Stillest vann Skrevet 20. mai 2010 #21 Skrevet 20. mai 2010 Hvis han må anstrenge seg for å få opp den, hvordan kan han si han elsker deg da? Hæ? De to tingene er mye mindre relatert enn du synes å tro!
Gjest Heidi Skrevet 20. mai 2010 #22 Skrevet 20. mai 2010 Kos å prate med seg selv? En mann som tilsynelatende vil ha sex og som ligger og slikker kjerringa si og "koser" og har forspill og ikke får den opp, kaller jeg impotent, ja. Mulig jeg tar feil, herregud, men uansett bunner det i dårlig kommunikasjon mellom begge parter her! Til opplysning: Impotens er en diagnose som skal stilles av lege. Det er visse kriteria som skal ligge til grunn for en slik diagnose. Du stiller diagnosen uten å ha tilstrekkelig innsikt. Det er dessuten slik at impotens er et fryktelig nedverdigende ord for menn, på samme måte som f.eks. hore er det for oss kvinner. Derfor skaper din lettvinte omgang med terminologien styr. Det TS beskriver er veldig vanlig. Det er som oftest slik at de mennene som opplever slik midlertidig manglende reisning, fint får til dette når de onanerer. Og da er de ikke impotente, slik du påstår. Og de fleste menn mener at det må være rom for at de ikke alltid får reisning, UTEN at vi kvinner skal kalle dem impotente. Det siste denne mannen trenger, er å bli kallt impotent. Empati kalles det når det kreves at vi forstår hvordan andre reagerer f.eks. på vår væremåte eller utsagn. Her mener jeg at du viser manglende forståelse for omgivelsene når du krever å bruke f. eks impotent om en mann du ikke kjenner.
NovaFlare Skrevet 20. mai 2010 #23 Skrevet 20. mai 2010 (endret) Til opplysning: Impotens er en diagnose som skal stilles av lege. Det er visse kriteria som skal ligge til grunn for en slik diagnose. Du stiller diagnosen uten å ha tilstrekkelig innsikt. Det er dessuten slik at impotens er et fryktelig nedverdigende ord for menn, på samme måte som f.eks. hore er det for oss kvinner. Derfor skaper din lettvinte omgang med terminologien styr. Det TS beskriver er veldig vanlig. Det er som oftest slik at de mennene som opplever slik midlertidig manglende reisning, fint får til dette når de onanerer. Og da er de ikke impotente, slik du påstår. Og de fleste menn mener at det må være rom for at de ikke alltid får reisning, UTEN at vi kvinner skal kalle dem impotente. Det siste denne mannen trenger, er å bli kallt impotent. Empati kalles det når det kreves at vi forstår hvordan andre reagerer f.eks. på vår væremåte eller utsagn. Her mener jeg at du viser manglende forståelse for omgivelsene når du krever å bruke f. eks impotent om en mann du ikke kjenner. Herlig hvordan du skriver "til opplysning" Til opplysning: Du hakke peiling. Visse kriteria? Ja, kriteriet er en vedvarende manglende evne til å få eller opprettholde en ereksjon som er god nok for et samleie... DET er kriteriet, og det høres ut som problemet til TS sin partner, synes du ikke? Impotens er ikke en diagnose, det er et symptom, siden impotens ofte kan være et symptom på andre sykdommer, så man må ikke til legen for å finne ut om man er midlertidig impotent. Det blir som å dra til legen for å finne ut om nesa renner.... Dessuten har jeg ikke sagt til HAM at jeg tror han er impotent, jeg har sagt det til TS, som spør om råd her, tipper hun takler det ordet At du sammenligner ordet impotens med hore, sier mer om deg. Jeg er helsepersonell så at jeg bruker det ordet er for meg medisinsk, og har ingenting med sexsalg å gjøre, slik det tydeligvis har for deg. Skjerp deg. Impotens Mer impotens Endret 20. mai 2010 av NovaFlare
MissMoonstruck Skrevet 20. mai 2010 #24 Skrevet 20. mai 2010 Herlig hvordan du skriver "til opplysning" Til opplysning: Du hakke peiling. Visse kriteria? Ja, kriteriet er en vedvarende manglende evne til å få eller opprettholde en ereksjon som er god nok for et samleie... DET er kriteriet, og det høres ut som problemet til TS sin partner, synes du ikke? Impotens er ikke en diagnose, det er et symptom, siden impotens ofte kan være et symptom på andre sykdommer, så man må ikke til legen for å finne ut om man er midlertidig impotent. Det blir som å dra til legen for å finne ut om nesa renner.... Dessuten har jeg ikke sagt til HAM at jeg tror han er impotent, jeg har sagt det til TS, som spør om råd her, tipper hun takler det ordet At du sammenligner ordet impotens med hore, sier mer om deg. Jeg er helsepersonell så at jeg bruker det ordet er for meg medisinsk, og har ingenting med sexsalg å gjøre, slik det tydeligvis har for deg. Skjerp deg. Impotens Mer impotens Slenger meg på denne. Godt sagt/skrevet.
Gjest Forundret Skrevet 20. mai 2010 #25 Skrevet 20. mai 2010 Herlig hvordan du skriver "til opplysning" Til opplysning: Du hakke peiling. Visse kriteria? Ja, kriteriet er en vedvarende manglende evne til å få eller opprettholde en ereksjon som er god nok for et samleie... DET er kriteriet, og det høres ut som problemet til TS sin partner, synes du ikke? Impotens er ikke en diagnose, det er et symptom, siden impotens ofte kan være et symptom på andre sykdommer, så man må ikke til legen for å finne ut om man er midlertidig impotent. Det blir som å dra til legen for å finne ut om nesa renner.... Dessuten har jeg ikke sagt til HAM at jeg tror han er impotent, jeg har sagt det til TS, som spør om råd her, tipper hun takler det ordet At du sammenligner ordet impotens med hore, sier mer om deg. Jeg er helsepersonell så at jeg bruker det ordet er for meg medisinsk, og har ingenting med sexsalg å gjøre, slik det tydeligvis har for deg. Skjerp deg. Impotens Mer impotens OK. Så NovaFlare har nå startet praksis som "nettlege" der hun ut fra noen få linjer fra en tredjeperson stiller diagnose i øst og vest. Alle menn som ikke får opp pikken når det passer kona eller kjæresten, er heretter klaissifisert som impotente av NovaFlare. Jeg trodde impotens var noe som RAMMET menn, jeg. Menn ER vanligvis noe langt mer i mitt hode. Ellers er jeg enig med Heidi her ovenfor at å si til menn at de er impotente er betraktet som en grov fornermelse. At "helsepersonell" NovaFlare ikke har fått med seg det, gjør at jeg håper jeg slipper å bli syk der hun er helsepersonell. Empati kan umulig være endel av din personlighet, så hva gjør du da i helsevesenet? Jeg er ikke lege eller sakkyndig, men jeg ville ihvertfall aldri kalt en mann impotent, selv om han skulle streve litt med reisningen fra tid til annen. Og jeg er enig med Heidi her også. Det er like fornærmende for en mann å bli kalt impotent som det er for en kvinne å bli kalt hore eller en afrikaner å bli kalt neger. Poenget er at man behandler folk med respekt, og man kaller dem ikke det man vet de ikke liker. Jeg synes du opptrer uforsvarlig skråsikkert i forhold til en ukjent persons helsespørsmål. Som helsepersonell burdte du fortått at du ikke har tilstrekkelig grunnlag for bombastiske uttalelser.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2010 #26 Skrevet 20. mai 2010 En mann som ikke får den opp har seriøse fysiske og/eller mentale problemer. I så fall må jo det samme kunne sies om frigide kvinner, og om kvinner som ikke kan få orgasme, eller hva?
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2010 #27 Skrevet 20. mai 2010 Kan det bare vere så enkelt at det er lenge siden sist ? Min mann får av og til problemer med å få den opp selv om han er kåt som søren hehe... Av og til kan det vere lenge siden sist, andre ganger virker det bare som det plutselig skjer. X-dama fokuserte vist veldig neggativt på dette, noe som gjorde han veldig usikker. Jo mer hun "gnålte" om det jo verre ble det. Til slutt gikk hun fra han på grunn av dette,, med mange stygge ord og beskyldninger. Klart det er slikt som setter sine spor. Tok en tid før han fortalte meg dette. Skjønte jo det var noe siden det bare ble med kosen og ikke noe mer. Og det tok og lang tid før vi "fikk det til". Men fant fort ut at gjorde jeg ikke noe -stor greie- ut av det. Bare koste og var tålmodig så gikk det ikke lenge før han ble veldig klar :-) Hender han får perioder ennå hvor han ikke får den opp ennå, men da hjelper jeg til og gir han litt "behandling" og kos. Får vi det alikevel ikke til så hva så,,, da får en ta det igjen senere ;-) Uten å stresse mer rundt det. (ser jo han blir lei seg når han får slike problemer) Ver tålmodig så går det nok bedre etter hvert skal du se ;-)
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2010 #28 Skrevet 20. mai 2010 Noen av innleggene her er bare ikke til å tro. Enkelte av dere viser fullstendig mangel på forståelse for at menns lyst og evne varierer etter humør og omstendighet, akkurat som hos dere kvinner, uten at dette skyldes varige somatiske eller psykiske problemer av den grunn. Så hva med kvinner som har lyst til å ha sex, men mangler evnen? Eller alle dem som aldri får orgasme? Er de syke, da? Eller er det greit om kvinner mangler lysten el. evnen, men ikke menn? Enkelte av dere fortjener ikke å ha sex med den innstillinga, mener nå jeg.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2010 #29 Skrevet 20. mai 2010 Noen av innleggene her er bare ikke til å tro. Enkelte av dere viser fullstendig mangel på forståelse for at menns lyst og evne varierer etter humør og omstendighet, akkurat som hos dere kvinner, uten at dette skyldes varige somatiske eller psykiske problemer av den grunn. Så hva med kvinner som har lyst til å ha sex, men mangler evnen? Eller alle dem som aldri får orgasme? Er de syke, da? Eller er det greit om kvinner mangler lysten el. evnen, men ikke menn? Enkelte av dere fortjener ikke å ha sex med den innstillinga, mener nå jeg. Lese litt i tråden? Problemet er ikke at han ikke får orgasme, problemet er at han ikke får opp den en gang! Og hvis han ikke har lyst til å få den opp kan han jo ikke akkurat elske henne? Heldigvis finnes det en liten blå pille i dag, hvis problemet ikke er fysisk. Men hvor godt er det, å ligge der og vite at det er ikke deg han får opp den for men fordi han har tatt en pille? Hvis TS faktisk elsker han så er dette en vanskelig situasjon. Jeg ville heller ha fokusert på han under sexen, ta på han, massere han, gjøre det godt for han uten å ta på kukken hans. Og ikke la han få røre deg. Runke selv mens han ser på. Kanskje blir han kåt av det? Eller spørre han rett ut om han faktisk elsker deg?
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2010 #30 Skrevet 20. mai 2010 Lese litt i tråden? Problemet er ikke at han ikke får orgasme, problemet er at han ikke får opp den en gang! Og hvis han ikke har lyst til å få den opp kan han jo ikke akkurat elske henne? Heldigvis finnes det en liten blå pille i dag, hvis problemet ikke er fysisk. Men hvor godt er det, å ligge der og vite at det er ikke deg han får opp den for men fordi han har tatt en pille? Hvis TS faktisk elsker han så er dette en vanskelig situasjon. Jeg ville heller ha fokusert på han under sexen, ta på han, massere han, gjøre det godt for han uten å ta på kukken hans. Og ikke la han få røre deg. Runke selv mens han ser på. Kanskje blir han kåt av det? Eller spørre han rett ut om han faktisk elsker deg? Takk, jeg har faktisk lest i tråden. For det første: at han ikke får den opp betyr ikke at han ikke har lyst til å få den opp, slik du sier. Han vil, men kan ikke, get it? For det andre: du unngår spørsmålet mitt. Hva med kvinner som vil ha sex, men kan ikke ettersom de ikke har noen glede av det? De må jo også være syke eller ha mentale problemer ut fra dette resonnementet. For det tredje: er du virkelig så på jordet at du tror at problemer med reisning beror på at fyren ikke elsker henne? De tingene har overhodet ikke noe med hverandre å gjøre, få det inn i skallen først som sist.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2010 #31 Skrevet 20. mai 2010 Hvis han må anstrenge seg for å få opp den (noe han ikke gjort så langt), hvordan kan han si han elsker deg da? Menn er noen rare og kompliserte skapninger noen ganger. :-/ TS: Han har ikke sagt han elsker meg. Han har sagt at han kun penetrerer kvinner når det er kjærlighet inne i bildet. Så langt har han vel ikke kommet med meg da...Men at man kan styre slikt ante jeg ikke. Men tror ikke det egentlig blir noe mer...det er jo bare jeg som tar initiativ..tror han bare gir faen. jaja, jeg har jo ikke problemer med finne meg en ny mann. De løper jo etter meg..Jeg skal vel ikke stå på mere enn han pga dette. Jeg foretrekker menn som viser litt mer interesse,enten de får den opp eller ei. (og ikke har jeg sagt noe negativt til han heller)En erfaring rikere er man jo.
NovaFlare Skrevet 20. mai 2010 #32 Skrevet 20. mai 2010 OK. Så NovaFlare har nå startet praksis som "nettlege" der hun ut fra noen få linjer fra en tredjeperson stiller diagnose i øst og vest. Jeg gir meg over! Her har jeg skrevet en lang avhandling om at impotens ikke er en diagnose, men et symptom, og her kommer du, hehe At "helsepersonell" NovaFlare ikke har fått med seg det, gjør at jeg håper jeg slipper å bli syk der hun er helsepersonell. Empati kan umulig være endel av din personlighet, så hva gjør du da i helsevesenet? Intelligent er du iallefall ikke :gjeiper: Et innlegg på Kvinneguiden forteller deg utrolig mye av min kompetanse i min jobb ser jeg Slapp av, jeg tar meg ikke nær av det. Jeg er ikke lege eller sakkyndig, men jeg ville ihvertfall aldri kalt en mann impotent, selv om han skulle streve litt med reisningen fra tid til annen. Hvis du leser TS sitt innlegg er det ikke snakk om "fra tid til annen", men at han faktisk ikke får den opp. Da sliter han med impotens, midlertidig eller ei. Impotens er ikke et "kallenavn" man sier til folk, som å slenge hore som du så fint sammenligner det med, men du tenker vel det samme om hemoroider? Må jo ikke SI det ordet!? :gjeiper: Håper aldri du blir impotent, for du kommer jo til å bli like fornærmet på legen som om han kalte deg hore eller neger. Kjære vene, for en innstilling, er det RART ting blir tabu? Jeg synes du opptrer uforsvarlig skråsikkert i forhold til en ukjent persons helsespørsmål. Som helsepersonell burdte du fortått at du ikke har tilstrekkelig grunnlag for bombastiske uttalelser. Her er du usaklig at det er litt festlig, hehe. Du mener at alle vi som er utdannet helsepersonell, må være på jobb hele tiden, også på nett? Jeg har like mye rett til å uttale meg på et åpent forum om helsespørsmål som det en bilmekaniker har. Hadde jeg derimot stått fram her inne som lege med fullt navn og tittel og påstått å diagnostisere, hadde saken vært en annen. Men impotens er ikke en diagnose, det er et symptom, og å spekulere i symptomer kan jeg selvsagt gjøre like mye som alle andre her. Hadde det vært annerledes om jeg spekulerte i om han slet mentalt? Ja, sikkert, for det HØRES jo så mye bedre ut enn impotens
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2010 #33 Skrevet 20. mai 2010 TS: han har forresten sagt at jeg har småe pupper med c-cup. Han kan vel fortsette sitt flotte sexliv med sin eks kone, hun hadde nok FF--eller xy cup.. Man er jo ikke nødvendigvis en alright mann selv om man sliter litt..
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2010 #34 Skrevet 20. mai 2010 Jeg ser jo også at det blir snakket om å bruke ordet hore kontra impotens. Han har vel ikke kalt meg hore direkte, men han har da slengt hundrelappene etter meg... Jeg er heller sammen med en fattig uføretrygdet mann som viser meg sterk lidenskapelig interesse enn en som tror at jeg "holder ut" om man bare er rik nok.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2010 #35 Skrevet 20. mai 2010 Jeg ser jo også at det blir snakket om å bruke ordet hore kontra impotens. Han har vel ikke kalt meg hore direkte, men han har da slengt hundrelappene etter meg... Jeg er heller sammen med en fattig uføretrygdet mann som viser meg sterk lidenskapelig interesse enn en som tror at jeg "holder ut" om man bare er rik nok. Spesielt om den uføretrygdete har kropp som en marinejeger,svømmer som en fisk, og er topp trent.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mai 2010 #36 Skrevet 20. mai 2010 Kos å prate med seg selv? En mann som tilsynelatende vil ha sex og som ligger og slikker kjerringa si og "koser" og har forspill og ikke får den opp, kaller jeg impotent, ja. Mulig jeg tar feil, herregud, men uansett bunner det i dårlig kommunikasjon mellom begge parter her! Enig, hos en sunn frisk mann skal ereksjonen være der "ved komando", omtrent.
NovaFlare Skrevet 20. mai 2010 #37 Skrevet 20. mai 2010 Enig, hos en sunn frisk mann skal ereksjonen være der "ved komando", omtrent. Det er jeg ikke enig i, mange menn kan trenge en "hjelpende hånd" med å få den opp i en fart, uten at det er noe galt i det. Men når stemningen er veldig seksuelt ladet og han ligger mellom bena på sin kjære, er det litt rart at ereksjonen glimrer med sitt fravær så til de grader. Jeg tror noe er galt, men det er sikkert psykisk og noe som kommer til å løse seg med god komminikasjon. Som oftest er det det iallefall.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mai 2010 #38 Skrevet 20. mai 2010 Ikke enig, en relativt ung fyr som trenger hjelp med å få ereksjon er ikke frisk.
Jalp Skrevet 20. mai 2010 #39 Skrevet 20. mai 2010 Her var det mye "sjukt". Trenger en mann å være impotent fordi han ikke alltid får reisning? Selvfølgelig ikke! Ikke alle kvinner er til enhver tid guds gave til mannen, og det er selvfølgelig ikke alltid at han tenner seksuelt på henne. Å si at en mann er sjuk hvis han ikke får reisning når han gir oralsex, er jo bare tøv. Det er normalt at kvinner ikke alltid har lyst på sex. Og det er like normalt at menn ikke har lyst på sex. Og det blir totalt respektløst og tarvelig å kalle folk frigid eller impotent av den grunn, slik noen gjør. Til kvinner: Hvor lett er det for dere å bli våt i musa på kommando? Omtrent like lett som det er å få ereksjon på kommando, vil jeg tro. Novaflare: Du synes det er uproblematisk å kalle en mann impotent. Mange synes det er uproblematisk å kalle en afrikaner neger også. Men da skal du vite at menn flest legger noe helt annet i dette ordet enn det du selv gjør. På samme måte som at folk fra afrika synes det er nedverdigende å bli kalt neger. Du legger til grunn at impotens "bare" er et symptom. Men svært mange menn oppfatter ordet impotens som et synonym for at man ikke lenger er en mann. På den måten kan man selvfølgelig si at ordet er blitt tabu, men det kan man forsåvidt si om menns seksualitet generelt. Jeg kan ikke annet en å gjøre deg oppmerksom på dette, så får du avgjøre om du vil ta hensyn til dette. Du avgjør selv hvordan du vil bli oppfattet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #40 Skrevet 20. mai 2010 deal with itt! han tenner ikke på deg, så enkelt kan det være.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå