Gjest green tea Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 (endret) En vet at hjerne skade kan føre til det men hva med. Et dårlig kosthold tilsetningsstoffer, stress og redusert livs glede?. Endret 19. mai 2010 av green tea
Gjest green tea Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Jeg lure på om det kan ha same effekt som en let hjerne skade Bare at det kan ta opp til 5-10 år og da skjuler en på alder.
mysan Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Kosthold kan helt sikkert ha en effekt på IQ. Hjernen trenger visse stoffer for å fungere optimalt. Jeg mener å ha lest at dersom man spiser fet fisk i noen dager før eksamen eller IQ-tester vil man kunne score litt høyere. Ikke høyere enn din egen IQ, men du når toppen av deg selv, so to speak. Lever du på hveteboller og cola vil du muligens score lavere fordi hjernen ikke har fått det den trenger.
Atdetvar Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Det er vel hovedsakelig i barndomsårene kosthold kan ha et utslag på intelligenspotensialet. Dårlig søvn over lang tid, kroniske smerter og langvarig depresjon kan imidlertid redusere hjernens volum, da spesielt hippocampus.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Oppmerksomhetssvikt i barndomsårene kan også føre til hjerneskade.
Miss Puddel Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Man sier jo at søvnmangel nedsetter konsentrasjonsevnen på linje med med å være alkoholpåvirket. Så jeg vil anta at alle de faktorene også kan påvirke IQ
Berentsens Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 En vet at hjerne skade kan føre til det men hva med. Et dårlig kosthold tilsetningsstoffer, stress og redusert livs glede?. Det er en del faktorer som spiller inn på intelligens. Både genetiske faktorer og miljøfaktorer. Miljøfaktorene kan spille inn både prenatalt (før fødsel) og postnatalt (etter fødsel). F.eks. dårlig ernæring kan spille inn. Ellers vil FAS, føtalt alkoholsyndrom føre til redusert IQ. Ulike sykdommer og giftige kjemikalier kan også hindre optimal utvikling, og således påvirke et barns potensielle intelligens. Skolegang er også en viktig faktor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå