri klippfisk, så nå tenkte at jeg skulle prøve å lage bacalao i morgen. Og fordi jeg har klokkertro på mine egne evner på kjøkkenet, har jeg invitert moren min på middag i morgen, også. Ergo trenger jeg en velprøvd og velsmakende oppskrift. På forhånd takk for hjelpen! Endret 19. mai 2010 av pøbelsara
Aricia Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Jeg liker denne. Med en del mindre olje enn oppskriften sier, gjerne semitørkede tomater i stedet for soltørkede, og med et solid persilledryss tilslutt.
Gjest petre Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?id=10988113 Denne er veldig lik en oppskrift moren min har. Den har vært i familien i flere generasjoner. Vi bruker ikke hvitløk. Det savnes overhode ikke, selv om jeg er hvitløkoman.
Satsuma Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 TS: Hvordan gikk det med bacalaoen din? Selv har jeg funnet ut at det enkle virkelig er det beste når det kommer til bacalao. Kun klippfisk, poteter, løk, tomarpuré, olivenolje, og vann. Krydrer kun med pepper. Får mye skryt av den også
pøbelsara Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2010 Jeg laget Aricias oppskrift, med soltørkede tomater, og den var i hvert fall veldig veldig god - og utrolig mektig, selv om jeg nok brukte mye mindre olje enn oppskriften sa. Tusen takk for hjelpen, alle.
O'hara Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Beklager at jeg spør her Pøbelsara, men jeg synes det kanskje var litt greit å spørre her istedenfor å lage ny tråd... Har noen av dere prøvd denne bacalaoen de snakker om i Dagens Næringsliv?
pøbelsara Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. mai 2010 Nei, den har jeg ikke prøvd - men det så supergodt ut! Ergo må jeg prøve.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå