Gå til innhold

Vilken omega-3 skal man velge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hehe, velkommen til landet hvor det flyter av fisk og melk ;) Både tran og melkemat er sterkt markedsført her pga økonomiske støtteordninger og interesser, og det har vist seg å være effektivt.

Jevnt over, med mindre du har et direkte dårlig kosthold eller ADD/ADHD el, så holder det lenge med valnøtter, og linolje på salaten.

Gjest gjest

Tack för svaren!

Det är ganska stor prisskillnad på en del produkter.Är det skillnad på olika omega-3-produkter?

Hur valde ni produkt?

det som er viktig er å lese bak på pakken og sammenligne, slik at du får et produkt med høyt innhold av omega 3. på apoteket er det som oftest lavere innhold, det har ihvertfall jeg erfart. jeg har hatt god erfaring med et merke som heter solaray. kjøper du i tillegg den som heter omega 3-6-9 så får du alt du trenger. kombinasjonen av disse omega3-typene er spesielt gunstig for huden:) - ikke la deg skremme av at pakken er dyr.

jeg har i tillegg begynt å ta omega 3 i form av møllers tran. siden det er flytende tas det også raskere og bedre opp i kroppen. kjøper den med sitron så drikker jeg bare jus etterpå.

Annonse

Gjest AnonymBruker

Det har litt å si hva slags olje det er også. Om det er krill eller fiskeolje. Om det er ethylester eller triglyserider. Dette kan være lurt å lese litt om rundtomkring. Det er gjort en del forskning på dette. Jeg vil anbefale noe som er basert på triglyserider. Dette er olje som ikke er behandlet like mye, og det har en mye bedre holdbarhet enn ethylester. Utover det vil jeg ikke tro at det er så stor forskjell på de forskjellige leverandørene. Det er jo utrolig mange forskjellige å velge mellom.

Jeg har prøvd Fri Flyt en stund og har nå avsluttet abonnementet mitt av to grunner: det er dyrere enn andre produkter som jeg synes er minst like bra, og jeg liker ikke å få det automatisk i posten med regning (huff :P).

Kjøper nå tran med sitronsmak, passer bedre til min sparsomme studentøkonomi og kan svelges ned med et glass vann like etterpå.

Jeg bestiller fra nett butikken www.hyggli.nsedreams.com, der bestller jeg en pakke med omega kapsler og vitaminer, mineraler og antioxidanter. Disse produktene er veldig biotilgjengelig og nyttigjøres veldig godt i kroppen. De har blitt testet opp mot de fleste andre produsenter og er det beste å få på markedet. Selskapet har til og med gått så langt at de har en pengene tilbake garanti hvis antioxidant nivået i huden ikke øker etter 3 mnd og produktet er tatt som beskrevet så får man pengene tilbake. Det er absolutt å anbefale. Bare send en mail til nettbutikkens eiere så får du fordelskunde innlogging og kan fråtse i andre flotte proukter også,og alt til reduserte priser, er helt forelsket jeg:-)

Gjest AnonymBruker

Jeg har adhd og har gått på Eskimo 3 i et par år nå (i tillegg til vanlige adhd medisiner), dette hjelper meg en del mot depresjon. Eskimo 3 er helt rent, tygger man de smaker det ikke tran, men bare olje, og prisen er ganske ok når man kjøper økonomipakningen. Fikk tips om å ta de sammen med c-vitamin for at de ikke skal harsknes i kroppen.

Jeg vil anbefale deg å prøve noe som heter Fri Flyt +.

Inneholder omega3, B12 og kalsium.

Ikke alle som får i seg nok av dette i kosten, og motvirker beinskjørhet!

Fri Flyt er vel det merket som har dårligst rykte på seg, må være et av de dårligste produktene jeg har prøvd.

TS, velg produkter i flytende form, jo renere jo bedre. Ikke kjøp av gateselgere, kjøp over disk på helsekost.

• 8 måneder senere...

Fri Flyt er vel det merket som har dårligst rykte på seg, må være et av de dårligste produktene jeg har prøvd.

TS, velg produkter i flytende form, jo renere jo bedre. Ikke kjøp av gateselgere, kjøp over disk på helsekost.

Fri Flyt er faktisk et veldig bra Omega-3 produkt. Hvorfor vet jeg dette? Jo, fordi jeg selger det via telefon og vet derfor veldig mye om prisforskjeller og kvalitetsforskjeller. Omega-3'en til Fri Flyt inneholder 350 mg (de viktigste fettsyrene som er EPA, DHA og DPA)i hver enste kapsel. De har også andre fettsyrer som er bra for kroppen + vitamin D tilsatt. De har også byttet ut det som forårsaker sure oppstøt, så man ikke trenger å bekymre seg for den ekle transmaken. Det var pga gelantinet, som de da byttet ut med storfé. I tillegg til dette koster det 449 kr for 6 måneder,- når f.eks Møllers Dobbel koster 500 kr mer for halvåret.

Og når du tenker at det som er flytende, er mer "rent", vil jeg påpeke at Tran f.eks er kun utvinnet fra torskens lever og er derfor mindre høykonsentrert enn Fri Flyt. Dvs; det er ikke nødvendigvis flytende Omega-3 som er best ;)

Og når det gjelder gateselgere eller selgere generelt, så er det kun av prinsippsak at man ikke kjøper noe av dem. Det er ikke alle selgere som leverer løgn og bedrageri, men de som gjør det stempler et veldig dårlig bilde av Markedsføringsyrket og ødelegger for oss andre som faktisk er ute etter å gjøre en dyktig og grundig jobb. Informere riktig, være hyggelige osv.

En ANNEN ting jeg vil påpeke, er at Omega-3 skal forebygge mot hjerte-og karsykdommer, så om det er noen som ikke merker forskjell, har dette ingenting og si da det reduserer risikoen for å få en sykdom som er en av Norges største dødsårsaker.

Annonse

I motsettning til hva de fleste lures av reklamen til å tro, er det faktisk dumt å ta tilskudd av omega6.

Det er også viktig å være klar over at overdosering av ett næringsstoff kan gå utover omsetningen eller opptaket av et annet. Et eksempel på dette er at omdanningen av de essensielle fettsyrene omega-3 og omega-6 bruker det samme enzymsystemet.

De fleste spiser for mye omega-6 i forhold til omega-3. For å forbedre dette forholdet bør man enten spise mindre omega-6 eller mer omega-3, men de færreste trenger tilskudd av omega-6.

Kilde: lommelegen.no

Når det gjelder omega3, så gir tran mest omega3 per dagsdose (kilde). Kjekt at det er det billigste også da. Jeg foretrekker apotekets, siden jeg synes den er bedre på smak enn Møllers.

Ellers er det viktig å ikke få for mye A og D vitamin, så hvis du vil ta vitamin-tilskudd ved siden av, pass på at det ikke inneholder disse!

Gjest friflytavpenger
Jo, fordi jeg selger det via telefon og vet derfor veldig mye om prisforskjeller og kvalitetsforskjeller.

Rart du ikke har fått med deg dette, men bare fortsett du med din riktige informasjon. Denne harske fiskeolja fra Vest-Sahara kan i verste fall få en med angina til kirkegården, men skitt au... han bestillte et helårsabn.

Jeg er veganer, så jeg tar omega 3-6-9 fra Udo's choice som man får kjøpt på helsekosten. Den er ganske dyr, men veldig bra kvalitet. Styr ihvertfall langt unna Møllers tran, fysj.

Jeg bruker også Udo's, og er enormt fornøyd. Jeg gjør det hovedsakelig siden jeg er vegetarianer, men etter alt jeg har hørt fra venner som er utdannet hudpleiere så hadde jeg valgt dette produktet uansett.

Annonse
  • 2 år senere...

Rart du ikke har fått med deg dette, men bare fortsett du med din riktige informasjon. Denne harske fiskeolja fra Vest-Sahara kan i verste fall få en med angina til kirkegården, men skitt au... han bestillte et helårsabn.

Veldig morsomt at du påpeker fri flyt for dette når vi ikke engang er nevnt i saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...