Gå til innhold

Kake med krem...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Holder på å bake en kake som skal ha krem med frukt på toppen...

spørsmål 1: kremen skal lages av 1 pk kremfløte + litt sukker (hva er litt sukker???)

spørsmål2: bør jeg lagre kremen i morgen tidlig å ta på da? eller kan jeg gjøre det i dag??? eller kan jeg lage kremen i dag og ta på kremen i morgen???

Hilsen Håpløs på kjøkkenet og trett om morgenen;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Du kan fint lage kremen og pynte kaka i dag. Jeg syns kremkaker blir bedre når de har fått stå litt. Den må selvsagt stå i kjøleskapet. :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Holder på å bake en kake som skal ha krem med frukt på toppen...

spørsmål 1: kremen skal lages av 1 pk kremfløte + litt sukker (hva er litt sukker???)

spørsmål2: bør jeg lagre kremen i morgen tidlig å ta på da? eller kan jeg gjøre det i dag??? eller kan jeg lage kremen i dag og ta på kremen i morgen???

Hilsen Håpløs på kjøkkenet og trett om morgenen;-)

Litt sukker er et vidt begrep, men akkurat så mye at kremen blir søt, uten å bli kvalmende. En til to spiseskjeer sukker holder sikkert i massevis. Eventuelt så må du bare starte med litt sukker og prøve deg frem under piskingen.

Du kan fint lage kremen og pynte kaka i dag. Da trekker litt av fuktigheten inn i kaka, og den blir mer saftig. Husk å piske kremen stiv nok, slik at den ikke renner av kaka. :)

Skrevet

Takk... Da prøver jeg :) Bunnen ser i hvertfall ut som om den har overlevd hittil;)

(Skal bare til nær familie som kjenner til mine bakekunnskaper, så ingenting er krise;) Men gøy om det blir bra og overasker :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...