yxnyx Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Da har jeg for første gang noensinne tenkt å begi meg ut på “slankekur”. To tette svangerskap har gitt meg 15 kilo ekstra, og amming har ikke hjulpet. Heller tvert i mot, jeg har hatt en appetitt uten like mens jeg har ammet. Jeg så at det var en flott tråd om lavkarbo april, men den ble så lang, og ”døde litt hen”. Derfor tenkte jeg det var like greit å starte en ny. Hvis andre vil slenge seg med er det flott, ellers blir dette en tråd over mine private bekjennelser.
yxnyx Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #2 Skrevet 18. mai 2010 Plan: Følge Atkins sine anbefalinger, i alle fall i det store og hele: http://www.atkins.com/Index.aspx De første to ukene blir ketolyse (det heter så?) Viktige punkt: 1.Eat no more than 20 grams a day of Net Carbs, 12 to 15 grams of them as foundation vegetables. This means you can eat approximately six loosely packed cups of salad and two cups of cooked vegetables per day. Remember, carb counts of various vegetables vary, so be sure to check them. 2.Eat only the foods on the Acceptable Foods List for Phase 1. 3.In a typical day, you can have up to 4 ounces of most cheese (but not cottage cheese or ricotta), 10 black or 20 green olives, half a Haas avocado (the kind with a blackish pebbly skin), an ounce of sour cream or 2–3 tablespoons of cream, and up to 3 tablespoons of lemon or lime juice. The carbs in these foods must be counted in your 20 grams of Net Carbs. 4.To satisfy your sweet tooth, you can have sugar-free gelatin desserts and up to two Atkins shakes or bars coded for Induction. 5.Acceptable sweeteners include sucralose (Splenda), saccharine (Sweet’N Low), stevia (SweetLeaf or Truvia) or xylitol. Have no more than three packets a day, and count each one as 1 gram of carbs. This is because, while these sweeteners contain no carbs, they are packaged with fillers that do contain a little carbohydrate to keep them from clumping. Har bestilt noen Atkins Bars på ebay, tipper jeg kommer til å sjekke ofte om de ikke har tenkt å dukke opp snart Jeg kommer nok til å drikke store mengder lightbrus og lightsaft, pluss kaffe med kofein. Det er vel ikke helt Atkins, men kaffe bare måååå jeg ha, og å slutte med det samtidig klarer jeg bare ikke. Ellers blir det anti-Atkins middag i kveld, noe som betyr at jeg begynner først i morgen. Tenker jeg legger inn mage- og rumpe- mål i kveld, har aldri hatt vekt og føler ikke at jeg trenger det nå heller. Jeg vil jo merke det uansett om kuren virker.
yxnyx Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2010 Da er jeg i gang! Av diverse årsaker ble det litt forsinkelser, men jeg startet i går kveld. Har kjøpt parmaskinke til snacks, lightbrus og funlight. Frokost i dag var et kyllinglår og en cherrytomat, funlight og kaffe. Middag blir laks med litt grønnsaker, de andre får poteter og rømme til. Lunsj blir vel noe fra salatbaren i kantina.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Kos deg med rømme til laksen du også, det er bare bra.
yxnyx Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2010 Tenkte bare jeg skulle rapportere at jeg har gjennomført planen så langt. Lunsj i går ble laks og salat (de hadde laks i kantina, flaks!). Siden jeg spiste laks til lunsj hadde jeg ikke særlig lyst til det til middag også, så da ble det indrefilet av svin, litt agurk og litt grønne bønner. Måtte sjekke bønnene, men fant at ca 10 stk inneholder ca 2 gram netto karbohydrater. Lagde hjemmelagd potetstappe til de andre. Til kvelds et kyllinglår og et par grønne oliven. Frokost i dag var rester fra middagen i går, minus potetstappa. Føler meg bra, selv om jeg har veeeldig lyst på søtt bakverk. Å spise et par skolebrød nå… Synes jeg er usedvanlig tørst, drikker hele tiden. Hjemme går det mye i Fun light, på jobben har de sprudlevann fra kran. Skal hente meg et glass nå, tenker jeg (må bare tisse først).
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 Jeg drikker også mye mer enn før, blir kanskje 4-5 liter om dagen, og flyr på do hele tiden Men det er bare bra, man skal drikke mye på lavkarbo.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Jeg ville laget en stor porsjon kyllingsalat som kunne stå i kjøleskapet i 2-3 dager. Innhold: Stekt kylling Litt ost Kokte egg Litt grønn salat Paprika Litt finhakket løk (da sprer det seg godt utover i blandinga og gir masse smak uten at du bruker for mye løk) Grønne oliven (ikke sorte/røde) Agurk Pluss andre grønnsaker som har lite karbohydrater Jeg har ikke regnet på hvor mye man kan ha av de forskjellige. Bland dette sammen med rømme og majones, krydre med pepper eller annet du liker. Nam!
yxnyx Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2010 Ikke så mye nytt å fortelle. Jeg holder meg til planen, drikker vel litt mer light brus, kaffe og fun light enn det som er anbefalt. Både i går og i dag har det vært grilling, og det er jo flott i forhold til lavkarbo. Formen er stort sett bra, men jeg er kanskje litt slappere enn ellers. Etter å ha jobbet litt ute i hagen tidligere i dag ble jeg usannsynlig sliten og slapp. Da følte jeg meg også litt småsusete i hodet- nesten som om jeg hadde drukket alkohol. Takk for tips om salat!
yxnyx Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2010 Jeg har forresten tatt mål- og de var ikke pene Midje: 89 cm Bredeste hofte/rumpe: 107 cm
Chanel.No5 Skrevet 23. mai 2010 #10 Skrevet 23. mai 2010 Føler meg bra, selv om jeg har veeeldig lyst på søtt bakverk. Å spise et par skolebrød nå… Synes jeg er usedvanlig tørst, drikker hele tiden. Hjemme går det mye i Fun light, på jobben har de sprudlevann fra kran. Skal hente meg et glass nå, tenker jeg (må bare tisse først). All Fun lighten og light brusen kan bidra til at lysten for søtsaker øker (noen stoffer i disse lightproduktene lurer kroppen og den tror den får noe søtt og vil ha mer). Prøv å reduser dette inntaket litt og se om det har noe effekt. Du kan lage sitronvann å ha stående i kjøleskapet feks.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #11 Skrevet 23. mai 2010 Prøv kromtabletter mot søtsuget. Ellers har jeg lest at det er vanlig å bli sliten og susete i hodet helt i starten. Det er kroppen som er i omstilling. På sikt skal du få økt energi.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #12 Skrevet 23. mai 2010 Hvis du kun er noen få kilo over "normalen" er det risikabelt med slike ekstremdietter.
yxnyx Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 25. mai 2010 All Fun lighten og light brusen kan bidra til at lysten for søtsaker øker (noen stoffer i disse lightproduktene lurer kroppen og den tror den får noe søtt og vil ha mer). Prøv å reduser dette inntaket litt og se om det har noe effekt. Du kan lage sitronvann å ha stående i kjøleskapet feks. Så det lille jeg får smake av søtt om dagen bør jeg også kutte ut, mener du? Neida, det høres fornuftig ut det du skriver, jeg vet bare ikke helt om jeg greier å følge rådet ditt. Men det er notert! Og kromtabletter skal jeg få kjøpt meg gjest, takk for tipset! Har holdt meg til planen hele pinsehelga. Menyen har blant annet bestått av fisk- og skalldyrssuppe og ovnsstekt fisk med fennikel. Vi var dessuten på grillbesøk på lørdag, og det gikk jo helt fint. Ellers føler jeg meg mindre slapp enn før, og det er jo bra. Dagens bivirkning er at jeg har fått ”the runs”, etter at det ikke hadde skjedd noe på den fronten på dagevis. Men det er sikkert ikke så rart, det er jo en omstilling for det systemet der også.
yxnyx Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 25. mai 2010 Jo, jeg glemte forresten å nevne en annen mulig "bivirkning": Huden min er virkelig i ferd med å bedre seg! Selv om jeg har passert 30, har jeg slitt med litt kviser og uren hud. Pr nå har jeg ikke en eneste kvise!
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #15 Skrevet 25. mai 2010 Hvor ble det av alle de fornuftige innleggene til Lance, Bergans og Mir En ting å ikke like å bli informert om det som nå gir deg forstoppelse og så the runs (fiber, hallo..... ), men at hele greia blir sletta blir bare for dumt av moddene. Vil du ikke ha begge sider av en sak, så ikke spør i det hele tatt. Og hvorfor må du drikke ekstra mye på lavkarbo? Hva er grunnen til det? Hvorfor skal du ikke drikke like mye på sunn, balansert mat?
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #16 Skrevet 25. mai 2010 Hvor ble det av alle de fornuftige innleggene til Lance, Bergans og Mir En ting å ikke like å bli informert om det som nå gir deg forstoppelse og så the runs (fiber, hallo..... ), men at hele greia blir sletta blir bare for dumt av moddene. Vil du ikke ha begge sider av en sak, så ikke spør i det hele tatt. Og hvorfor må du drikke ekstra mye på lavkarbo? Hva er grunnen til det? Hvorfor skal du ikke drikke like mye på sunn, balansert mat? Hva er det du mener ts har spurt om egentlig? :klø: Du må gjerne lage en egen tråd om hvorfor du mener lavkarbo ikke er bra, men ikke ødelegg denne tråden med det.
yxnyx Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #17 Skrevet 27. mai 2010 I dag tok jeg fram målbåndet igjen, og jeg tror jammen jeg har krympet! Ble nesten litt usikker på om jeg hadde målt riktig forrige gang, men i alle fall: Midje: 87,5 Bredeste hofte/rumpe: 106
Wiggins Skrevet 27. mai 2010 #18 Skrevet 27. mai 2010 Hvor ble det av alle de fornuftige innleggene til Lance, Bergans og Mir En ting å ikke like å bli informert om det som nå gir deg forstoppelse og så the runs (fiber, hallo..... ), men at hele greia blir sletta blir bare for dumt av moddene. Vil du ikke ha begge sider av en sak, så ikke spør i det hele tatt. Og hvorfor må du drikke ekstra mye på lavkarbo? Hva er grunnen til det? Hvorfor skal du ikke drikke like mye på sunn, balansert mat? Jeg har sagt det jeg hadde å si om lavkarbodietter, men jeg ser at yxnyx er innstilt på å kjøre lavkarbo uansett hva slags konsekvenser det måtte ha i desperasjon for å nå drømmen før bikinisesongen. Hvis folk tenkte som Lance Armstrong når det gjelder bikinisesongen ville de ikke måtte ty til "desperate measures". Armstrong var kjent for å si at forberedelsene til å vinne neste års Tour de France startet dagen etter at han sto på podiet i Paris med årets trofé. Jeg skjønner at menneskenaturen ikke gjør dette lett, men muligheten er der for alle som vil. Hvis dere lar være å slippe opp på treningen og spise mer snop om høsten og vinteren så er det ikke så mye som må "fikses på" til våren.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #19 Skrevet 27. mai 2010 Hvor ble det av alle de fornuftige innleggene til Lance, Bergans og Mir Tråden ble delt. Den andre delen finner du her.
yxnyx Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #20 Skrevet 2. juni 2010 Midje: 86,5 Bredeste rumpe/hofte: 105,5 Jeg lurer på om jeg er i ferd med å slakke pittelitt opp, tror det må en smule skjerpings til. Ikke store ting, men tygger litt sukkerfri tyggegummi, og i kantina i dag kjøpte jeg noen reker som var marinert i et eller annet som jeg mistenker var alt annet enn lavkarbo. Også bøtter jeg fortsatt nedpå med lightbrus, det er jo ikke bra. Skjerpings, altså. Atkins barene er kommet, de er skremmende gode! Kan egentlig ikke skjønne at man kan spise dem. Spiser ikke mer enn en hver dag, og prøver å ikke spise en hver eneste dag heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå