Gå til innhold

Kjøpeaioli

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken liker du best?

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

*Løper i kjøleskapet for å se*

Den fra Bama, som står i disken sammen med Dolesalatene. Denne smaker likt som aiolien jeg har fått i Spania, er passe tykk, har masse hvitløk i seg, oger ikke søt, slik den fra Lorentzen er.

Skrevet

Da prøver jeg kanskje den. Den røde i flat rund pakke (hvilket merke er det?) liker jeg ikke..

Gjest SmallTalk
Skrevet

Den røde i flat rund pakke (hvilket merke er det?) liker jeg ikke..

Rød aioli? Eller flat, rød pakke? Uansett, så tror jeg ikke at jeg har vært borti denne.

Skrevet

Bjerke - med cream fresh

Skrevet

Takk til LilleBille også forresten :)

Skrevet

Syns bare den smaker fett jeg. Ikke noe hvitløkssmak i det hele tatt.

Skrevet

Hva er egentlig aioli? Jeg har smakt det, men det er vel egentlig som en slags hvitløksdressing, er det ikke? Husker ikke siden det er så mange år siden jeg spiste det sist :sjenert:

Gjest SmallTalk
Skrevet

Hva er egentlig aioli? Jeg har smakt det, men det er vel egentlig som en slags hvitløksdressing, er det ikke? Husker ikke siden det er så mange år siden jeg spiste det sist :sjenert:

Hvitløksmajones er vel det rette ordet, tror jeg.

Skrevet

Det er jo den som er best jo :ler:

Enig! :jepp:

Syns den er helt nydelig, spesielt til grovt brød og grillmat :sikle:

Skrevet

vet ikke hva den heter, men jeg kjøper alltid den store boksen på smart club, den med dill. Nam nam.

Skrevet

Bjerke - med cream fresh

Min favoritt også.

Skrevet

Er ikke så glad i kjøpeaioli, har kanskje vært uheldig med de jeg har prøvd...

Men det hender jeg kjøper aioli til å ta med hjem fra en tapas restaurant i nærheten. Den er hjemmelaget og helt nyyyyyydelig! :)

Skrevet

Jeg liker den de har på kiwi. Rund gjennomsiktig boks med svart lokk. Muligens bama? Veldig imponert i forhold til at det er kjøpeaoili! Synes faktisk den er bedre enn den de har på tapasrestauranten i nærheten av der jeg bor!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enda ikke funnet en kjøpeaioli som jeg liker. Har prøvd å lage det fra bunn en gang også, og det gikk heller dårlig.

Det jeg synes blir best når jeg ikke får det på restaurant er rett og slett å jukse litt selv. Kjøper ferdig majones og blander i finhakket hvitløk, litt pepper og litt sitron. Det blir ganske bra synes jeg, og etter min mening bedre enn alle ferdigvariantene jeg har prøvd.

Skrevet

Jeg lager den helst selv, men om jeg skal kjøpe blir det som regel Alains Aïoli fra Ridderheim :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg liker den de har på kiwi. Rund gjennomsiktig boks med svart lokk. Muligens bama? Veldig imponert i forhold til at det er kjøpeaoili! Synes faktisk den er bedre enn den de har på tapasrestauranten i nærheten av der jeg bor!

Jepp, det er Bama sin. Samme som jeg anbefalte tidligere i tråden, og den er virkelig knallgod! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...