Gjest Lisa Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Hei Jeg har nettopp kommet hjem fra legen hvor jeg tok en klamydiatest. Det jeg lurer på er hvor lenge man må vente med ubeskytta sex? For hvis den er negativ kommer jeg ikke til å bli kontaktet om det engang, og jeg kan jo ikke vente i flere måneder når jeg har fått en ny fast partner. Jeg har lest at det tar rundt en uke før du evt. får svar, så burde jeg vente to for sikkerhetsskyld? Takk for all hjelp!
Hinata Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Jeg hadde ventet to, eller hvis du ikke vil vente så lenge hadde jeg ringt dem etter en uke og hørt om resultatet hadde kommet..
Devilina Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Hvis du har tatt testen i dag, så blir den sendt av gårde i dag til laboratoriet som tester den, tar ikke lang til å få svar på en slik, så jeg hadde ringt de på torsdag/fredag og hørt. Legkontor og sykehus har elektronisk overføring av svar nå, i alle fall mange har det, så da går det litt fortere å få svar også. Man sier ofte til pas. at svaret ikke er inne før om 1-2 uker, avhenig av hva det ventes svar på, men at svaret er ofte inne fortere enn dette. Hilsen Helsesekretæren
Gjest Lisa Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Takk, det var en god idé! Men jeg tok den testen på helsestasjonen for ungdom, skal jeg allikevel bare ringe til legekontoret som de antageligvis har kontakt med?
Devilina Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 Mest sannsynlig tror jeg ikke legekontoret får info om sånt, så sant ikke du har sagt klart ifra at du ønsker at de får svar også. Så da må du nok ringe helsestasjonen for ungdom vil jeg tro.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå