MissMas Skrevet 18. mai 2010 #21 Skrevet 18. mai 2010 Ponnier tråkker fort opp hele plenen hvis de blir gående der lenge og hagen ikke er kjempestor. Du bør også ha andre arealer å skifte beite til slik at du kan forebygge mot parasitter (innvollsorm). Ja, det hadde nok blitt ganske så gjørmete av å ha ponnier gående rundt. Jeg tror egentlig ikke det er et godt alternativ å ha dyr i hagene for å holde gresset nede. Nesten alle dyr gjør skade på plenen. Både høner, gjess, kaniner, sauer og ponnier. Men om en heller ønsker seg en gjørmedam fremfor gress, er det kanskje et godt alternativ å ha en 10-20 gjess gående rundt og skrike..
Troyamin Skrevet 18. mai 2010 #22 Skrevet 18. mai 2010 Her, fungerer som bare pokker. http://www.robomow.no/ Genialt! TS virker som en person som trenger en slik framfor noe levende :D
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #23 Skrevet 20. mai 2010 Blir det ponnier skal de nok gå barfot (dvs uten sko). Noe annet hadde ikke vært aktuelt uansett. At plenen trampes opp litt gjør meg forøvrig ingenting. Hadde det vært ønsket om en perfekt plen som motiverte meg, hadde jeg ansatt en gartner. Genialt! TS virker som en person som trenger en slik framfor noe levende :D Og det føler du deg kompetent nok til å hevde, basert kun på det lille jeg har skrevet i denne tråden? Ikke verst! Du er kanskje det moderne svar på orakelet i Delfi?
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #24 Skrevet 20. mai 2010 Men altså, det er ikke sikkert plenen trampes opp "litt", selv om ponniene går barføtte. De fleste små uteområder for hest/ponni blir fort helt nedslitte, og om det regner og spesielt om man ikke har andre beiter å bruke så dyra går der mesteparten av året, kommer det bare til å bli gjørme igjen, med mindre du har mange mål med plen da. Bare så du er obs på det. De siste hestene og ponniene (shettis, små islandshester og en tinker) jeg har hatt med å gjøre har alle gått uten sko, men de sliter på marka uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå