pusleline Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Er på første pillebrett med Synfase, og fikk liten mensblødning dag 18. Denne har nå vart i fire dager. Det er ingen stor mensblødning, men nok til at jeg må skifte truseinnlegg nokså ofte. Har også moderate "menssmerter". Hvor lenge kan dette vare.?? Har fått anbefalt å gå rett på neste brett i morgen (dag 21 i dag), men håper jeg ikke får ny blødning om noen få dager, ev at blødningen jeg har nå varer og varer... Tips?
Gjest Tanja Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Jeg hadde mellomblødninger på det første brettet med Synfase. Jeg hadde da 1 ukes pause (som vanlig) før jeg begynte på Synfase. Jeg byttet fra Microgynon etter å ha hatt blødninger 2 uker i strekk, og opplevde kun mellomblødninger på det første brettet av Synfase. Eneste kjedelige er at mensen er blitt forflyttet slik at den begynner når det er igjen 3 piller på brettet, men jeg har utrolig små blødninger og lite smerter. Mensen varer ikke en uke lengre heller, så jeg er fornøyd.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Så rart, jeg er også på mitt første brett av synfase og begynte å blø på dag 18! Kanskje det er vanlig på det første brettet da? Det er ikke vanlig blødning, men bare bittelitt.... Legen sa at det kunne være litt uregelmessig de første 3 mnd, så tenker jeg skal gå på dem en stund til og se om det blir bra.
pusleline Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2010 Høres ut som "mensen" kommer i små doser og på dag 18 med Synfase da høres det ut som! Snodig at det er på samme dag flere får blødning... Men, jeg får vel gi pillene en sjanse et par mnd til. Håper bare det ikke varer så mye lenger denne runden da jeg skal ut i naturen på tur der det hadde vært så deilig å slippe dette styret..
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Jeg brukte Synfase tidligere. Jeg fikk ingen mellomblødning såvidt jeg kan huske, men "mensen" til normal tid. Jeg ble nødt til å slutte på Synfase etter et års tid, da jeg fant ut at de kunne være en stor del av grunnen til at jeg hadde humørforstyrrelser av en annen verden. Jeg var glad og lykkelig, og langt nede og hadde selvmordstanker i løpet av en og samme dag. Jeg gråt masse hver eneste dag. Selvsagt var det ikke bare pillene sin feil, for jeg gikk gjennom en vanskelig periode på den tiden. Men pillene gjorde ikke akkurat situasjonen noe enklere... Så snart jeg kuttet dem ut, merket jeg at det ble lettere å takle livet mitt uten å måtte gråte hele tiden. Jeg bruker nå Mercilon, og er veldig fornøyd med det. Ulike p-piller har ulik effekt på hver enkelt, så pillene som fungerer utmerket for en kan gi humørsvigninger for en annen, og omvendt. En venninne av meg kuttet ut Mercilon fordi de fikk henne til å legge på seg, og gikk heller tilbake til pillene som ga henne humørsvigninger... Så det er jo også forskjell på hva man synes er de verste birvikningene. Tenkte bare jeg fikk advare mot Synfase og humørsvigninger, sånn at du kan være på vakt mot akkurat det. Jeg skulle ønske jeg hadde sett sammenhengen mye tidligere, sånn at jeg kunne byttet p-pillemerke før
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Så rart, jeg er også på mitt første brett av synfase og begynte å blø på dag 18! Kanskje det er vanlig på det første brettet da? Det er ikke vanlig blødning, men bare bittelitt.... Legen sa at det kunne være litt uregelmessig de første 3 mnd, så tenker jeg skal gå på dem en stund til og se om det blir bra. Det var jeg som skrev innlegget over her. Nå er jeg på dag 26 og har fortsatt denne "miniblødningen", og synes det er veldig rart.. For på den siste uken burde jeg jo få skikkelig blødning, slik har det ihvertfall vært med andre p-piller jeg har brukt. Nå er det ikke slik at jeg trenger å bruke bind eller noe, bare ser det er litt rødt på toalettpapiret når jeg tørker meg liksom :/ Blir jo redd jeg er gravid når jeg ikke får mensen!
pusleline Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2010 Jeg blødde bittelitt fra dag 18 som sagt, og begynte rett på nytt brett uten pause. Blødde litt i ca en uke, men nå ser det ut til at det har stoppet. Blødde så jeg måtte bruke truseinnlegg, men ikke mer enn det. Er spent på hvordan det blir i slutten av denne syklusen, håper det blir mer "normal" blødning da - det er så mye greiere å forholde seg til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå