Tussilago_2 Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Holder på å bake en kake som skal ha krem med frukt på toppen... spørsmål 1: kremen skal lages av 1 pk kremfløte + litt sukker (hva er litt sukker???) spørsmål2: bør jeg lagre kremen i morgen tidlig å ta på da? eller kan jeg gjøre det i dag??? eller kan jeg lage kremen i dag og ta på kremen i morgen??? Hilsen Håpløs på kjøkkenet og trett om morgenen;-)
Gjest Elfrida Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Du kan fint lage kremen og pynte kaka i dag. Jeg syns kremkaker blir bedre når de har fått stå litt. Den må selvsagt stå i kjøleskapet.
Gjest SmallTalk Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Holder på å bake en kake som skal ha krem med frukt på toppen... spørsmål 1: kremen skal lages av 1 pk kremfløte + litt sukker (hva er litt sukker???) spørsmål2: bør jeg lagre kremen i morgen tidlig å ta på da? eller kan jeg gjøre det i dag??? eller kan jeg lage kremen i dag og ta på kremen i morgen??? Hilsen Håpløs på kjøkkenet og trett om morgenen;-) Litt sukker er et vidt begrep, men akkurat så mye at kremen blir søt, uten å bli kvalmende. En til to spiseskjeer sukker holder sikkert i massevis. Eventuelt så må du bare starte med litt sukker og prøve deg frem under piskingen. Du kan fint lage kremen og pynte kaka i dag. Da trekker litt av fuktigheten inn i kaka, og den blir mer saftig. Husk å piske kremen stiv nok, slik at den ikke renner av kaka.
Tussilago_2 Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2010 Takk... Da prøver jeg Bunnen ser i hvertfall ut som om den har overlevd hittil;) (Skal bare til nær familie som kjenner til mine bakekunnskaper, så ingenting er krise;) Men gøy om det blir bra og overasker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå