Gå til innhold

Mer mettende lunsjmat


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Iløpet av en skoledag (ca 8-4) kan jeg spise 8 skiver grovbrød, som oftest med mager prim eller kyllingskinke. Synes 8 skiver er mye kalorimessig, så er det noen som har forslag til mat jeg kan ha med som metter mye mer. Må være noe billig siden jeg er student, og jeg prøver å ikke spise så mye kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Det som holder meg mest mett over tid er havregryn med melk. Så jeg har ca 1/4 frokostskål til frokost, og blir ikke sulten før til lunsj, i motsetning til skiver eller knekkebrød til frokost, da er jeg sulten igjen kl 10:30.

Billigere finner du ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Knekkebrød er mye bedre enn brød metthetsmessig. Og så anbefaler jeg egg. og frukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spise du frokost eller er dette inkl. frokost? Hvor gammel er du? Gutt/jente?

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovbrød eller "grovbrød"? Mye av det "grove" brødet man får kjøpt billig i butikk er ikke grovt, men tilsatt farge for å se grovere ut. Så kanskje dine 8 skiver ikke er så grove som du tror? Invester i et godt og saftig rugbrød eller annet skikkelig grovt brød med masse frø og grovt korn, så blir du mett lenger :) Havregryn er også bra og billig, og kan spises sammen med melk eller joghurt på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Spise du frokost eller er dette inkl. frokost? Hvor gammel er du?

Spiste tidligere store frokoster for å unngå å bli så sulten i løpet av skoledagen, men har funnet ut i det siste at jeg spiser like mye i løpet av dagen uansett hvor stor frokosten er. Så i det siste så har jeg bare spist to knekkebrød, litt biola med rugfras ol. Er 23 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Grovbrød eller "grovbrød"? Mye av det "grove" brødet man får kjøpt billig i butikk er ikke grovt, men tilsatt farge for å se grovere ut. Så kanskje dine 8 skiver ikke er så grove som du tror? Invester i et godt og saftig rugbrød eller annet skikkelig grovt brød med masse frø og grovt korn, så blir du mett lenger :) Havregryn er også bra og billig, og kan spises sammen med melk eller joghurt på skolen.

Spiser stort sett havrebrød og rugbrød fra Bakers, osm har hhv 3 og 4 trekanter i grovhetssirkelen. Burde kanskje prøve disse mørkeste, tunge brødene som er i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Spiser stort sett havrebrød og rugbrød fra Bakers, osm har hhv 3 og 4 trekanter i grovhetssirkelen. Burde kanskje prøve disse mørkeste, tunge brødene som er i butikken?

Jeg mente havrebrød og byggbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...